Svigerfamilie? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.261 visninger
42 svar
170 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2015

Anonym trådstarter

Hejsa. Ved dette indlæg kommer jeg hurtigt til at lyde forkælet og egoistisk, men jeg har simpelthen brug for at komme af med det! Min skønne kæreste og jeg har fået vores første barn, og vi er mega glæde. Sagen er det At.
Min kæreste og jeg lever meget begrænset, og har lille økonomi.(Su og dagpenge )så min min mor har givet barnevogn med alt til. tøj og lidt lejetøj og når vi skal nord på giver hun penge til banzinen. (Vi bor på fyn og begge vores forældre bor i Nordjylland )og en vuggen. sidder og planlægge barnedåb. Og prøver at gør det billigt. min mor har tilbudt at give lidt til maden. Sagen er det nu at jeg sidder og tænker at min mor ikke skal giv mere, da jeg syntes at det er for meget for hende måske  (hun er social og sundhedsassistent) også går det op for mig at min svigerfamilie ikke har tilbudt hjælpe til/med noget, en lille håndsrækning fra svigermor/svigerfar - end ikke da vi skulle købe barnevogn. Det er fuldstændig som om de intet har tænkt sig til os (som ellers virkelig har behov for det) desuden virker de ligeglade når vi fortæller om udstyrt/tøj(ex vores pige skal snart ha tøj i str. 62 og op og vi har ikke noget.) vi vil købe. Det er virkelig begyndt at gå mig på. På den måde at jeg bliver ked af det. Samt tænken om de ikke kan lide os... ��da jeg født kom de med blomster og en kjolesæt. De har penge. Faren tjener godt og det gør morden også.
Tænker jeg vil snakke med min kæreste om det. Men ved slet ikke om jeg skal. Og hvad skal jeg sige?
Er der andre der har prøvet det sammen.
Kæresten og jeg har været sammen i 7 år. Og det var sidste år jeg førstegang fik en julegave. Jeg får heller ikke fødselsdag gaver/kort/hilsen. Jeg blev fartisk ked af det samme grunde. Da jeg blev færdig uddannet. Der var intet. ? Ligger jeg for meget i det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

MysteriousAngel

Jamen jeg har det omvendt. 

Min familie giver intet, heller ikke selvom de ved at midlerne er små hvorimod min svigermor gerne giver småtterier, feks tøj hvis vi siger at de mangler. Da vores den store pludselig hoppede en str købte min svigermor for 800 kr da jeg klagede min nød. 

Jeg tror bare at du skal værdsætte din mors hjælp og så tænk at din svigerfamilie nok sidder lidt mere på pengene. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Jamen jeg har det omvendt. 

Min familie giver intet, heller ikke selvom de ved at midlerne er små hvorimod min svigermor gerne giver småtterier, feks tøj hvis vi siger at de mangler. Da vores den store pludselig hoppede en str købte min svigermor for 800 kr da jeg klagede min nød. 

Jeg tror bare at du skal værdsætte din mors hjælp og så tænk at din svigerfamilie nok sidder lidt mere på pengene. 

Bliver bare så ked af. Det er fint nok med de sidder på pengene som du siger men en hilsen vil være dejligt. Har det som de ikke kan lide en. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes på ingen måder at i ka blive skuffet over ikke at få, fra svigerforælderene, "bare" fordi din mor vælger at gi!

Det er jer der har valgt at få et barn, og alt det med økonomien skulle i ha tænkt på inden.

Hvis i ik har råd til at holde festen, så må i vente til i har, eller også ka i bede gæsterne om at komme med mad og drikkevarer i stedet for gaver.

Her har min svigerfar valgt at gi os barnevognen. Svigermor kommer altid med en lille ting til ungerne når hun er på besøg osv.

Min mor har ik den store økonomi, og derfor ka hun ik bare gi en hel masse, selvom hun da gerne ville.

Deres familie lyder i det hele taget ik til at gå ret meget op i gaver, så derfor ska du nok ik forvente en masse fra dem. Vh stine

Anmeld Citér

26. juli 2015

TNBC

Hejsa. Ved dette indlæg kommer jeg hurtigt til at lyde forkælet og egoistisk, men jeg har simpelthen brug for at komme af med det! Min skønne kæreste og jeg har fået vores første barn, og vi er mega glæde. Sagen er det At.
Min kæreste og jeg lever meget begrænset, og har lille økonomi.(Su og dagpenge )så min min mr har givet barnevogn med alt til. tøj og lidt lejetøj og når vi skal nord på giver hun penge til banzinen. (Vi bor på fyn og begge vores forældre bor i Nordjylland )og en vuggen. sidder og planlægge barnedåb. Og prøver at gør det billigt. min mor har tilbudt at give lidt til maden. Sagen er det nu at jeg sidder og tænker at min mor ikke skal giv mere, da jeg syntes at det er for meget for hende måske  (hun er social og sundhedsassistent) også går det op for mig at min svigerfamilie ikke har tilbudt hjælpe til/med noget, en lille håndsrækning fra svigermor/svigerfar - end ikke da vi skulle købe barnevogn. Det er fuldstændig som om de intet har tænkt sig til os (som ellers virkelig har behov for det) desuden virker de ligeglade når vi fortæller om udstyrt/tøj(ex vores pige skal snart ha tøj i str. 62 og op og vi har ikke noget.) vi vil købe. Det er virkelig begyndt at gå mig på. På den måde at jeg bliver ked af det. Samt tænken om de ikke kan lide os... ��da jeg født kom de med blomster og en kjolesæt. De har penge. Faren tjener godt og det gør morden også.
Tænker jeg vil snakke med min kæreste om det. Men ved slet ikke om jeg skal. Og hvad skal jeg sige?
Er der andre der har prøvet det sammen.
Kæresten og jeg har været sammen i 7 år. Og det var sidste år jeg førstegang fik en julegave. Jeg får heller ikke fødselsdag gaver/kort/hilsen. Jeg blev fartisk ked af det samme grunde. Da jeg blev færdig uddannet. Der var intet. ? Ligger jeg for meget i det?

Der er nogen der bare ikke giver omkring som med penge, selvom at de har dem. Det gør ikke at de ikke elsker jer eller jeres datter. 

Folk er forskellige, nogen elsker at købe ting, andre ikke. 

Nyd at din mor hjælper, men lad vær med at diskutere penge med dine svigerforældre. og at de ikke giver til højre og venstre til jer. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

TNBC

Bliver bare så ked af. Det er fint nok med de sidder på pengene som du siger men en hilsen vil være dejligt. Har det som de ikke kan lide en. 

En hilsen gør da ikke at de ikke elsker en. De mødte op da hun blev født, hvis de var ligeglade var de blevet væk. 

Jeg får heller ikke hilsner på min fødselsdag(i hvert ikke ret mange) fra familie, det gør mig intet. En hilsen skal ikke afgøre om folk holder af mig.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Anonym

Øm.....I har valgt at få barn, og oveni få det døbt... Men forventer andre skal betale gildet for at vise sin kærlighed..... Argh Come on.....

ja du lyder ekstrem forkælet, jeres barn jeres udgifter...lige gyldig indkomst...

Anmeld Citér

26. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nyd din mor hjælper jer. At være skuffet over svigerforældrene synes jeg ikke, at du kan tillade dig. Det er JER som har fået et barn, ikke dem. 

For mig lyder det til at du er bange for de ikke elsker jeres barn? 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Elgaard73

Her ville vi få i hoved og røv af svigerforældrene, hvis vi ikke selv bremsede det. Min Far derimod får vi aldrig noget af, på trods af han har x antal millioner i banken. Han har sågar "sparet" mig og min brors julegave og fødselsdagsgave væk fra i år af, så det kun er vores søn der får.

Men helt ærligt, det rører mig ikke. Vi trækker lidt på smilebåndet af ham og han indstilling til økonomi, men det er alt. Jeg kunne aldrig sidestille det med at han ikke elsker os. Han kommer fra fattige kår og har knoklet hele hans liv, så fair nok at han holder fast i sine penge.

Jeg syntes at din holdning er lidt til den grimme side. Som en anden nævner, har I valgt at få barn, ergo er det jeres udgift.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Carina:-)

Jeg troede først dit indlæg var en joke- og så tænkte jeg at du skulle skamme dig at ligestille kærlighed med i hvor meget I får .

Hvis I ikke har råd til selv at financere jeres barn og dets behov skulle I have ventet.

At sidde og spekulere I hvem der giver hvad og hvor meget er simpelthen forkælet og uopdragent.

Vi tjener også godt ,men da det er mine penge og mig der arbejder hårdt for dem så jeg bestemmer dælme selv hvordan de skal bruges.

Min ældste søn har samme holdning som dig- At fordi vi tjener mere end ham skal vi også putte penge i ham som an putter penge i en spillemaskine. Og hans holdning har fuldstændig modsatte effekt- 

Han får intet ekstra - Der er ingen glæde ved at give nogen der forventer det . Og det lærer han nok en dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.