noder1 skriver:
Køber du ikke selv ting til dit barn? Både ting det har brug for og lidt ekstra bare for at gøre det glad? Jeg finder det mærkeligt at man, hvis man har pengene, ikke finder det naturligt at hjælpe hvor man kan, når ens barn har brug for det. Og den indstilling vil jeg også have om 10, 20 og 30 år. Og nej, penge er bestemt ikke alt, jeg mener også bare hjælp generelt
Bare fordi du synes det er naturligt, så behøver det ikke at være sådan for alle.
min far går ikke og køber ting til sine børnebørn, det er for det meste min søster og jeg der køber for os alle tre(fire med min svoger), fordi han ikke ved hvad de vil have, da de er i alderen 2 til næsten 13. Det betyder da ikke at han ikke elsker dem.
Ja, han hjælper sine børn, hvis vi har brug for det, men det har ts i teorien ikke, hvis hendes mor køber alle ting, og de har penge, su og dagpenge gør ikke at man ikke kan købe ting, som tøj til sit eget barn.
Jeg læser hvad ts skriver at hun synes det er mærkeligt at de ikke vil bruge penge på deres eget barnebarn, altså ikke deres søn, ham hjælper de jo nok, hvis han har brug for det, men det har han jo ikke, hvis det bare er noget tøj de mangler.
Så bare fordi man har penge, skal man bruge dem på andre, hvad hvis de er ved at spare sammen til noget? At de ser hendes mor har købt de ting, så de tænker, at de har hvad de skal bruge.
Jeg synes det er en forkert måde at tænke på, at fordi man tjener godt så skal man hoppe og springe for sine børn, og købe alt muligt til sit barnebarn, hvad har ts og hendes mand selv købt til barnet?