I tilfælde af Ryanair blokade i Billund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

For at sige det pænt;

GU VIL JEG DA EJ.

Du er da lige typen der viser at du vil have din vilje, og koste h ad det vil bare du vil have det godt...

Kært hvor jeg håber ryger i vasken, stakkels unger, men sådan er det jo når mor er en egoistisk grib 

Der er vel ingen grund til at synke ned på et endnu lavere niveau og komme med øgenavne. Fordi TS ikke kan lide fagforeninger (og skriver det på en ikke så pæn måde), så er der vel ingen grund til at kalde folk egoistiske og gribbe. Selv politikere der tordner med selskaber som Ryanair, viser sig jo at flyve med dem, når det gælder deres egen pengepung (Villy Søvndal).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

Carina:-)

Du har jo selv valgt at købe billet og benytte et firma der er så griske at fagforening blir nød.til at gå ind i sagen. 

Og de fagforeninger kan dutakkr for du ikke får lige så elendig løn og forhold som den 

Nu ved 3f ikke engang hvad vilkårerne er i Ryan da de ikke har fået sagsindsigt 

+ Hvem husker ikke Vejlegården hvor 3f påstod at det var fordi ejeren ikke ville tegne overenskomst at de blokerede og ødelage hans forretning.

Det var jo så en løgn da han havde tegnet overenskomst bare med Krifa og afmeldt aftalen med 3f .

3f er kendt for at være magtliderlige og ikke skyer nogen midler for at chikanere og tromle sig frem.

Og når det kommer til deres medlemmer som de påstår de beskytter så får mange kniven når de virkelig vil have hjælp især hvis deres arbejdsgiver har tegnet overenskomst med 3f.

Men det er en anden diskution -Pointen er at ts har ret til at flyve med dem hun vil uden at skulle lige skuldre til hvad andre evt mener om arbejdsvilkårerne som nogen mener de ved en masse om på trods af at de aldrig er blevet offentliggjort officielt 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Sprit25

Carina:-) skriver:

Nu ved 3f ikke engang hvad vilkårerne er i Ryan da de ikke har fået sagsindsigt 

+ Hvem husker ikke Vejlegården hvor 3f påstod at det var fordi ejeren ikke ville tegne overenskomst at de blokerede og ødelage hans forretning.

Det var jo så en løgn da han havde tegnet overenskomst bare med Krifa og afmeldt aftalen med 3f .

3f er kendt for at være magtliderlige og ikke skyer nogen midler for at chikanere og tromle sig frem.

Og når det kommer til deres medlemmer som de påstår de beskytter så får mange kniven når de virkelig vil have hjælp især hvis deres arbejdsgiver har tegnet overenskomst med 3f.

Men det er en anden diskution -Pointen er at ts har ret til at flyve med dem hun vil uden at skulle lige skuldre til hvad andre evt mener om arbejdsvilkårerne som nogen mener de ved en masse om på trods af at de aldrig er blevet offentliggjort officielt 

Vi er helt enige om 3F ofte går langt langt over stregen. Men lige her er jeg godt nok en sjælden gang med 3F! 

At have et firma så stort der ikke vil tegne dansk overenskomst. Det

er sgu en ommer

Anmeld Citér

9. juli 2015

Tiggi

Sjovt hvor sure folk kan blive herinde 

Nu har de meldt ud at de lukker deres base i Billund om 14 dage, så er en blokade i Billund vel ikke relevant/lovlig ? 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Sprit25 skriver:

Vi er helt enige om 3F ofte går langt langt over stregen. Men lige her er jeg godt nok en sjælden gang med 3F! 

At have et firma så stort der ikke vil tegne dansk overenskomst. Det

er sgu en ommer

Det er vel i bund og grund ligegyldigt om de vil tegne overenskomst eller ej Så længe at deres ansatte er glade for deres arbejde og deres vilkår.

Jeg har arbejdet for flere arbejdsgivere der ikke havde overenskomst og har været ganske godt tilfreds.

Hvis man skal kunne tvinge folk til at tegne overenskomst skal man også kunne tvinge folk tila t være i fagforening 

Og så er der rigtig mange ting vi skal kunne begynde at tvinge folk til

Syge og tand forsikring f.eks 

Og så er vi tilbage til om det er sådan et samfund vi ønsker? Hvor der sidder ganske få personer og styrer 100% hvad vi skal med vores liv?

De ansatte har stået frem og sagt at de er glade for deres job og vilkår - Og igen så ved 3f ikke en skid om hvad de mener er så forfærdeligt ved Ryan da de ( og vi andre) ikke har set kontrakter på de ansatte. 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Tiggi skriver:

Nu har de meldt ud at de lukker deres base i Billund om 14 dage, så er en blokade i Billund vel ikke relevant/lovlig ? 

Tror heller ikke det kommer til at ske.

Men så fik vi igen jaget en arbejdsplads ud af DK så endnu flere kan gå på offentlig støtte istedet for at arbejde. 

Hvem vil oddse på hvor tæt vi er på Græske tilstande om få år? 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Anonym

Anonym skriver:

Sikke en masse pladder! Jeg er fuldstændigt ligeglad hvilket selskab jeg flyver med, Ryan Airs tider var super gode (tidligt frem, sent hjem) og det er den eneste grund. 

Jeg ville da meget heller flyve med Notwegian fra Aalborg, deres tider passer bare ad H til.

Og ja, fagforeninger er noget fanden har skabt! Især dem for arbejdere med lavere uddannelse. 

Er selv medlem af en fagforening for akademikere, men har aldrig brugt deres hjælp og kommer heller ikke til det da jeg selv er klog nok til at undersøge kontrakter, løn og vilkår i tilfælde af jobskifte. 

I øvrigt er det ikke dét mit spørgsmå gik ud på, så hold dig venligt væk fra min tråd og hvis ikke du har noget at lave, må du ud og deltage i blokader. 

Det var dog utrolig så usympatisk du lyder pyha

Anmeld Citér

9. juli 2015

Hectar

Anonym skriver:

Det var dog utrolig så usympatisk du lyder pyha

Hvad med at stå frem i stedet for at gemme dig bag en anonymitet? Det ville klæde dig, når du fremsætter sådanne personangreb!

Anmeld Citér

9. juli 2015

Spoicken74

Anonym skriver:

Jeg har lige set i nyhederne, at der kan komme en blokade af Ryanair i Billund. 

Vi skal til London i starten af august, fra Billund. Det er min søns fødselsdagsgave og der er købt fodboldbilletter, musicalbilletter og bestilt hotel. Det bliver så forfærdeligt hvis ikke vi kan komme afsted! 

Er der nogen der ved om der kan hentes erstatning af de tabte fodbold-, musical- og hotelreservationer, hvis ikke vi kan komme afsted? Flybilletter er det mindste udgift i dette tilfælde. 

Google er ikke min ven i dag.

Som flere andre siger - ring til selskabet og hør ad. Hvis flybiletterne er en mindre del af udgifterne, kunne det måske være en ide at forsøge at ombooke til andet selskab, hvis der er usikkerhed om udfaldet...

Anmeld Citér

9. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Tiggi skriver:

Det er korrekt, at lukker de også basen i Billund, så har de ingen ansatte i Danmark længere, og så kan der ikke lovligt laves blokade mod selskabet.

Jeg har lidt opfattelsen af, at fagforeninger er et ømt punkt hos mange. Nogle er voldsomt imod og mener, at de har fået for meget magt, mens andre mener, at man er usolidarisk, hvis man ikke er medlem af en fagforening og selvfølgelig en af de "rigtige". Jeg kan da se, at flere af mine bekendte på bl.a. facebook kaster sig voldsomt ind i debatten på både den ene og den anden side.

Personligt interesserer det mig ikke så meget, da jeg er funktionær og aldrig har været i en situation, hvor jeg kunne bruge en fagforening, men det kan selvfølgelig komme en dag. Jeg vil tro, at jeg er som så mange andre danskere og Villy Søvndal, at når det kommer til mit eget liv, så vælger jeg ofte det, der passer mig bedst og ikke nødvendigvis det, som nogen mener, er politisk korrekt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.