Hejsa. Ved dette indlæg kommer jeg hurtigt til at lyde forkælet og egoistisk, men jeg har simpelthen brug for at komme af med det! Min skønne kæreste og jeg har fået vores første barn, og vi er mega glæde. Sagen er det At.
Min kæreste og jeg lever meget begrænset, og har lille økonomi.(Su og dagpenge )så min min mor har givet barneogn med alt til. tøj og lidt lejetøj og når vi skal nord på giver hun penge til banzinen. (Vi bor på fyn og begge vores forældre bor i Nordjylland )og en vuggen. sidder og planlægge barnedåb. Og prøver at gør det billigt. min mor har tilbudt at give lidt til maden. Sagen er det nu at jeg sidder og tænker at min mor ikke skal giv mere, da jeg syntes at det er for meget for hende måske (hun er social og sundhedsassistent) også går det op for mig at min svigerfamilie ikke har tilbudt hjælpe til/med noget, en lille håndsrækning fra svigermor/svigerfar - end ikke da vi skulle købe barnevogn. Det er fuldstændig som om de intet har tænkt sig til os (som ellers virkelig har behov for det) desuden virker de ligeglade når vi fortæller om udstyrt/tøj(ex vores pige skal snart ha tøj i str. 62 og op og vi har ikke noget.) vi vil købe. Det er virkelig begyndt at gå mig på. På den måde at jeg bliver ked af det. Samt tænken om de ikke kan lide os... da jeg født kom de med blomster og en kjolesæt. De har penge. Faren tjener godt og det gør morden også.
Tænker jeg vil snakke med min kæreste om det. Men ved slet ikke om jeg skal. Og hvad skal jeg sige?
Er der andre der har prøvet det sammen.
Kæresten og jeg har været sammen i 7 år. Og det var sidste år jeg førstegang fik en julegave. Jeg får heller ikke fødselsdag gaver/kort/hilsen. Jeg blev fartisk ked af det samme grunde. Da jeg blev færdig uddannet. Der var intet. ? Ligger jeg for meget i det?
Ja du lægger for meget i det.
det er ikke bedsteforældrenes ansvar at financiere indkøb til barnet, eller stå for planlægning og afholdelse af barnedåb.
at din mor vælger at gøre disse ting står for hendes regning.
mht kort og gave, så er det ikke sikkert at de ønsker at gøre for meget ud af noget de ikke har vidst om var sikkert - det er set jo så blevet med barnet.
i min familie har der aldrig været givet store gaver, her snakker vi 200 kr til jul og 200 kr til fødselsdag. Ved runde fødselsdage eller specielle anledninger hedder det 500 kr. Ved mine søskende har mine forældre givet en lille ting ved fødsel og så de faste 500 til dåben. De vil meget hellere have lov at passe børn osv i stedet.
min svigerfamilie derimod bruger mange penge på gaver, får min svigermor en ønskeliste så køber hun Næsten alt der står :-D
jeg mistænker at min svigerfamilie nok kommer med en kæmpe andel til et kommende barnebarn, og har de lyst, så fint med mig, men vi har selv pengene til det, og jeg forventer absolut ikke det samme af mine forældre. Det skal dog diges at mine svigerforældre også vil forgude deres barnebarn - ingen tvivl.
men du må simpelthen ikke sidestille materielle goder med om folk holder af dig og dit barn. Og du må indse at folk viser deres hengivenhed på hver deres måde.
Og jeg tænker lidt på, hvorfor i ikke har lagt bare en smule til side da i fandt ud af graviditeten til skift af f.eks tøjstørrelse, man må da have bare 200 til overs i mdr når man planlægger barn - eller? Det lyder lidt som om at du har fået barnet og så haft en forventning om at blive hjulpet igennem hvad angår det økonomiske?