Når bedsteforældre skal passe børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.343 visninger
36 svar
109 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg skriver anonymt på vegne af en veninde. 

Min veninde skal have passet deres 6 måneder gamle søn hos svigermoren, kun i et par timer og hun er meget bekymret. Svigermoren er ryger, og hun har fået at vide, at hvis hun skal passe, så skal al rygning foregå udenfor. Svigermor kom med er næsvist svar om, at nu var det altså hendes hus, og de kunne ikke bare komme og bestemme, men hun skulle da nok gøre hvad hun kunne. Min veninde blev meget ked af det svar, for hun ser helst ikke at hendes barn skal være i røg, men hun er også kommet i tvivl om, om det er okay at kræve af bedsteforældrene? For det er jo deres hjem, men baby er jo forældrenes ansvar. Hvad mener I? Hvad ville I kræve af bedsteforældrene og hvordan ville I håndtere situationen? Hun er meget i vildrede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

Kay

Jeg ville ikke lade mine børn komme i hjem hvor der bliver røget inde imens de er der!

så må farmor kommer hjem til baby hvis ikke hun kan respektere det! 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Min veninde skal have passet deres 6 måneder gamle søn hos svigermoren, kun i et par timer og hun er meget bekymret. Svigermoren er ryger, og hun har fået at vide, at hvis hun skal passe, så skal al rygning foregå udenfor. Svigermor kom med er næsvist svar om, at nu var det altså hendes hus, og de kunne ikke bare komme og bestemme, men hun skulle da nok gøre hvad hun kunne. Min veninde blev meget ked af det svar, for hun ser helst ikke at hendes barn skal være i røg, men hun er også kommet i tvivl om, om det er okay at kræve af bedsteforældrene? For det er jo deres hjem, men baby er jo forældrenes ansvar. Hvad mener I? Hvad ville I kræve af bedsteforældrene og hvordan ville I håndtere situationen? Hun er meget i vildrede.

Tror de fleste rygende bedsteforældre helt af sig selv tager hensyn til barnebarnet, og derfor kun ryger udenfor, måske har bedstemoderen bare følt sig lidt bosset rundt med 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Masig

Anonym skriver:

Det er deres hjem, deres liv og deres regler. Kan hun ikke acceptere det, må hun lade andre passe eller lade dem passe barnet i sit eget hjem. Min mor og søster ryger også og jeg bryder mig da ikke om det, men mine børn får stadig lov at komme på besøg og blive passet. De ryger dem selvfølgelig ikke i hovedet, men de ryger i udestuen. Man kan ikke kræve at folk skal lave deres liv om for din skyld.. 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Mit barn skal ikke være i rum med røg. Så jeg havde spurgt farmor om hun ville passe barnet i barnets hjem.

Anmeld Citér

9. juli 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Mit barn skal ikke være i rum med røg. Så jeg havde spurgt farmor om hun ville passe barnet i barnets hjem.

Anmeld Citér

9. juli 2015

God-mor

Anonym skriver:

Din veninde kan ikke kræve (dit eget ord), at farmor ikke ryger i sit hjem. Det er farmors egen beslutning da det er hende det betaler huslejen. Derimod kan hun tilbyde at farmor passer i hendes eget hjem, så hun er sikker på at farmor ikke ryger i nærheden af babyen. Jeg mener heller ikke der skal ryges indenfor når der er en baby. Slet slet ikke. Min far er stor-ryger, men ryger altid ude på terrassen når vores datter er der, men man kan jo godt lugte at der normalt bliver røget i hjemmet, men det tager vi så med når vi er der. Det jeg mener er at man aldrig kan diktere hvad andre gør i deres eget hjem, men derimod kan din veninde bestemme om svigermoren så skal passe barnet:-) 

Anmeld Citér

9. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er ret enig i at deres hjem deres regler. Dog har jeg da sagt til min søster at jeg ik syntes at det er super fedt at de ryger i samme rum som mine babyer.

Og dette har de self godt ku forstå. Det betyder at når de passer vores unger, så ryger de kun i køkkenet med åben vindu.

Nu er thea 6 år og alberte er 3, og de syntes at det er mega hyggeligt når onkel spørg om de vil med ud og ryge ( udenfor self ) Så står de derude og får sig en snak om verdens situationen.

Jeg er vokset op i ryger hjem, så måske jeg ik er så sart, så længe de ik sidder og pulser mine unger lige op i hovedet. Vh stine

Anmeld Citér

9. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er jeg skrup hysterisk omkring røg og mit barn, fordi jeg selv er voldsomt allergisk overfor nikotin.

Men jeg vil på ingen måde lade mit barn blive passet hos en der ryger indenfor. Så må vedkommende passe hjemme hos mig og følge reglerne i mit hjem.

Nu er jeg så heldig at jeg kun kender 1 der ryger indenfor, og det er min datters oldemor. Dog har jeg ikke meget at skulle have sagt ifht om hun bliver passet der, da det er min eks-kærestes mormor, så hvis han mener at hun skal passes der under hans samvær, ja så kan jeg jo ikke gøre så meget. Det er dog heldigvis meget usansynligt at det sker, da han bor hos sine forældre, der hellere end gerne tager over for ham skulle han få brug for det

Anmeld Citér

9. juli 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg er enig med de andre i at man ikke kan diktere hvad andre må i deres eget hjem, man kan tage beslutninger ud fra forholdene som de nu er, altså lade farmor passe barnet i barnets eget røgfrie hjem. Ud over det så er jeg lidt i tvivl om hvor meget det hjælper at farmor går ud og ryger i de timer barnet er på besøg, hvis der bliver røget indendørs til daglig hænger partiklerne jo i møbler, tæpper, gardiner osv. Så barnet bliver jo udsat for det ligegyldigt hvad!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.