At blive gravid for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
36 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2015

Mom2beIhope

Hej alle sammen,

Efter flere udskydelser pga. en ulykke har jeg endelig taget den sidste p-pille :-)

Jeg er ret nervøs omkring det at blive gravid og hvilke betdninger, som det får for min krop - det er mest pga. ulykken.

Min menstruation bør komme i denne uge og herefter må der gerne være gevindst :-)
Skal jeg være speciel opmærksom på noget?

Har I nogle gode råd til mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

Julemusen

Husk at tage folsyre kosttilskud og multivitaminer mens i prøver at blive gravide for at fylde kroppens depoter. Folsyre er billig i matas og dem skal du også tage til du er 10 uger henne i graviditeten for at mindske risiko for fødselsdefekter ved barnet. 

Held og lykke med projektet�� 

Anmeld Citér

29. juni 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Hej alle sammen,

Efter flere udskydelser pga. en ulykke har jeg endelig taget den sidste p-pille :-)

Jeg er ret nervøs omkring det at blive gravid og hvilke betdninger, som det får for min krop - det er mest pga. ulykken.

Min menstruation bør komme i denne uge og herefter må der gerne være gevindst :-)

Du skal huske på at nær du har været på p-piller (i en årerække kan jeg næsten regne ud) så skal kroppen tilvænne sig at den ikke får falske hormoner mere fra p-pillerne. Det betyder at din mens kan blive meget regelmæssig det første stykke tid. 

Vil anbefale dig at tage ÆL teste i staren for at tjekke hvordan din cyklus er. 

Lad være at tage graviditetsteste før tid. Afvent til udebleven mens  selvom det kan være svært  

Begynd på folinsyre allerede nu. 

Og sidst men absolut ikke mindst. Lad være og stres over projektet. Det gør det kun sværere for kroppen. 

Held og lykke med projekt baby 

Anmeld Citér

29. juni 2015

Anpau

Mom2beIhope skriver:

Hej alle sammen,

Mit bedste råd vil helt klart være, at I ikke skal stresse over det, og husk på, at din krop skal vænne sig af mig alle hormonerne fra p-pillerne. Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Jeg ved det lyder som et rigtig træls råd, men efter selv at have prøvet 11 måneder før der var gevindst, ved jeg hvor hårdt det er måned efter måned at gå og håbe og teste (negativ) før tid.. Og efter tid, for den sags skyld. 

Held og lykke med projektet, jeg håber for jer, at i ikke skal igennem lige så mange hårde måneder som os. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

jwib

Jeg stoppede på p-piller for et par uger siden, og har netop afsluttet på menstruation. Jeg er SKIDE spændt!! :-)

Jeg har været på folsyre i en månedstid nu, og derudover spiser jeg multivitaminer. 

Som de andre også anbefaler, så forbereder jeg mig på, at det kan komme til at tage lang tid.

Men gør lige som mig: Nyd processen - arbejdet er jo sjovt 

Det hele er let at sige, for jeg vil så gerne have at det sker i første hug, men det gør det nok ikke. Vi prøver ikke at tænke for meget over det, og alligevel sexer vi hveranden dag, da jeg endnu ikke kender min cyklus :-)

Hvor gammel er du? Vi står jo lidt i samme situation :-) 

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mom2beIhope

Kitty-Katten skriver:

Husk at tage folsyre kosttilskud og multivitaminer mens i prøver at blive gravide for at fylde kroppens depoter. Folsyre er billig i matas og dem skal du også tage til du er 10 uger henne i graviditeten for at mindske risiko for fødselsdefekter ved barnet. 

Held og lykke med projektet�� 

Tak - jeg skal vist et smut i Matas og købe Folsyre

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

Du skal huske på at nær du har været på p-piller (i en årerække kan jeg næsten regne ud) så skal kroppen tilvænne sig at den ikke får falske hormoner mere fra p-pillerne. Det betyder at din mens kan blive meget regelmæssig det første stykke tid. 

Vil anbefale dig at tage ÆL teste i staren for at tjekke hvordan din cyklus er. 

Lad være at tage graviditetsteste før tid. Afvent til udebleven mens  selvom det kan være svært  

Begynd på folinsyre allerede nu. 

Og sidst men absolut ikke mindst. Lad være og stres over projektet. Det gør det kun sværere for kroppen. 

Held og lykke med projekt baby 

Åh ja, de hormoner fra p-pillerne skal ud af kroppen så ved godt at der kan gå lang tid

det er virkelig en spændende proces, som jeg både ser frem til og som jeg også frygter. Frygter pga. ryggen og om den går endnu mere amok end nu, men glæder mig også over endelig at have taget beslutningen om at smide pillerne og forsøge.
Vi bliver jo ikke yngre og kan ikke vente på at min ryg bliver 100% normal så nu må vi bare igang med det "hårde" arbejde

Tak

Anmeld Citér

30. juni 2015

Diosa85

Mom2beIhope skriver:

Åh ja, de hormoner fra p-pillerne skal ud af kroppen så ved godt at der kan gå lang tid

det er virkelig en spændende proces, som jeg både ser frem til og som jeg også frygter. Frygter pga. ryggen og om den går endnu mere amok end nu, men glæder mig også over endelig at have taget beslutningen om at smide pillerne og forsøge.
Vi bliver jo ikke yngre og kan ikke vente på at min ryg bliver 100% normal så nu må vi bare igang med det "hårde" arbejde

Tak

En graviditet er selvfølgelig hård for kroppen pga den ekstra vægt man får på. Men i dit tilfælde kunne jeg forestille mig at du kan få fysioterapi der kan aflaste dig meget. Det snakker du bare med lægen om 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mom2beIhope

jwib skriver:

Jeg stoppede på p-piller for et par uger siden, og har netop afsluttet på menstruation. Jeg er SKIDE spændt!! :-)

Jeg har været på folsyre i en månedstid nu, og derudover spiser jeg multivitaminer. 

Som de andre også anbefaler, så forbereder jeg mig på, at det kan komme til at tage lang tid.

Men gør lige som mig: Nyd processen - arbejdet er jo sjovt 

Det hele er let at sige, for jeg vil så gerne have at det sker i første hug, men det gør det nok ikke. Vi prøver ikke at tænke for meget over det, og alligevel sexer vi hveranden dag, da jeg endnu ikke kender min cyklus :-)

Hvor gammel er du? Vi står jo lidt i samme situation :-) 

Held og lykke med det hele!

Hihi det lyder som om at du har det lige som mig for er også ret spændt på hvad der sker

Jeg må helt klart i Matas og købe Folinsyre med det samme så jeg kan begynde at tage dem allerede nu  - alle kneb gælder

Tænker at det bliver nemmere når man kender sin cyklus - forventer at min mens bliver helt uregelmæssig, som da jeg var teenager.

Jeg er 32år så lidt gammel ift. graviditet, men satser på at det nok skal gå alligevel - hvad med dig?

Tak og i lige måde - håber at du snart har bonus

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mom2beIhope

Diosa85 skriver:

En graviditet er selvfølgelig hård for kroppen pga den ekstra vægt man får på. Men i dit tilfælde kunne jeg forestille mig at du kan få fysioterapi der kan aflaste dig meget. Det snakker du bare med lægen om 

Ja, præcis jeg håber ret meget at hormonerne som udskilles gør noget godt for kroppen, som kan aflaste ryggen selvom den bliver svært belastet pga. en voksende mave

Jeg går allerede til fys så håber at kunne blive ved med det for at skåne ryg og krop

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.