Dåbskjole vs dåbssæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2015

MyLove E

Ms.Sunshine skriver:

Victor blev døbt i en dåbskjole lavet af hans farmors brudekjole og både hans far og farbror er døbt i den... da han havde sovet i kjolen efter dåben, så fik han den godt nok af og en sød dragt på i stedet...

Her blev Elias også dåbt i kjole og så fik han senere noget andet tøj på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

MyLove E

sscm skriver:

Her er var det dåbs sæt, vi havde ingen familie kjole jeg ønskede at benytte, han er os så rund han ikke kunne passe den.....og så fik jeg lov at vælge tøj, da far valgte han skulle døbes 

Kan jo så læse at du ikke ville have ham dåbt. Så det måske ikke så vigtigt for dig?

Er du selv dåbt?

Anmeld Citér

31. juli 2015

Masig

Her blev de også døbt i kjole. Synes det er det mest "rigtige", da det er sådan traditionen er. Men synes det er helt fint at nogle vælger noget andet, ligrsom båndet på kjolen også kan variere meget...

Anmeld Citér

31. juli 2015

Michella2

Jeg har stemt dåbskjole.

vi har en gammel dåbskjole der er gået videre i flere generationer. Dåbskjolen er syet ud fra en tipoldemors brudekjole og slør og er super flot

Anmeld Citér

31. juli 2015

Risse

Nu er det endnu ikke lykkedes os at få børn endnu, og jeg har dermed heller ingen drenge. Men jeg har gået og tænkt meget over det, da min kusine for et par år siden blev døbt i den kjole min bror og jeg blev døbt i, som er lavet af min mors brudekjole. Så nu går jeg og spekulerer på om det vil forventes at mine børn også skal døbes i den? (Vores navne er broderet i den, så tænker at de nu har startet en tradition...)

Jeg tænker også umiddelbart at selvfølgelig skal de døbes i dåbskjole, men jeg synes at den er så hæslig!  (Den er ok til piger) men kan kan slet ikke se mine sønner blive døbt i den! Så alene derfor har jeg overvejet at hvis vi får sønner, om jeg så skal vælge et sæt i stedet for. En anden dåbskjole vil jo bare være vildt tarveligt over for min familie synes jeg.

Men jeg tror nu at det bliver sådan at de får kjolen på i kirken og så hurtigt et andet sæt på...

Anmeld Citér

31. juli 2015

Fremad

MyLove E skriver:

Kan jo så læse at du ikke ville have ham dåbt. Så det måske ikke så vigtigt for dig?

Er du selv dåbt?

Jeg mener selv de skal vælge, så dåben er vigtig men os at det selv er barnet der skal bestemme....

Her var det vigtigt for far han blev døbt, og vi aftale allerede inden vi ventede os hvordan og hvorledes... Men at døbe blot pga af tradition den er jeg stærk modstander af....

Min datter var ikke døbt, pga flere ting hun blev jo så døbt efter eget ønske da hun var 9 år og havde gået til mini konfirmand (det var nemlig en ting jeg forlangte inden hun bestemte sig)  

Selvom jeg ikke selv er troende har jeg KÆMPE respekt for kirken, vielse osv... Jeg bander som en havnearbejder normalt men eks bandeord mm ville man aldrig opleve fra mig i kirkeligt rum... 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Christine

MyLove E skriver:

Jeg er blevet nysgerrig   Jeg ser tit opslag om hvilket dåbstøj drenge har på ( både her og på Facebook)

Har drenge i dag ikke dåbskjole på mere og hvorfor? 

Min egen søn havde min dåbskjole på som min mormor havde strikket til mig. Min søn blev dåbt på min dåbs dag. 

Men der var ikke på noget tidspunkt snakke om.andet end dåbskjole.

Har lavet en afstemning, men i må også gerne skrive hvorfor i hat valgt der ene eller det andet?

Jeg synes de fleste dåbskjoler er ret grimme og jeg kunne bare ikke rigtigt se mine børn i sådan noget stads. Men der var rigtigt mange der var decideret forargede over at de ikke havde dåbskjole på. Vi valgte noget hvidt tøj som også kunne bruges bagefter

Anmeld Citér

31. juli 2015

MyLove E

Risse skriver:

Nu er det endnu ikke lykkedes os at få børn endnu, og jeg har dermed heller ingen drenge. Men jeg har gået og tænkt meget over det, da min kusine for et par år siden blev døbt i den kjole min bror og jeg blev døbt i, som er lavet af min mors brudekjole. Så nu går jeg og spekulerer på om det vil forventes at mine børn også skal døbes i den? (Vores navne er broderet i den, så tænker at de nu har startet en tradition...)

Jeg tænker også umiddelbart at selvfølgelig skal de døbes i dåbskjole, men jeg synes at den er så hæslig!  (Den er ok til piger) men kan kan slet ikke se mine sønner blive døbt i den! Så alene derfor har jeg overvejet at hvis vi får sønner, om jeg så skal vælge et sæt i stedet for. En anden dåbskjole vil jo bare være vildt tarveligt over for min familie synes jeg.

Men jeg tror nu at det bliver sådan at de får kjolen på i kirken og så hurtigt et andet sæt på...

Selvom jeg klart er til kjolen lige meget køn, så synes jeg ikke at du skal døbe dine børn i noget du ikke kan lide. Har din kæreste familie en kjole?

Men man skal døbe dem i det man ønsker 

Anmeld Citér

31. juli 2015

MyLove E

Christine skriver:

Jeg synes de fleste dåbskjoler er ret grimme og jeg kunne bare ikke rigtigt se mine børn i sådan noget stads. Men der var rigtigt mange der var decideret forargede over at de ikke havde dåbskjole på. Vi valgte noget hvidt tøj som også kunne bruges bagefter

Men hvis man ikke kan lide dem, ja så skal man jo ikke gøre. Men jeg kan godt forestille mig at folk kunne blive forarget. Men der kan man jo ikke tage sig  

Anmeld Citér

31. juli 2015

MyLove E

sscm skriver:

Jeg mener selv de skal vælge, så dåben er vigtig men os at det selv er barnet der skal bestemme....

Her var det vigtigt for far han blev døbt, og vi aftale allerede inden vi ventede os hvordan og hvorledes... Men at døbe blot pga af tradition den er jeg stærk modstander af....

Min datter var ikke døbt, pga flere ting hun blev jo så døbt efter eget ønske da hun var 9 år og havde gået til mini konfirmand (det var nemlig en ting jeg forlangte inden hun bestemte sig)  

Selvom jeg ikke selv er troende har jeg KÆMPE respekt for kirken, vielse osv... Jeg bander som en havnearbejder normalt men eks bandeord mm ville man aldrig opleve fra mig i kirkeligt rum... 

Jeg har den holdning at ved dåben er jeg den voksne som skal tage beslutninger. Og så må mit barn selv vælge til konfirmation 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.