Badning i svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2015

Pikku Myy

lineog4 skriver:

En ting er, at selvsagt skal man da vaske sig inden man går ind i svømmehallen ligesom man lige smutter ind under bruseren hvis man har været ude og tisse af.

Men en anden ting er blufærdigheden, for det kan jo næsten være en af de få grunde til man ikke vil bade uden badetøjet. Min datter på 12 prøvede i dag en bikini her hjemme og spurgte: mor du synes ikke det er klamt hvis jeg tager den af her inde i stuen og er nøgen? Jeg var meget forundret for vi render gerne splitternøgne rundt. Og hun fortalte der i hendes klasse kun var 2 ud af 9 piger som ville vise sig nøgne for deres forældre, ja selv kun i undertøj var lidt klamt - jeg så sådan her ud 

af med tøjet og vis vi alle er forskellige og vi skal være glade for os selv - siger kvinden der ikke kan fordrage sin egen krop, men det er dog ikke nok til jeg ikke smider tøjet og skider på andres blikke...

Og spørgsmålet er om en del af denne blufærdighed kan stamme fra  at børnene fx har været med deres forældre i svømmehallen, og oplevet at nøgenhed ikke falder deres forældre naturligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SandraXOXO skriver:

Jeg bader inden vi går ind og det samme gør mine børn. Men jeg ville aldrig genere en anden mor med en lille baby på armen der har badet hjemmefra og så bader med en baby på armen iført bikini. Jesus Christ. i skal jo ikke drikke vandet og det er jo tilladt at vaske sig godt og grundigt når man står op af bakteriebomben. Hvad gør i når i er på stranden? Eller på ferie hvor der ikke er bad i nærheden af poolen? Sidder og koger sur suppe i et hjørne imens alle andre bader i vandet? 

Jeg synes det er ulækkert - men jeg har det ligesom dig. Jeg ville ikke sige noget. 

Anmeld Citér

9. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84
mor:) skriver:

I vores svæmmehal er der puslepuder, autostole og paraplyklaovogne. 

Men ellers kan man vel tage sin egeb autostol med

Tænker i bade situationen :-) 

Puslepuderne kan bruges men igen går håndklædet til. 1 ved første bad. Til unger der begyndt at mosle rundt er det lidt en planlægnings time :-) syntes bestemt hun skarver sig for meget på fliserne hvis hun møver for meget rundt. Derfor de der bomstole eller kravlegård. :-)

Anmeld Citér

9. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, selvfølgelig skal man generalt bade, men helt ærligt, jeg ville sku aldrig kigge skævt til en mor der står i bikini med sin baby på armen under bruseren. Jeg ville da bare regne ned at hun har været i bad hjemmefra, og med alle de børn og voksne der tisser i svømmebasinet skal man nok ikke være så sart hvis man vælger at gå i svømmehallen

Anmeld Citér

9. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Hck skriver:

Ja, selvfølgelig skal man generalt bade, men helt ærligt, jeg ville sku aldrig kigge skævt til en mor der står i bikini med sin baby på armen under bruseren. Jeg ville da bare regne ned at hun har været i bad hjemmefra, og med alle de børn og voksne der tisser i svømmebasinet skal man nok ikke være så sart hvis man vælger at gå i svømmehallen

Jeg ville heller ikke kigge skævt til sådan en  

jeg ville nok heller ikke lægge mærke til om folk badede eller ej.. Sådan noget lægger jeg bare ikke mærke til. 

Anmeld Citér

9. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
årgang84 skriver:

Tænker i bade situationen :-) 

Puslepuderne kan bruges men igen går håndklædet til. 1 ved første bad. Til unger der begyndt at mosle rundt er det lidt en planlægnings time :-) syntes bestemt hun skarver sig for meget på fliserne hvis hun møver for meget rundt. Derfor de der bomstole eller kravlegård. :-)

Autostol og paraplyklapvogn er beregnet til badedsituationen. Jeg tager bad og mit barn sidder i autostol/klapvogn og kigger på. Detefter bader jeg barnet. Og så er vi klar 

Anmeld Citér

9. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Badning i svømmehal . Nødvendigt eller ej ?

Var idag i svømmehallen med min dreng, og mens vi klæder om står der en mor med hendes 2 små piger ( svensk ) ser de alle sammen tar badedragter på ved skabene. Siger til dem, at de skal bade først. Men moderen vælger at overhøre mig, nævner det igen. Og får så et meget surt svar, at det skal jeg ikke blande mig i.

mens vi står i badet kommer en anden mor med sin lidt større dreng, mor bader og tar badetøj på. Drengen har badebukser på og skyller sig hurtigt uden bruseren.

en 3 mor kommer med sin lille dreng iført badedragt, dog bliver drengen vasket inden han får badetøj på.

oplever det SÅ ofte at folk ikke vasker sig inden de tar badedragter på, jeg syntes det er tjaa svineri.

der er ingen opsyn i omklædningen men store skilte flere steder, hvor det står.

så tænker er jeg bare sart ?? Er det lige meget at vaske sig inden man tar badetøj på ??

nysgerrig efter at høre andres mening

Det er et krav, så derfor er det sådan set ligemeget om det er nødvendigt eller ej. Man må jo følge reglerne på det sted man er.

Anmeld Citér

9. juli 2015

lineog4

Med hensyn til at bade med baby, ja så er jeg sgu nok en ravnemor for jeg skulle nok finde en løsning og det kunne sagtens være på gulvet også selvom baby ikke kunne se mig - men ofte havde jeg en autostol.

For det er jo ikke nok bare med vand, der skal jo også sæbe til. Og jeg vil hellere finde ud af at vaske og udsætte mit barn for det end de skaæ bruge mere og mere klor i vandet og udsætte mit barn for det i det lange løb

Anmeld Citér

9. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84
mor:) skriver:

Autostol og paraplyklapvogn er beregnet til badedsituationen. Jeg tager bad og mit barn sidder i autostol/klapvogn og kigger på. Detefter bader jeg barnet. Og så er vi klar 

Arhh okay. Det er sgu smart 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.