Badning i svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2015

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Så kan jeg da høre jeg er en af de ulækker 

Da jeg nu flere gange selv har måtte tage min bekini på og så give  min baby bade ble og bukse ble på og så gå under brugsen med hende i armene og vaske mig og hende 

Havde dog vasket mig og Været i bad hjemme fra men det er ikke til at stå med en våd baby og selv skal have badetøj på når der ingen steder var hvor jeg kunne ligge hende i et øjeblik. 

Nu kan hun dog sidde selv i mens 

Ved ikke hvordan det fungere i andre svømmehalle men i vores er der badefaciliteter inde i svømnehallen til de små . 

Ellers må man jo bade først tage et håndklæde omkring mens man ordner baby. Bade skal man .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2015

B&J

Jeg har ikke den flotteste krop men ja gu skal man da vaske sig inden man skal ind i svømmehallen og det gør min søn også så er det på med badetøjet bagefter 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg har ikke den flotteste krop men ja gu skal man da vaske sig inden man skal ind i svømmehallen og det gør min søn også så er det på med badetøjet bagefter 

Heldigvis er svømmehallen ikke en skønhedskonkurrence  heldigvis 

vi er som vi er men vaskes det skal vi

Anmeld Citér

8. juli 2015

lineog4

En ting er, at selvsagt skal man da vaske sig inden man går ind i svømmehallen ligesom man lige smutter ind under bruseren hvis man har været ude og tisse af.

Men en anden ting er blufærdigheden, for det kan jo næsten være en af de få grunde til man ikke vil bade uden badetøjet. Min datter på 12 prøvede i dag en bikini her hjemme og spurgte: mor du synes ikke det er klamt hvis jeg tager den af her inde i stuen og er nøgen? Jeg var meget forundret for vi render gerne splitternøgne rundt. Og hun fortalte der i hendes klasse kun var 2 ud af 9 piger som ville vise sig nøgne for deres forældre, ja selv kun i undertøj var lidt klamt - jeg så sådan her ud 

af med tøjet og vis vi alle er forskellige og vi skal være glade for os selv - siger kvinden der ikke kan fordrage sin egen krop, men det er dog ikke nok til jeg ikke smider tøjet og skider på andres blikke...

Anmeld Citér

8. juli 2015

namaha

Anonym skriver:

Badning i svømmehal . Nødvendigt eller ej ?

Var idag i svømmehallen med min dreng, og mens vi klæder om står der en mor med hendes 2 små piger ( svensk ) ser de alle sammen tar badedragter på ved skabene. Siger til dem, at de skal bade først. Men moderen vælger at overhøre mig, nævner det igen. Og får så et meget surt svar, at det skal jeg ikke blande mig i.

mens vi står i badet kommer en anden mor med sin lidt større dreng, mor bader og tar badetøj på. Drengen har badebukser på og skyller sig hurtigt uden bruseren.

en 3 mor kommer med sin lille dreng iført badedragt, dog bliver drengen vasket inden han får badetøj på.

oplever det SÅ ofte at folk ikke vasker sig inden de tar badedragter på, jeg syntes det er tjaa svineri.

der er ingen opsyn i omklædningen men store skilte flere steder, hvor det står.

så tænker er jeg bare sart ?? Er det lige meget at vaske sig inden man tar badetøj på ??

nysgerrig efter at høre andres mening

Jeg tænker lidt at det er en norm i Danmark at man vasker sig før man får ind i svømmehallen.

Jeg er fan af svømmehaller/badelande, og hader at bade i åbent hav/vand. Når jeg er i udlandet går turen ALTID forbi en eller anden form for badeland eller svømmehal.

Senest var i Tyskland tæt på Hamborg hvor der ligger et familie badeland, der blev der gjordt STORE øjne fordi jeg kom ind i hallen med våd krop og vådt hår, det var så tydeligt at det IKKE var normalt her at bade før man gik ind i hallen, og alle der kom ind fra omkændningsrummene var alle knastørre.

Selvfølgelig er det ulækkert og jeg bader altid før jeg går tager badetøj på og går ind i hale uanset hvad normen i det pågældende land er, jeg er opdraget med at det er sådan man gør 

Jeg tror virkelig det er forskelligt fra land til land hvad normen for badning i svømmehal er. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

En ting er, at selvsagt skal man da vaske sig inden man går ind i svømmehallen ligesom man lige smutter ind under bruseren hvis man har været ude og tisse af.

Men en anden ting er blufærdigheden, for det kan jo næsten være en af de få grunde til man ikke vil bade uden badetøjet. Min datter på 12 prøvede i dag en bikini her hjemme og spurgte: mor du synes ikke det er klamt hvis jeg tager den af her inde i stuen og er nøgen? Jeg var meget forundret for vi render gerne splitternøgne rundt. Og hun fortalte der i hendes klasse kun var 2 ud af 9 piger som ville vise sig nøgne for deres forældre, ja selv kun i undertøj var lidt klamt - jeg så sådan her ud 

af med tøjet og vis vi alle er forskellige og vi skal være glade for os selv - siger kvinden der ikke kan fordrage sin egen krop, men det er dog ikke nok til jeg ikke smider tøjet og skider på andres blikke...

Jeg er bestemt heller ikke vild med min krop men vælger jeg at gå i svømmehallen må jeg følge reglerne . Er man blufærdig vil jeg mene, at så må man hoppe svømmehal besøg over med mindre der er familierum så man kan bade alligevel . 

Børn får en alder hvor de er blufærdige , vel en " fase " de skal igennem . Der kommer en alder hvor de ikke længere vil vise sig nøgen . Tænker det er meget alm . 

Anmeld Citér

9. juli 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Badning i svømmehal . Nødvendigt eller ej ?

Var idag i svømmehallen med min dreng, og mens vi klæder om står der en mor med hendes 2 små piger ( svensk ) ser de alle sammen tar badedragter på ved skabene. Siger til dem, at de skal bade først. Men moderen vælger at overhøre mig, nævner det igen. Og får så et meget surt svar, at det skal jeg ikke blande mig i.

mens vi står i badet kommer en anden mor med sin lidt større dreng, mor bader og tar badetøj på. Drengen har badebukser på og skyller sig hurtigt uden bruseren.

en 3 mor kommer med sin lille dreng iført badedragt, dog bliver drengen vasket inden han får badetøj på.

oplever det SÅ ofte at folk ikke vasker sig inden de tar badedragter på, jeg syntes det er tjaa svineri.

der er ingen opsyn i omklædningen men store skilte flere steder, hvor det står.

så tænker er jeg bare sart ?? Er det lige meget at vaske sig inden man tar badetøj på ??

nysgerrig efter at høre andres mening

Og der -præcis, har du grunden til at jeg ALDRIG går i svømmehallen.  

Det er jo ulækkert altså.....  -og jo jeg ved godt at de fylder vandet med klor,  men alligevel 

Anmeld Citér

9. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111
jenny4 skriver:

Jeg synes der i langt de fleste svømmehaller er en form for puslepuder som man kan ligge baby på - ja det græder måske men sådan er det. Ellers ville jeg løse det ved at tage en ekstra håndklæde med som hun kan ligge på mens jeg bader og tager bikini på og derefter bade hende og give badeble på. Det er helt vildt så mange ekstra bakterier der kommer i vandet når folk ikke bader, og det er slet ikke sundt for baby. 

Ville aldrig ligge min den gang 4 mdr baby på gulvet eller i den anden ende af omklædningsrummet. Hvor jeg ikke ville kunne se hende 

Så vil jeg sku meget hellere betegnes som ulækker ! Til hver en tid 

Anmeld Citér

9. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes ærligtalt der mangler steder at kunne lægge ungerne når man bader.

har selv 4 store håndklæder med pga alt bliver vådt og for at forhindre træk.

Der er typisk Maks 1 kravlegård i omklædningsrummet som man også kunne have i brusern eller evt de bum stole. 

Tøsen her gider ikke ligge stille inden vi skal i vandet så det er planlægning og gigantiske rejsetaske med håndklæder. 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Mami

anna111 skriver:

Ville aldrig ligge min den gang 4 mdr baby på gulvet eller i den anden ende af omklædningsrummet. Hvor jeg ikke ville kunne se hende 

Så vil jeg sku meget hellere betegnes som ulækker ! Til hver en tid 

I den anden ende Af rummet? 

Lig hende da på et håndklæde foran dig? 

Jeg ville med det samme jeg trådte ind i svømmehallen peje dig ud til livredderne og få dem til at få dig til at bade. 

Hvorfor skal jeg svømme rundt i dit snavs fordi du ser begrænsninger frem for muligheder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.