At blive gravid for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Det har jeg egentlig godt hørt om - så der må jeg vist også ind og lure lidt og oprette en profil

Altid rart med gode råd, tips og tricks eller bare at snakke med nogen, som er/ har været i samme båd som en selv

Jamen det bliver da spændende at følge hvornår han melder sin ankomst - kan jo være at han er helt færdigbagt i slutningen af juli

Bestemt ja. Det er rart at høre folks erfaringer og få gode råd. 

Præcis en måned til termin Idag. Og jordmoder her kl 12:30. Bliver sjovt og høre hvad jordmoder skønner ham til at veje nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mom2beIhope skriver:

Åh ja, de hormoner fra p-pillerne skal ud af kroppen så ved godt at der kan gå lang tid

det er virkelig en spændende proces, som jeg både ser frem til og som jeg også frygter. Frygter pga. ryggen og om den går endnu mere amok end nu, men glæder mig også over endelig at have taget beslutningen om at smide pillerne og forsøge.
Vi bliver jo ikke yngre og kan ikke vente på at min ryg bliver 100% normal så nu må vi bare igang med det "hårde" arbejde

Tak

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes, men jeg har dårlig ryg pga diskus prolaps og begyndende alkalkning. Blev opereret for den store diskus prolaps i 2009, så det værste er væk, men det bliver aldrig helt godt igen.

jeg frygtede derfor også for graviditet, men har nu gennemført 2 stort set uden problemer. Håber du kommer igennem uden for mange smerter, det hjælper selvfølgelig hvis du sørger for at vedligeholde din træning både før, under og efter graviditet.

Anmeld Citér

2. juli 2015

jwib

Mom2beIhope skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå
Svært ikke at glæde sig enormt meget når det er noget, som man virkelig har set frem til længe

Nej, ved det ikke, men tænker lidt at ens mens ofte er uregelmæssig i starten. Tænker at det ikke var voldsomt meget forskel i hvornår den kom, men bare sådan lidt
Satser på at den bliver helt normal nu når jeg er stoppet på pillen, men det bliver spændende at se

Krydser også fingre for dig for at det snart sker

Det er bare super mærkeligt ikke at kende sin egen cyklus. Desuden ved jeg slet ikke hvordan det føles at have ægløsning. Jeg har jo altid været på p-piller 

Haha, det er en hel ny verden der åbner sig :-) 

Anmeld Citér

2. juli 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Bestemt ja. Det er rart at høre folks erfaringer og få gode råd. 

Præcis en måned til termin Idag. Og jordmoder her kl 12:30. Bliver sjovt og høre hvad jordmoder skønner ham til at veje nu 

Spændende - det glæder jeg mig til at høre om

Anmeld Citér

2. juli 2015

Mom2beIhope

jwib skriver:

Det er bare super mærkeligt ikke at kende sin egen cyklus. Desuden ved jeg slet ikke hvordan det føles at have ægløsning. Jeg har jo altid været på p-piller 

Helt vildt mærkeligt, men tænker at man hurtigt opdager når det er? Det samme her - altid været på p-piller

Anmeld Citér

2. juli 2015

Diosa85

jwib skriver:

det er ikke alle der mærker til sin ægløsning skal du huske på. Derfor vil jeg anbefale ÆL test når projektet er rigtig igang. Det ville jeg selv have benyttet mig af netop fordi jeg aldrig har kunnet mærke min ægløsning. Heller ikke efter jeg stoppede på p-piller. 

Anmeld Citér

2. juli 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Spændende - det glæder jeg mig til at høre om

Han voksede bare super fint som han skulle. Ca 2600 gram vejer han nu og smuk hjerte lyd.  

Anmeld Citér

2. juli 2015

Mom2beIhope

Lomm skriver:

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes, men jeg har dårlig ryg pga diskus prolaps og begyndende alkalkning. Blev opereret for den store diskus prolaps i 2009, så det værste er væk, men det bliver aldrig helt godt igen.

jeg frygtede derfor også for graviditet, men har nu gennemført 2 stort set uden problemer. Håber du kommer igennem uden for mange smerter, det hjælper selvfølgelig hvis du sørger for at vedligeholde din træning både før, under og efter graviditet.

Det er jeg virkelig glad for at læse

Min dårlige ryg skyldes netop problemer pga. diskus. Underligt nok har jeg aldrig mærket at jeg havde en prolabs, men det har jeg haft og deraf fået modic forandringer i min lænd.
Den værste smerte er også væk for mig, men er stadig hæmmet af smerterne når jeg har været for aktiv (det gælder både motion, havearbejde, rengøring, være ude til arrangementer etc.), men det giver mig håb at du har gennemgået to graviditeter uden problemer

Kan jo kun håbe at jeg ender med at kunne skrive det samme

Træningen holdes ved lige når smerterne ikke er for voldsomme
Heldigvis er der flere gode dage end der dårlige

Anmeld Citér

2. juli 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Han voksede bare super fint som han skulle. Ca 2600 gram vejer han nu og smuk hjerte lyd.  

Åh, hvor dejlgit at høre

Får helt gåsehud af at mærke din glæde - hvor er det bare fantastisk

Anmeld Citér

2. juli 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Åh, hvor dejlgit at høre

Får helt gåsehud af at mærke din glæde - hvor er det bare fantastisk

Mange tak.  Håber også du snart får glæden at føle. Det er en helt fantastisk rejse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.