Bytur... 2 uger før termin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

lineog4

Saphiira skriver:

Det er bare en tryghed, jeg har brug for... Det er IKKE fordi jeg tvinger ham til at blive hjemme. Min mand var afsted alligevel, men jeg var ikke vild med det...

Om han er på arbejde, café osv. Er nok i mit tilfælde det samme... Altså på den måde, at han nok er lige så langt væk...så det er ikke værre at han er i byen eller café...

da jeg fødte, var min mand på arbejde, og han sad i møde, så jeg kunne ikke få fat i ham... Det var bare ikke sjovt, skal jeg hilse og sige.... så han nåede kun lige frem på sygehuset ... Det gik nemlig så stærkt, at han alligevel ikke ville have nået hjem og hente mig og så på sygehuset..

og hvad så hvis man har brug for den tryghed? Vi er jo forskellige... Nej, livet går ikke i stå op til termin, det er jeg klar over  

Jeg synes, det er forkert, hvis man forbyder manden at komme ud. Derfor synes jeg, at man skal have en ærlig snak om at man ikke føler sig tryg ved det, og så kan man tage udgangspunkt i det...

Hvis man er utryg, handler det vel også om at have en plan om, hvad man skal gøre, når fødslen går igang... 

Men manden kan jo ikke stoppe med at arbejde? Ja trygheden er vigtig - hos os var det så det modsatte billede; min kære mand havde brug for tryghedem hvor jeg var mere; jamen jeg skal jp bare føde. Vil da helst roligt og trygt, men står jeg i bon bon land og vandet går jamen så sker det jo.... 

Det er da klart man skal lytte til hinanden, men jeg var død langsomt hvis jeg skulle have opført mig som.min mand ønskede = bliv hjemmr hele tiden og tage telefonen ved første ding... 

Og man kan jo netop sige til sig selv: okay hver dag er han væk på arbejde så.mon ikke en tur i byen også går.

Og skal siges mine fødsler gik super stærkt så det er ikle fordi jeg tænker okay jeg har 2-3 timer at bå at få ham hjem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Men manden kan jo ikke stoppe med at arbejde? Ja trygheden er vigtig - hos os var det så det modsatte billede; min kære mand havde brug for tryghedem hvor jeg var mere; jamen jeg skal jp bare føde. Vil da helst roligt og trygt, men står jeg i bon bon land og vandet går jamen så sker det jo.... 

Det er da klart man skal lytte til hinanden, men jeg var død langsomt hvis jeg skulle have opført mig som.min mand ønskede = bliv hjemmr hele tiden og tage telefonen ved første ding... 

Og man kan jo netop sige til sig selv: okay hver dag er han væk på arbejde så.mon ikke en tur i byen også går.

Og skal siges mine fødsler gik super stærkt så det er ikle fordi jeg tænker okay jeg har 2-3 timer at bå at få ham hjem.

Nej, det kan han ikke men han kan i det mindste lade være med at gå i byen  

man kan også vende den om: Dør han af IKKE at være i byen den ene gang? 

Jeg er tryghedsnarkoman, og jeg ved, at næste gang har jeg nok et større behov for han er ved mig... Men jeg tror nu også, at han har det ligesom mig pga. Sidste fødsel...

Min mand vil i hvert fald kunne kommer hurtigere på sygehuset, hvis han ikke er i byen... Især pga. Bilen. Når han er i byen, så kører han aldrig i bilen...

Vi er forskellige, og nogle har bare brug for den tryghed, som det giver. 

Det kan måske være svært at forstå, men sådan er jeg bare  

Anmeld Citér

19. juli 2015

lineog4

Saphiira skriver:

Nej, det kan han ikke men han kan i det mindste lade være med at gå i byen  

man kan også vende den om: Dør han af IKKE at være i byen den ene gang? 

Jeg er tryghedsnarkoman, og jeg ved, at næste gang har jeg nok et større behov for han er ved mig... Men jeg tror nu også, at han har det ligesom mig pga. Sidste fødsel...

Min mand vil i hvert fald kunne kommer hurtigere på sygehuset, hvis han ikke er i byen... Især pga. Bilen. Når han er i byen, så kører han aldrig i bilen...

Vi er forskellige, og nogle har bare brug for den tryghed, som det giver. 

Det kan måske være svært at forstå, men sådan er jeg bare  

Nej forstår det godt, men så er argumentet også: jeg har brug for den tryghed det giver mig at du bliver hjemme. Og ikke atgumentet: du kan ikke tage afsted for så kan du måske ikke nå hjem.

Hvis jeg var mand og fik det første argument serveret ville jeg uden tvivl lytte. Fik jeg det andet og fx havde en time hver vej til arbejde og nyen var 20 min på gåben væk, så ville jeg have svært ved at forstå.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Tullemoar

lineog4 skriver:

Nej forstår det godt, men så er argumentet også: jeg har brug for den tryghed det giver mig at du bliver hjemme. Og ikke atgumentet: du kan ikke tage afsted for så kan du måske ikke nå hjem.

Hvis jeg var mand og fik det første argument serveret ville jeg uden tvivl lytte. Fik jeg det andet og fx havde en time hver vej til arbejde og nyen var 20 min på gåben væk, så ville jeg have svært ved at forstå.

Jamen er det ikke også det jeg skriver? At jeg har brug for trygheden, men her handler det OGSÅ om at kunne nå frem, for han ville altså ikke kunne nå frem, og sådan er det altså  

Anmeld Citér

19. juli 2015

lineog4

Saphiira skriver:

Jamen er det ikke også det jeg skriver? At jeg har brug for trygheden, men her handler det OGSÅ om at kunne nå frem, for han ville altså ikke kunne nå frem, og sådan er det altså  

Det var ikke kun dig. Det var til alle de der sagde: nej det må manden ikke for tænk om fødslen går i gang mens han er væk, så når han måske ikke tilbage og så undrede det mig for det samme kunne ske når han var på arbejde.

Men kan sagtens forstå argumentet, jamen jeg er også super utryg når han er på arbejde men det er en skal ting

Anmeld Citér

19. juli 2015

Tullemoar

lineog4 skriver:

Det var ikke kun dig. Det var til alle de der sagde: nej det må manden ikke for tænk om fødslen går i gang mens han er væk, så når han måske ikke tilbage og så undrede det mig for det samme kunne ske når han var på arbejde.

Men kan sagtens forstå argumentet, jamen jeg er også super utryg når han er på arbejde men det er en skal ting

Ah okay. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.