Når bedsteforældre skal passe børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2015

FN

Jeg kræver at mit barn er i røgfrie miljøer, det må folk enten acceptere eller også bliver mit barn ikke passet/kommer på besøg el. andet. Selvfølgelig er den skadelige del af rygning en del af beslutningen, men ligeså meget fordi jeg ikke ønsker at der bliver sendt et budskab til mit barn om at rygning er ok - børn lærer trods alt af hvad de ser. Og ja, folk ryger også på gaden hvor mit barn kan se det, men som forælder er det mit ansvar at begrænse det i det omfang det er muligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

ung-mor-2014

Sandratoft skriver:

Der kan ske en masse ved at et barn bliver udsat for røg i et par timer. Og det er sikkert ikke sidste gang at farmor passer. 

Det er synd for barnet at tvinge det til at være i røg, det kan jo ikke selv sige fra. Jeg forstår ikke forældre der er ligeglad med passiv rygning. 

Min mor var ikke ligeglad men det var min far, han røg 60 Cigaretter! Om dagen da jeg var lille, inde i stuen, min mor spurgte tit om han ikke ville tage hensyn men nej, vi kunne jo bare gå! Se det gør mig rasende, beklager men følte mig lidt ramt på min mors vegne

mon ikke farmoren tager meget hensyn, barnet for ikke ligeså meget røg som jeg gjorde, og jeg lever endnu

Anmeld Citér

10. juli 2015

modesty

Sandratoft skriver:

Det er nemt at finde links der siger at passiv rygning skader børn. 

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/tobak/rygning-og-sygdom/passiv-rygning-og-boern/boern-taaler-ikke-passiv-rygning#

Det var ikke dét jeg bad om, jeg bad om links der understøtter din forestilling om at barnet tager skade af at blive passet i et hjem hvor der bliver røget. 

Forsiden til den side du har linket til, skriver højt og tydeligt:

"Hvis børn dagligt udsættes for passiv rygning, bliver de oftere syge, især i de første leveår."

Det er jo på ingen måde dét der er tale om her.

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/tobak/rygning-og-sygdom/passiv-rygning-og-boern

Anmeld Citér

10. juli 2015

Sandratoft

modesty skriver:

Det var ikke dét jeg bad om, jeg bad om links der understøtter din forestilling om at barnet tager skade af at blive passet i et hjem hvor der bliver røget. 

Forsiden til den side du har linket til, skriver højt og tydeligt:

"Hvis børn dagligt udsættes for passiv rygning, bliver de oftere syge, især i de første leveår."

Det er jo på ingen måde dét der er tale om her.

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/tobak/rygning-og-sygdom/passiv-rygning-og-boern

Nej jeg kan ikke finde links som understøtter at barnet tager skade af at blive udsat for røg en enkelt gang, men ud fra almindelig sund fornuft, samt den viden jeg har erhvervet mig, kan jeg kun forestille mig at det ikke ligefrem fremmer sundheden hos et barn på 6 måneder. Så min overbevisning er at det ikke er sundt, og da det er en farmor, er det sikkert ikke den eneste gang barnet skal passes der, så det er et permanent "problem" 

Jeg har ikke samvittighed til at gøre det, fred være med hvad du har. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Sandratoft

ung-mor-2014 skriver:

Min mor var ikke ligeglad men det var min far, han røg 60 Cigaretter! Om dagen da jeg var lille, inde i stuen, min mor spurgte tit om han ikke ville tage hensyn men nej, vi kunne jo bare gå! Se det gør mig rasende, beklager men følte mig lidt ramt på min mors vegne

mon ikke farmoren tager meget hensyn, barnet for ikke ligeså meget røg som jeg gjorde, og jeg lever endnu

Du behøves ikke føle dig ramt på din mors vejen, Hun gjorde vel hvad hun kunne. Din far er en anden sag, tror bare ikke man vidste bedre dengang 

Anmeld Citér

10. juli 2015

modesty

Nej jeg kan ikke finde links som understøtter at barnet tager skade af at blive udsat for røg en enkelt gang, men ud fra almindelig sund fornuft, samt den viden jeg har erhvervet mig, kan jeg kun forestille mig at det ikke ligefrem fremmer sundheden hos et barn på 6 måneder. Så min overbevisning er at det ikke er sundt, og da det er en farmor, er det sikkert ikke den eneste gang barnet skal passes der, så det er et permanent "problem" 

Jeg har ikke samvittighed til at gøre det, fred være med hvad du har. 

Jeg går ud fra at du også spiser 100% økologisk, aldrig bruger parfumeprodukter, aldrig udsætter dit barn for bil-os, stearin-os, pejse-os o.s.v.? For ellers giver dit syn på cigaretrøg da ingen mening. 

Det er nemlig lige præcis ikke sund fornuft at have nultolerance i så ekstrem en grad at det hæmmer ens og ens barns sociale gøren og laden og relationer til nær familie. Specielt ikke hvis man kun gør det på ét punkt og ikke alle de andre. Så er det både ufornuftigt og ulogisk.

Skal kalenderlyset også undværes i dit hjem til jul?

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/30116231

Anmeld Citér

10. juli 2015

Sandratoft

modesty skriver:

Jeg går ud fra at du også spiser 100% økologisk, aldrig bruger parfumeprodukter, aldrig udsætter dit barn for bil-os, stearin-os, pejse-os o.s.v.? For ellers giver dit syn på cigaretrøg da ingen mening. 

Det er nemlig lige præcis ikke sund fornuft at have nultolerance i så ekstrem en grad at det hæmmer ens og ens barns sociale gøren og laden og relationer til nær familie. Specielt ikke hvis man kun gør det på ét punkt og ikke alle de andre. Så er det både ufornuftigt og ulogisk.

Skal kalenderlyset også undværes i dit hjem til jul?

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/30116231

Vi bliver vidst ikke enige. Jeg hader røg, og derfor lader jeg ikke mit barn komme i rygerhjem før Hun er stor nok til at ytre ønske om at ville det. Det er intet problem i vores familie, og vi føler os ikke hæmmet på nogen punkter. 

Jeg er ekstrem på 1 punkt ja, men det ser jeg ikke noget problem i, da det er et punkt der er nemt at undgå for os, og det er et punkt jeg ønsker at undgå, også fordi, udover at være skadeligt, så lugter cigaretrøg ufattelig klamt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.