At blive gravid for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Ja, præcis jeg håber ret meget at hormonerne som udskilles gør noget godt for kroppen, som kan aflaste ryggen selvom den bliver svært belastet pga. en voksende mave

Jeg går allerede til fys så håber at kunne blive ved med det for at skåne ryg og krop

Du skal nok ikke regne med at hormonerne gør noget godt for kroppen. Tværtimod så er det hormonerne der blandt andet er skyld i bækkenløsning 

Det bedste du kan gøre er at lytte til din krop når graviditeten sidder der og fortsætte til fys i den omfang kroppen tillader det. 

Jeg gik selv i træningsterapi med bækkenet fra uge 20. Men i uge 34 (en uge siden) måtte jeg stoppe pga kraftige plukveer. Kroppen sagde simpelthen fra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Du skal nok ikke regne med at hormonerne gør noget godt for kroppen. Tværtimod så er det hormonerne der blandt andet er skyld i bækkenløsning 

Det bedste du kan gøre er at lytte til din krop når graviditeten sidder der og fortsætte til fys i den omfang kroppen tillader det. 

Jeg gik selv i træningsterapi med bækkenet fra uge 20. Men i uge 34 (en uge siden) måtte jeg stoppe pga kraftige plukveer. Kroppen sagde simpelthen fra. 

Jeg synes bare at have hørt at kroppen danner nogle gode stoffer i kroppen, som kan gøre godt for ens helbred, men ved også godt at en graviditet er utrolig hård ved kroppen på alle lede og kanter

Håber at undgå bækkenløsning, men der vist ikke nogen opskrift på hvordan man kan undgå det? Vel?

Ej, du har jo snart termin - hvor må det være fantastisk

Anmeld Citér

30. juni 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Jeg synes bare at have hørt at kroppen danner nogle gode stoffer i kroppen, som kan gøre godt for ens helbred, men ved også godt at en graviditet er utrolig hård ved kroppen på alle lede og kanter

Håber at undgå bækkenløsning, men der vist ikke nogen opskrift på hvordan man kan undgå det? Vel?

Ej, du har jo snart termin - hvor må det være fantastisk

Det er også rigtig. Men det er mere hormoner oppe i hjernen der forhøjer endorfiner osv. Det er ikke rigtig den fysiske tilstand 

Nah der er vidst ikke rigtig nogen opskrift. Bevæg dig 30 minutter hver dag med gåture, cykling eller svømning. Det er altid en god ide for bækkenet 

det har jeg ja. 2/8. Glæder mig også utrolig meget 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Det er også rigtig. Men det er mere hormoner oppe i hjernen der forhøjer endorfiner osv. Det er ikke rigtig den fysiske tilstand 

Nah der er vidst ikke rigtig nogen opskrift. Bevæg dig 30 minutter hver dag med gåture, cykling eller svømning. Det er altid en god ide for bækkenet 

det har jeg ja. 2/8. Glæder mig også utrolig meget 

Ok, jamen jeg er helt ny i det her felt - tak for info
Altid godt at blive klogere og især med noget så stort som dette

Aktivitet er ikke et problem så kan jo bare håbe at mit bækken bliver hvor det skal uden at drille

Smuk dato (min Farmors fødselsdag ) - er det nummer 1?

Anmeld Citér

30. juni 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Ok, jamen jeg er helt ny i det her felt - tak for info
Altid godt at blive klogere og især med noget så stort som dette

Aktivitet er ikke et problem så kan jo bare håbe at mit bækken bliver hvor det skal uden at drille

Smuk dato (min Farmors fødselsdag ) - er det nummer 1?

Der er også en masse info. Og tro mig der kommer rigtig mange spørgsmål gennem projektet og når graviditeten opnås. 

Kan anbefale dig at anskaffe politikkens store håndbog der hedder noget med barnets første år. Der er en masse god info fra man overvejer at få børn og helt op til barnets 6 år. 

Jeg begyndte at få bækkensmerter i uge 18 og startede så i træningsterapi (som er en form for fys) i uge 20. Og det hjalp så meget at det aldrig har udviklet sig mere. 

Synes så det er en lidt øv dato. Min svigerinde har d 2. Min svoger d 4. Min mor d 6. Og min kæreste d 19. Så der falder sammen med mange fødselsdage 

Det er nr 1 ja. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Der er også en masse info. Og tro mig der kommer rigtig mange spørgsmål gennem projektet og når graviditeten opnås. 

Kan anbefale dig at anskaffe politikkens store håndbog der hedder noget med barnets første år. Der er en masse god info fra man overvejer at få børn og helt op til barnets 6 år. 

Jeg begyndte at få bækkensmerter i uge 18 og startede så i træningsterapi (som er en form for fys) i uge 20. Og det hjalp så meget at det aldrig har udviklet sig mere. 

Synes så det er en lidt øv dato. Min svigerinde har d 2. Min svoger d 4. Min mor d 6. Og min kæreste d 19. Så der falder sammen med mange fødselsdage 

Det er nr 1 ja. 

Hihi det er jeg slet ikke tvivl om - de spørgsmål kommer til at stå i kø for at blive besvaret

Den bog tror jeg faktisk at jeg har hørt om så den må jeg få anskaffet og luret i
Og så har jeg jo fundet dette herlige forum, hvor der er mange gode spørgsmål og debatter

Uh, ja, det er en lidt vild fødselsdagsmåned, som I har jer (kender det for sådan er vores september )
Siger man ikke at det er normalt man som førstegangsfødende får 14 dage over tid? Så kan vi håbe at baby melder sin ankomst efter d.6. og før din kærestes fødselsdag

Hvor er det altså spændende - ønsker dig alt det bedste

Anmeld Citér

30. juni 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Hihi det er jeg slet ikke tvivl om - de spørgsmål kommer til at stå i kø for at blive besvaret

Den bog tror jeg faktisk at jeg har hørt om så den må jeg få anskaffet og luret i
Og så har jeg jo fundet dette herlige forum, hvor der er mange gode spørgsmål og debatter

Uh, ja, det er en lidt vild fødselsdagsmåned, som I har jer (kender det for sådan er vores september )
Siger man ikke at det er normalt man som førstegangsfødende får 14 dage over tid? Så kan vi håbe at baby melder sin ankomst efter d.6. og før din kærestes fødselsdag

Hvor er det altså spændende - ønsker dig alt det bedste

Det er også et godt forum. Der er også min-mave.dk. Der er folk også meget hjælpsomme 

Jeg er ihvertfald glad for min. Det er sådan en stor grøn bog 

Jo det havde jeg også ladet mig fortælle med de 14 dage over tid. Indtil jeg talte med min gamle kollega som kunne fortælle mig at alle førstegangs hun kendte havde født før tid. 

Han kommer når han kommer, er heldigvis klar til ham. Men han mp meget gerne komme mellem d 23/7 og 2/8 eller 7/8 og frem til en evt igang sættende. Bare han kommer efter 23/7 så vi får en løveunge. 

Anmeld Citér

1. juli 2015

jwib

Mom2beIhope skriver:

Hihi det lyder som om at du har det lige som mig for er også ret spændt på hvad der sker

Jeg må helt klart i Matas og købe Folinsyre med det samme så jeg kan begynde at tage dem allerede nu  - alle kneb gælder

Tænker at det bliver nemmere når man kender sin cyklus - forventer at min mens bliver helt uregelmæssig, som da jeg var teenager.

Jeg er 32år så lidt gammel ift. graviditet, men satser på at det nok skal gå alligevel - hvad med dig?

Tak og i lige måde - håber at du snart har bonus

Jeg er SÅ spændt .. Men prøver ikke at tænke for meget over det. Det er bare super svært når man glæder sig så meget til noget.  

Ja, det er helt klart en god idé at starte på folinsyre. Men det øger ikke ens chance for at blive gravid. Det forebygger misdannelser på fostret.

Jeg kender heller ikke min cyklus endnu, så vi må bare vente og se hvad der sker. Ved du hvorfor din cyklus var uregelmæssig den gang? 

Jeg er 23, og det faktum har været lidt mærkeligt for mig. For alle i min familie får børn i 30+ årene. 

Krydser fingre for dig 

Anmeld Citér

2. juli 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Det er også et godt forum. Der er også min-mave.dk. Der er folk også meget hjælpsomme 

Jeg er ihvertfald glad for min. Det er sådan en stor grøn bog 

Jo det havde jeg også ladet mig fortælle med de 14 dage over tid. Indtil jeg talte med min gamle kollega som kunne fortælle mig at alle førstegangs hun kendte havde født før tid. 

Han kommer når han kommer, er heldigvis klar til ham. Men han mp meget gerne komme mellem d 23/7 og 2/8 eller 7/8 og frem til en evt igang sættende. Bare han kommer efter 23/7 så vi får en løveunge. 

Det har jeg egentlig godt hørt om - så der må jeg vist også ind og lure lidt og oprette en profil

Altid rart med gode råd, tips og tricks eller bare at snakke med nogen, som er/ har været i samme båd som en selv

Jamen det bliver da spændende at følge hvornår han melder sin ankomst - kan jo være at han er helt færdigbagt i slutningen af juli

Anmeld Citér

2. juli 2015

Mom2beIhope

jwib skriver:

Jeg er SÅ spændt .. Men prøver ikke at tænke for meget over det. Det er bare super svært når man glæder sig så meget til noget.  

Ja, det er helt klart en god idé at starte på folinsyre. Men det øger ikke ens chance for at blive gravid. Det forebygger misdannelser på fostret.

Jeg kender heller ikke min cyklus endnu, så vi må bare vente og se hvad der sker. Ved du hvorfor din cyklus var uregelmæssig den gang? 

Jeg er 23, og det faktum har været lidt mærkeligt for mig. For alle i min familie får børn i 30+ årene. 

Krydser fingre for dig 

Det kan jeg virkelig godt forstå
Svært ikke at glæde sig enormt meget når det er noget, som man virkelig har set frem til længe

Nej, ved det ikke, men tænker lidt at ens mens ofte er uregelmæssig i starten. Tænker at det ikke var voldsomt meget forskel i hvornår den kom, men bare sådan lidt
Satser på at den bliver helt normal nu når jeg er stoppet på pillen, men det bliver spændende at se

Krydser også fingre for dig for at det snart sker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.