I tilfælde af Ryanair blokade i Billund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er altid en god ide at læse vores  Retningslinjer, - tilsvining og personangreb er ikke acceptabelt og misbrug af anonymitetsfunktionen er ligeledes ikke i orden og kan ophæves.

Gå efter bolden - ikke personen.

Vi er så mange brugere med vidt forskellige holdninger, meninger og baggrunde - og der skal være plads til alle, så tænk jer lige om en ekstra gang inden I trykker på "send besked" knappen - er det nu noget I selv ville have smidt i hovedet, er det noget der er sagligt og konstruktivt, er det noget I vil sige, hvis personen stod foran jer.

Fortsat god dag og debat

//Staff

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

anjo01

Anonym skriver:

Jeg har lige set i nyhederne, at der kan komme en blokade af Ryanair i Billund. 

Vi skal til London i starten af august, fra Billund. Det er min søns fødselsdagsgave og der er købt fodboldbilletter, musicalbilletter og bestilt hotel. Det bliver så forfærdeligt hvis ikke vi kan komme afsted! 

Er der nogen der ved om der kan hentes erstatning af de tabte fodbold-, musical- og hotelreservationer, hvis ikke vi kan komme afsted? Flybilletter er det mindste udgift i dette tilfælde. 

Google er ikke min ven i dag.

Jeg er lige så frustreret som dig - vi skal rejse med Ryan air den 30 august, og her har flybilletterne da også været den mindste udgift! 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
anjo01 skriver:

Jeg er lige så frustreret som dig - vi skal rejse med Ryan air den 30 august, og her har flybilletterne da også været den mindste udgift! 

Jeg tror ikke, du behøver at være frustreret. Jeg er helt sikker på, at Ryanair gør alvor af deres trusler og lukker deres baser i Danmark, og så kan fagbevægelsen ikke lave blokade imod dem. Jeg er endnu ikke bekymret, og vi flyver et par uger før jer.

Anmeld Citér

9. juli 2015

anjo01

Janey skriver:

Jeg tror ikke, du behøver at være frustreret. Jeg er helt sikker på, at Ryanair gør alvor af deres trusler og lukker deres baser i Danmark, og så kan fagbevægelsen ikke lave blokade imod dem. Jeg er endnu ikke bekymret, og vi flyver et par uger før jer.

Ups. Der skulle så også have stået den 30 juli! :/

Anmeld Citér

9. juli 2015

Anonym

Anonym skriver:

Sikke en masse pladder! Jeg er fuldstændigt ligeglad hvilket selskab jeg flyver med, Ryan Airs tider var super gode (tidligt frem, sent hjem) og det er den eneste grund. 

Jeg ville da meget heller flyve med Notwegian fra Aalborg, deres tider passer bare ad H til.

Og ja, fagforeninger er noget fanden har skabt! Især dem for arbejdere med lavere uddannelse. 

Er selv medlem af en fagforening for akademikere, men har aldrig brugt deres hjælp og kommer heller ikke til det da jeg selv er klog nok til at undersøge kontrakter, løn og vilkår i tilfælde af jobskifte. 

I øvrigt er det ikke dét mit spørgsmå gik ud på, så hold dig venligt væk fra min tråd og hvis ikke du har noget at lave, må du ud og deltage i blokader. 

http://www.jv.dk/artikel/2060908:Regionalt--Ryanairs-kabineansatte-i-Billund--Vores-arbejde-er-uvaerdigt

Muligt at du med dit akademikerarbejde ikke har brug for fagforeninger, men det er der dælme andre, der har.

Hilsen en anden akademiker.

Anmeld Citér

9. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

http://www.jv.dk/artikel/2060908:Regionalt--Ryanairs-kabineansatte-i-Billund--Vores-arbejde-er-uvaerdigt

Muligt at du med dit akademikerarbejde ikke har brug for fagforeninger, men det er der dælme andre, der har.

Hilsen en anden akademiker.

Jeg er ikke stærk i arbejdsret, men jeg tænker, om det overhovedet ville hjælpe disse fok, hvis der blev lavet overenskomst. De er jo ikke ansat hos Ryanair, men hos et vikarbureau, som nok ikke er baseret i Danmark. En overenskomst vil vel kun dække Ryanairs medarbejdere og ikke evt. vikarer, der jo er ansat på vilkår fastsat hos deres arbejdsgiver. Sådan er det i hvert fald, så vidt jeg har forstået i byggebranchen, hvor man tit hører om underbetalte underleverandører, der er baseret i udlandet. Som det fremgår af artiklen, er Ryanairs egne medarbejdere ansat på noget bedre vilkår.

Anmeld Citér

9. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
anjo01 skriver:

Ups. Der skulle så også have stået den 30 juli! :/

Så kan jeg bedre forstå nervøsiteten, da det så kun er en uge efter, at blokaden skulle gå i gang. Jeg tror, Ryanair reagerer hurtigt, men spørgsmålet er, hvor hurtigt de kan reagere. 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Patriark

Anonym skriver:

Flybilletter er den mindste udgift for mig og jeg er ved at købe andre billetter da jeg ikke vil risikere at få turen ødelagt pga. stupide kommunistiske fagbevægelse fanatikere ��

Det er tæt på, at være det dummeste jeg nogensinde har læst på internettet... Og det siger alligevel en del.

Anmeld Citér

9. juli 2015

Patriark

Anonym skriver:

For mit vedkommende er det ikke en mulighed at købe fodboldbilletter igennem et rejsebureau da vi har et medlemskab i Chelsea fanklub og får billetter meget billigt. Har kun givet 45 £ for en voksen og ungdomsbillet tilsammen og det er på de bedste og sjoveste pladser på Stamford Bridge

Chelski.

Anmeld Citér

9. juli 2015

Patriark

Anonym skriver:

Sikke en masse pladder! Jeg er fuldstændigt ligeglad hvilket selskab jeg flyver med, Ryan Airs tider var super gode (tidligt frem, sent hjem) og det er den eneste grund. 

Jeg ville da meget heller flyve med Notwegian fra Aalborg, deres tider passer bare ad H til.

Og ja, fagforeninger er noget fanden har skabt! Især dem for arbejdere med lavere uddannelse. 

Er selv medlem af en fagforening for akademikere, men har aldrig brugt deres hjælp og kommer heller ikke til det da jeg selv er klog nok til at undersøge kontrakter, løn og vilkår i tilfælde af jobskifte. 

I øvrigt er det ikke dét mit spørgsmå gik ud på, så hold dig venligt væk fra min tråd og hvis ikke du har noget at lave, må du ud og deltage i blokader. 

Men ikke klog nok til, at finde ud af hvad dine rettigheder er som forbruger!? 

Hvor akademisk...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.