At blive gravid for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mom2beIhope skriver:

Det er jeg virkelig glad for at læse

Min dårlige ryg skyldes netop problemer pga. diskus. Underligt nok har jeg aldrig mærket at jeg havde en prolabs, men det har jeg haft og deraf fået modic forandringer i min lænd.
Den værste smerte er også væk for mig, men er stadig hæmmet af smerterne når jeg har været for aktiv (det gælder både motion, havearbejde, rengøring, være ude til arrangementer etc.), men det giver mig håb at du har gennemgået to graviditeter uden problemer

Kan jo kun håbe at jeg ender med at kunne skrive det samme

Træningen holdes ved lige når smerterne ikke er for voldsomme
Heldigvis er der flere gode dage end der dårlige

Helt reelt fik jeg 1 X smerter i hver graviditet. Første gang var totalt selvforskyldt, da jeg gik lidt for meget have-amok - det var før maven var stor, og kunne også være sket for en person uden ryg problemer. Jeg fik også nogle kraftige bensmerter, men det var ikke ryg-relateret - det var pga iskias nerven der blev klemt under vægten af maven.

her i anden graviditet havde jeg en overgang strålesmerter ned i benet (typisk prolaps), men det var ikke slemt og uden tvivl fordi jeg jeg havde svært ved at finde tid til træning. Det gik heldigvis hurtigt væk igen.

Så altså ikke det vilde pga graviditet, til gengæld var det lidt slemt nu her efter fødslen (4 mdr siden) fordi jeg skulle amme. Fik dog fundet en god lænestol, og ammer en del liggende. Sidst var det slemt at starte job igen - jeg er på kontor, og det at sidde ned er nærmest det værste man kan gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2015

jwib

Diosa85 skriver:

det er ikke alle der mærker til sin ægløsning skal du huske på. Derfor vil jeg anbefale ÆL test når projektet er rigtig igang. Det ville jeg selv have benyttet mig af netop fordi jeg aldrig har kunnet mærke min ægløsning. Heller ikke efter jeg stoppede på p-piller. 

Jeg synes bare det er svært at finde ud af med de ÆL-teste. Jeg kan ikke finde ud af hvor tit man skal tage dem, og hvordan man kan være 100% sikker på, at det er en positiv test. 

Jeg har set flere billeder af ÆL-teste, hvor folk ikke kan finde ud af om de er positive eller ej. 

Desuden havde jeg 8 måneder på hormonspiral, og der var min cyklus totalt uregelmæssig. Da jeg fik taget den ud efter de 8 måneder, sagde min gynækolog, at det var mig rigtige cyklus jeg havde haft. 

Det gjorde mig selvfølgelig super ked af det, da jeg vidste, at det kunne gøre PB endnu sværere.

Anmeld Citér

2. juli 2015

Diosa85

jwib skriver:

Jeg synes bare det er svært at finde ud af med de ÆL-teste. Jeg kan ikke finde ud af hvor tit man skal tage dem, og hvordan man kan være 100% sikker på, at det er en positiv test. 

Jeg har set flere billeder af ÆL-teste, hvor folk ikke kan finde ud af om de er positive eller ej. 

Desuden havde jeg 8 måneder på hormonspiral, og der var min cyklus totalt uregelmæssig. Da jeg fik taget den ud efter de 8 måneder, sagde min gynækolog, at det var mig rigtige cyklus jeg havde haft. 

Det gjorde mig selvfølgelig super ked af det, da jeg vidste, at det kunne gøre PB endnu sværere.

Må indrømme at jeg heller ikke ved hvordan de fungerer de ÆL test. Jeg blev gravid uplanlagt så har ikke været igennem projektet. Men ved der er noget der hedder en fertilitets monitor som skulle være mere sikker til at tjekke ægløsning. Det kunne måske være en mulighed hvis din er så uregelmæssig.

Anmeld Citér

2. juli 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vil egentlig bare ønske held og lykke med projektet 

Ih, jeg er næsten helt misundelig. Der er bare noget særligt ved den tid, hvor man går og venter på det første barn, spændingen og alle tankerne omkring det nye liv, der venter. Og så lige pludselig sidder man med sit lille barn i armene.

... Mit bedste råd vil måske være, at I skal huske at nyde hinanden og den tid I har tilbage, hvor det kun er jer to. For selvom man får en skøn unge ud af det, er det også bare benhårdt at være forældre, og man kan godt savne de ting, man kunne gøre før en liiiille smule nogle gange 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Mange tak.  Håber også du snart får glæden at føle. Det er en helt fantastisk rejse 

Det vil være helt fantastisk

Anmeld Citér

6. juli 2015

Mom2beIhope

Morogbarn skriver:

Vil egentlig bare ønske held og lykke med projektet 

Ih, jeg er næsten helt misundelig. Der er bare noget særligt ved den tid, hvor man går og venter på det første barn, spændingen og alle tankerne omkring det nye liv, der venter. Og så lige pludselig sidder man med sit lille barn i armene.

... Mit bedste råd vil måske være, at I skal huske at nyde hinanden og den tid I har tilbage, hvor det kun er jer to. For selvom man får en skøn unge ud af det, er det også bare benhårdt at være forældre, og man kan godt savne de ting, man kunne gøre før en liiiille smule nogle gange 

Tak for hilsenen

Det er ikke fordi at det er ukendt med børn da min mand har to fra tidligere, men nu er det mit første. Mit eget barn helt og aldeles og det bliver så skønt

Selvom jeg elsker mine bonusbørn meget højt er det jo ikke helt det samme, som at have sit eget lille pus. Glæder mig til at mærke den følelse at blive mor

Tænker tit at det bliver "underligt" at vi aldrig er alene når en baby kommer for lige nu har børnene 50% af tiden så vi nyder hinanden ekstra meget når de er ved deres mor

Men hold nu op, hvor bliver det spændende. Jeg har virkelig mange sommerfugle i maven omkring det at blive mor og er bare så spændt på hvornår det kan lykkes, barnets køn osv.
Alt, der skal opleves for første gang er bare ganske specielt

Anmeld Citér

6. juli 2015

Mom2beIhope

Lomm skriver:

Helt reelt fik jeg 1 X smerter i hver graviditet. Første gang var totalt selvforskyldt, da jeg gik lidt for meget have-amok - det var før maven var stor, og kunne også være sket for en person uden ryg problemer. Jeg fik også nogle kraftige bensmerter, men det var ikke ryg-relateret - det var pga iskias nerven der blev klemt under vægten af maven.

her i anden graviditet havde jeg en overgang strålesmerter ned i benet (typisk prolaps), men det var ikke slemt og uden tvivl fordi jeg jeg havde svært ved at finde tid til træning. Det gik heldigvis hurtigt væk igen.

Så altså ikke det vilde pga graviditet, til gengæld var det lidt slemt nu her efter fødslen (4 mdr siden) fordi jeg skulle amme. Fik dog fundet en god lænestol, og ammer en del liggende. Sidst var det slemt at starte job igen - jeg er på kontor, og det at sidde ned er nærmest det værste man kan gøre.

Stadig billigt sluppet når man kender de rygproblemer, som vi begge har døjet med
Lyder virkelig som mig selv - kunne også finde på at gå have-amok og det rammer bare hver gang.

Det lyder som om at jeg skal holde træningen ved lige og selvfølgelig mærke efter hvad kroppen siger til alle de ting, som man så gerne vil nå og gøre

Sidder også på kontor, men er utrolig glad for mit hæve/ sænkebord  Det skal vist også bruges flittigt når maven begynder at vokse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.