Hvordan får man sagt det på en pæn måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Ja jul er kun 1 gang om året, men så er der også fødselsdagen og gaverne til de andre anledninger hvor bedster gerne vil forkæle, og så synes jeg netop det bliver for meget

Men det synes jeg godt man kan sige. At kærlighed ikke er lig gave. Men en oplevelse med dem vil være bedre. Men hvis de så vælger at forsætte jamen så

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Men det synes jeg godt man kan sige. At kærlighed ikke er lig gave. Men en oplevelse med dem vil være bedre. Men hvis de så vælger at forsætte jamen så

Præcis, hellere en masse kærlighed i form at kys, kram whatever, end en masse gaver til jul eller fødselsdag. 

Vi har nu heldigvis ingen problemer med vores familier, men hvis der blev nogen ville vi tage snakken stille og rolig, og kunne slet ikke forestille mig at der ville blive sure miner. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Præcis, hellere en masse kærlighed i form at kys, kram whatever, end en masse gaver til jul eller fødselsdag. 

Vi har nu heldigvis ingen problemer med vores familier, men hvis der blev nogen ville vi tage snakken stille og rolig, og kunne slet ikke forestille mig at der ville blive sure miner. 

Enig. Det kommer an på hvordan snakken tages. Hvis det blev en masse banken i bordet og ultimative krav ville det skabe problemer

Anmeld Citér

26. juli 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Men det er ikke så meget fordi det skal være en principsag eller at det er vigtigt bror/søster er midtpunkt. 

Det er fordi jeg er bange for at ende ud med nogle børn der forventer at der også altid er gaver til dem på søskendes fødselsdage - og der synes jeg bare ikke er særlig holdbart. 

Det er bestemt ikke fordi bedsterne ikke får lov at forkæle og gøre ting lidt ud over hvad der er sædvane herhjemme. 

Jeg har bare oplevet børn der forventede det.... børn som på ingen måde var taknemmelige over de gaver de fik. Og jeg vil rigtig gerne lære mine børn at sætte pris på de gaver de får samt ikke forvente de skal have hele tiden.

Jeg ville holde fast i min holdning og så ville jeg tage en stille og rolig snak med dem om det. 

Jeg synes heller ikke børn skal have gaver på deres søskendes fødselsdag. Da min datter blev 1 år fik min søn også en lille gave, og det synes jeg faktisk var lidt underligt. Jeg er ikke vokset op med at få gaver på mine søskendes fødselsdage og det er min mand heller ikke. 

De har dog heller ikke gjort det siden, men ellers havde jeg også nævnt overfor dem at det synes jeg altså ikke var en god ide at vænne dem til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.