Bytur... 2 uger før termin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

Lilleblyp

Min kæreste er i byen med vennerne i aften, jeg har 9 dage til termin, syntes heller ikke livet skal gå i stå grundet en snarlig fødsel.. Intet alkohol forbud men går ikke ud fra at han drikker sig fra sans og samling.. Skulle jeg gå i fødsel er der familie til at køre og han kan cykle  eller tage en taxa til hospitalet..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Kløver

Både og. Ville være helt ok til at han tog afsted, men uden alkohol

Anmeld Citér

19. juli 2015

mortilsilke

Nej. Men jeg fødte også ved AKS 5 uger før tid sidst.

Anmeld Citér

19. juli 2015

SandraXOXO

Det ville jeg nok ha det fint med. Men min kæreste ville ikke, han er typen der mener mænd burde ha 9 mdrs orlov- til at passe på deres gravide kærester, der så tilgengæld skulle blive i sengen i 9 mdr og passe på sig selv og baby  

Anmeld Citér

19. juli 2015

Sprit25

fo82 skriver:

Jeg har stemt ja - selvfølgelig, hvis der ikke er den fjerneste optakt til noget som helst - no problemo...

men så igen - jeg er lidt imod "forbudsforholdet" 

Jeg ville ikke se det som et forbud men som gensidig respekt for hinanden. At hvis jeg ikke var tryg ved det jamen så blev der lavet nogle retningslinjer også kunne jeg blive tryg. 

Min kæreste ville dog ikke få lov. Han kan simpelten ikke styre sig

Anmeld Citér

19. juli 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hej,

Min kæreste skal i byen i aften med nogle venner, spise god mad og drikke drinks.

Meeeen jeg har 2 uger til termin idag..

Hvordan ville i have det med det? 

Det kommer nok an på hvor langt, han er væk.. 

Fra mit vand gik, gik der kun 5 timer og så havde jeg født. 

Så min mand skal altså ingen steder tæt på termin, når vi skal have nummer to 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Jeg ville ikke se det som et forbud men som gensidig respekt for hinanden. At hvis jeg ikke var tryg ved det jamen så blev der lavet nogle retningslinjer også kunne jeg blive tryg. 

Min kæreste ville dog ikke få lov. Han kan simpelten ikke styre sig

Netop! Jeg havde brug for trygheden! Det havde intet at gøre med jeg ville lave forbud.. Jeg tror bare, nogle kvinder har brug for den tryghed..

Idag ved jeg, at det nok ikke er en god ide, da jeg var ved At føde hjemme, fordi det gik så hurtigt...

Anmeld Citér

19. juli 2015

lineog4

Saphiira skriver:

Netop! Jeg havde brug for trygheden! Det havde intet at gøre med jeg ville lave forbud.. Jeg tror bare, nogle kvinder har brug for den tryghed..

Idag ved jeg, at det nok ikke er en god ide, da jeg var ved At føde hjemme, fordi det gik så hurtigt...

Nu ramte mit svar lige dit, men kunne også være en af de andres som ikke turde deres mand/kæreste var væk i byen med begrundelsen: hvad så hvis han ikke når hjem?

Men hvad så om dagen når han er på arbejde? Det er jo de færreste der arbejder 5 min fra hjemmet. Min mand ville ved mine to sidste graviditeter kunne komme hurtigete hjem fra "byen" end fra arbejdet. Og ingen af os følte han så ikke kunne gå på arbejde og det til trods for hans transport passede cirka med det tid jeg havde veer inden vores datter blev født.

Hvorfor er det værre ena mand går ned på en cafe/bar/sidder hos en ven pg hygger end han går på arbejde, hvis argumentet er: hvad hvis han ikke når hjem?

Kan sagtens forstå.man ikke goder have en fuldebøtte med til fødslen og ville da selv blive lidt gnaven hvis min bedre halvdel var kommet stang stiv hjem 2 uger før termin, men derfra og til han ikke måtte forlade min side....

Anmeld Citér

19. juli 2015

Lilleblyp

lineog4 skriver:

Nu ramte mit svar lige dit, men kunne også være en af de andres som ikke turde deres mand/kæreste var væk i byen med begrundelsen: hvad så hvis han ikke når hjem?

Men hvad så om dagen når han er på arbejde? Det er jo de færreste der arbejder 5 min fra hjemmet. Min mand ville ved mine to sidste graviditeter kunne komme hurtigete hjem fra "byen" end fra arbejdet. Og ingen af os følte han så ikke kunne gå på arbejde og det til trods for hans transport passede cirka med det tid jeg havde veer inden vores datter blev født.

Hvorfor er det værre ena mand går ned på en cafe/bar/sidder hos en ven pg hygger end han går på arbejde, hvis argumentet er: hvad hvis han ikke når hjem?

Kan sagtens forstå.man ikke goder have en fuldebøtte med til fødslen og ville da selv blive lidt gnaven hvis min bedre halvdel var kommet stang stiv hjem 2 uger før termin, men derfra og til han ikke måtte forlade min side....

Helt enig Min kæreste arbejder flere gange om ugen 2 timers kørsel fra vores hjem, og kan jo ikke rigtig forbyde ham at tage på job. men det tager 10 min at komme hjem fra byen.. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
lineog4 skriver:

Det er bare en tryghed, jeg har brug for... Det er IKKE fordi jeg tvinger ham til at blive hjemme. Min mand var afsted alligevel, men jeg var ikke vild med det...

Om han er på arbejde, café osv. Er nok i mit tilfælde det samme... Altså på den måde, at han nok er lige så langt væk...så det er ikke værre at han er i byen eller café...

da jeg fødte, var min mand på arbejde, og han sad i møde, så jeg kunne ikke få fat i ham... Det var bare ikke sjovt, skal jeg hilse og sige.... så han nåede kun lige frem på sygehuset ... Det gik nemlig så stærkt, at han alligevel ikke ville have nået hjem og hente mig og så på sygehuset..

og hvad så hvis man har brug for den tryghed? Vi er jo forskellige... Nej, livet går ikke i stå op til termin, det er jeg klar over  

Jeg synes, det er forkert, hvis man forbyder manden at komme ud. Derfor synes jeg, at man skal have en ærlig snak om at man ikke føler sig tryg ved det, og så kan man tage udgangspunkt i det...

Hvis man er utryg, handler det vel også om at have en plan om, hvad man skal gøre, når fødslen går igang... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.