I tilfælde af Ryanair blokade i Billund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.357 visninger
41 svar
48 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige set i nyhederne, at der kan komme en blokade af Ryanair i Billund. 

Vi skal til London i starten af august, fra Billund. Det er min søns fødselsdagsgave og der er købt fodboldbilletter, musicalbilletter og bestilt hotel. Det bliver så forfærdeligt hvis ikke vi kan komme afsted! 

Er der nogen der ved om der kan hentes erstatning af de tabte fodbold-, musical- og hotelreservationer, hvis ikke vi kan komme afsted? Flybilletter er det mindste udgift i dette tilfælde. 

Google er ikke min ven i dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

Anpau

Anonym skriver:

Vi skal til London i starten af august, fra Billund. Det er min søns fødselsdagsgave og der er købt fodboldbilletter, musicalbilletter og bestilt hotel. Det bliver så forfærdeligt hvis ikke vi kan komme afsted! 

Er der nogen der ved om der kan hentes erstatning af de tabte fodbold-, musical- og hotelreservationer, hvis ikke vi kan komme afsted? Flybilletter er det mindste udgift i dette tilfælde. 

Jeg ved det ikke, men tænker at du kan prøve at ringe til selskabet og høre? Det må de i hvert fald kunne svare dig på

Håber han får en dejlig fødselsdag i London

Anmeld Citér

7. juli 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er ikke krav på erstatning, nej. De er heller ikke forpligtet til at kompensere for billetterne. De skal dog enten finde en anden afgang eller finde anden transport så man hurtigst muligt kan komme til den planlagte destination. Hvis de ikke sørger for den transport kan man få kompensation, men kun af billetterne. 

... og dog ser ud til jeg tager fejl. Man kan få kompensation, der er vist nye regler fra denne måned.   http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Rejser-og-transport/Flyaflysning-og-forsinkelse/Strejke?tc=D01E10A87D8B452EBA33AF2EF808242B

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Der er ikke krav på erstatning, nej. De er heller ikke forpligtet til at kompensere for billetterne. De skal dog enten finde en anden afgang eller finde anden transport så man hurtigst muligt kan komme til den planlagte destination. Hvis de ikke sørger for den transport kan man få kompensation, men kun af billetterne. 

... og dog ser ud til jeg tager fejl. Man kan få kompensation, der er vist nye regler fra denne måned.   http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Rejser-og-transport/Flyaflysning-og-forsinkelse/Strejke?tc=D01E10A87D8B452EBA33AF2EF808242B

Det er også min bange anelse! Har brugt 5.000 på musical, fodbold og hotel og vi glæder så meget!

Overvejer seriøst at købe billetter hos Norwegian, dog fra København og til 2.800 kr. Det er bare mange penge 

Anmeld Citér

8. juli 2015

hesøth

Anonym skriver:

Det er også min bange anelse! Har brugt 5.000 på musical, fodbold og hotel og vi glæder så meget!

Overvejer seriøst at købe billetter hos Norwegian, dog fra København og til 2.800 kr. Det er bare mange penge 

Tjek om der ikke er billige billetter ud af Hamburg i stedet for.

(Fin lufthavn - og med billig parkering)

Anmeld Citér

8. juli 2015

FamilenStorm

Jeg har en veninde fra folkeskolen, der også skulle have været på ferie med Ryan air.. De har fået refunderet hele deres rejse.. 

Så jeg vil prøve at kontakte dem.. :-)

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Jeg har en veninde fra folkeskolen, der også skulle have været på ferie med Ryan air.. De har fået refunderet hele deres rejse.. 

Det lyder godt, tak

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Tjek om der ikke er billige billetter ud af Hamburg i stedet for.

(Fin lufthavn - og med billig parkering)

Tjekkede i går - 3800! Vi er jo ret låst omkring datoer

Anmeld Citér

8. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey
FamilenStorm skriver:

Med hvilken begrundelse fik de deres penge tilbage? Der er jo ingen strejke eller blokade endnu, og Ryanair er normalt kendt for ikke at være til at hive penge ud af.

Anmeld Citér

8. juli 2015

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

desværre er der ikke noget at gøre, i forhold til at få refunderet hotel og fodboldbilletter medmindre du har købt det som en pakkerejse hos et rejsebureau. Da gælder pakkerejseloven og de skal hjælpe dig med et alternativ. 

Ryan Air skal kun hjælpe med alternativ transport, men jeg tror de vælger at refundere hvad flybilletten har kostet og så kan man selv finde alternativ transport. Oftest til væsentlig dyrere priser. 

Vi skal selv rejse med Ryan Air på ferie på søndag, og var også meget nervøse for om vores ferie ville ryge. Heldigvis når der ikke at blive konflikt inden afgang, men vores hjemtur kan blive berørt. 

Jeg er ansat i et rejsebureau, så har selvfølgelig ordnet min rejse gennem mit arbejde, så er dækket ind i forhold til konflikt. Men stakkels de familier som kommer i klemme. Men så er det jo man skal købe sin rejse i et bureau og dermed være sikret  (var jeg ikke ansat i branchen, havde jeg helt sikkert også selv sammensat min rejse som du har gjort, så det er ikke hånligt ment)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.