malucca09 skriver:
har været på besøg her i dag... hmmm og 1000 spørgsmål kom væltende efter hun gik ud af døren.
Nåh men først mente hun at Malucca har taget fint på. hun har taget 1300g på. på 3½ mdr
Hun mener at fordi Malucca er så aktiv og livlig forbrænder hun simpelthen mere end hun indtager. Men hun kunne ikke komme med ideer om hvad jeg skulle give hende af mad i forhold til det jeg allerede giver hende.
Dog måtte jeg give hende tilsvarende hendes fødselsalder, hvilke undre mig, da der alle steder stå at ved præmaturebørn skal man gå efter korrigeret alder.
Da Malucca var til 5 undersøgelse for en mdr. siden målte hun 62½ cm det gjorde hun så også i dag.
Motorisk var hun "bagefter" i grovmotorikken, ifh fødselsalder og nogle ting korrigeret alder, hvilke jeg havde på fornemmelsen. Hun er meget "blød". Hun har ikke den mindste snert af sidde funktionen, hun kan fx. ikke trille fra ryg til mave og hun vipper når hun ligger på maven uden støtte. Så nu skal hun til at gå til fyseterp. for at hjælpe hende på vej med grovmotorikken, samt "træne" sansemotorik. Det kan være pga hendes lave vægt der gør hun ikke er så stabili. Som sp sagde er det svært at trille rundt når man ingen vægt har at hjælpe med. Hun var foran fødselsalder i finmotorik og snakken.... SKØNT endelig noget hun er "bedst" til.
Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på om hullet i hjertet genere hende mere end lægerne udmidbart troede, da hun sidst blev undersøgt for det som 3 mdr.
Spurgte selv ind til at få en kugledyne på prøve til Malucca, da hun har svært ved at finde ro når hun skal sove, men det skulle jeg også tale med fysserne om, da de vidste mere om det... (Håber virkelig jeg kan få den prøve, og hvis den hjælpe Malucca, at jeg så kan få den bevilliget)
Nåh men det var så min øv formiddag.
Krammer til aller jer.
Er træls at have det sådan med din sp, måske du skulle høre om du kan få en anden, så alle er glade, for hun må jo også kan mærke at du ikke er helt tilfreds.
Men måske skulle du prøve at gøre det hun siger med at give hende mad efter hendes fødsels alder, nogle er jo altså hurtigere fremme med mad, Emil har altid fået det mad der passer til alder osv mindst en måned før tid, så selvom hun er født for tidlig er hun måske nok klar, og hvis hun brænder mere af end hun spiser, så er det da bare med at komme i gang med at fylde på hende

Ved ikke om du har set engang jeg skrev om Emil da han fik et ryk der tabte han sig faktisk fordi at han forbrændte langt mere end vi kunne få i ham, blev total nervøs, men er helt normalt og han kom jo godt efter det igen ret hurtigt.
Tag en god snak med den fys i får til hende, for mange af dem kan faktisk også give rigtig gode råd om kost osv.
Men vil faktisk sige at det er bedre at du finder en ny sp end at du tager til åbenhus, du er forvirret nu og tror du vil blive det mere hvis du ser forskellige sp for de har altså sjællendt samme mening om den samme ting. Jeg tog kun til åbenhus når jeg vidste at vores egen sp var der.
Håber du har det bedre i dag.
Anmeld