Hende den uduelige Spér

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Jeg synes du skal tage ned i BAdehusgade når de har åbent hus og snakke med en der og evt. forhøre dig om at få en anden SP´er. Det vigtigste er vel at der er et samarbejde ml. dig og hende omkring Malucca og det tyder det da slet ikke på.

hmm ja det har jeg da slet ikke tænkt på at tage derned hvis det er.... (ellers så ringer jeg sgu på sp linen)

Men nu kommer hun først tlbage den 29 nov. (sidste besøg) og det er for at lave boel-testen... Og så måske hvis jeg er heldig få en udtales om Malucca skal ha´en dobbel-plads i dp.  Men det skulle jeg så også tale med fysserne om... Og her mener jeg ikke kun motorisk, men der kan være andre ting der spiller ind ved ftf, mht start i dp... som hun ikke helt forstod.... Men jeg tvivler på man kan skifte spér pt. da der er akut mangel på dem her i byen.... -Spurgte hende så om jeg kunne komme og få Malucca vejet til åben hus som er en gang om mdr. for dem her i område... Det kunne jeg ikke, da de havde fået besked på at alt det vejning tog overhånd.... Hmmm ja måske det også er for "alm." børn, men Malucca er jo ikke helt alm. og stadig small of date...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

iln

malucca09 skriver:

hmm ja det har jeg da slet ikke tænkt på at tage derned hvis det er.... (ellers så ringer jeg sgu på sp linen)

Men nu kommer hun først tlbage den 29 nov. (sidste besøg) og det er for at lave boel-testen... Og så måske hvis jeg er heldig få en udtales om Malucca skal ha´en dobbel-plads i dp.  Men det skulle jeg så også tale med fysserne om... Og her mener jeg ikke kun motorisk, men der kan være andre ting der spiller ind ved ftf, mht start i dp... som hun ikke helt forstod.... Men jeg tvivler på man kan skifte spér pt. da der er akut mangel på dem her i byen.... -Spurgte hende så om jeg kunne komme og få Malucca vejet til åben hus som er en gang om mdr. for dem her i område... Det kunne jeg ikke, da de havde fået besked på at alt det vejning tog overhånd.... Hmmm ja måske det også er for "alm." børn, men Malucca er jo ikke helt alm. og stadig small of date...

Det forstår jeg simpelthen ikke noget af. Min Sp´er sagde i dag at hun vil være nede i Visseladegård en gang om mdr. hvor jeg var velkommen, hvis jeg havde spørgsmål eller ville have ham vejet.
Mystisk at jeg godt kan men du kan ikke.

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

Feluca09 skriver:

Øv vor er det bare nedtur a du ikke kan bruge din sp til en skid....kan du ikke ringe og bede om evt en ny..eller som nævnt før komme til deres åbent hus, det kunne jo være der var en der du kunne bruge...for det er da lidt vigtig når du har nogle spørgsmål omkring malucca a du får et ordentlig svar, og evt ting du kunne gøre....

Men er da helt sikker på a prinessen nok skal komme efter det hele, og som du siger, så der bare nogle andre ting hun er god til..sådan er det med alle... Jeg føler også tit feluca er bagefter fordi nogle a dem i mødregruppens unger kan noget hun ikke lige kan...men altså...de gør det jo i deres helt eget tempo.... Og bare malucca er en glad og aktiv pige..og det er hun jo....

Kræmpe knuser fra os til jer to tøser....og op med humøret... smiler

Jo jeg er sikker på Malucca nok skal komme efter det... på et tidspunkt...

Det der pisser mig af, er jeg har gjort hende/dem opmærksom på det en million gange at det ville være godt med en fys til hende.... -Og hvis hun havde fået det der kunne det jo være hun havde fulgt med, om ikke andet så i korrigeret alder. Det var/er jo bedre at ta´i opløbet, end nu hvor hun så er kommet "langt" bagfter...

Der er lidt andre ting der spiller ind ved ftf og very small of date baby... der er derfor jeg bliver arrig...

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

malucca09 skriver:

Hun må ikke få mos da det ikke feder nok(sagde quind-mennesket som alligevel mente alt var okay med vægten)

Men adcocado feder da meget gør det ikke? (og hvordan tilbedereder man dem?)

Her til aften stod Malucca´s menu på: kartofler, gulerødder, ærter, kødbolle, sovs og æg suppleret op med SMØR (rigtig meget) og en ordenlig skvat mme....  -Aldrig har prutten brækkede sig så meget.... (lugtede også lige så grimt som det smagte) så hun ende ud med kartofler og gulerødder... som heller ikke feder.

søde! du skal vidst ikke lytte til hende damen, hun stresser dig!

Nikoline får sjældent mere end tre fødevarer på een gang...  Når du laver grød til Malucca så brug koldpresset rapsolie i stedet for smør, det er meget bedre for dem...

avocadoen skal være lidt blød, ligesom når man spiser den selv... Nikoline på ½ afhængig af hvor stor den er self. jeg moser den med ½ banan og blander det i grøden...

hvis den skal i kartoffelmos så laver jeg bare mosen og blander most avocado i bagefter...  jeg bruger smør i Nikolines kartoffelmos, det smager bedst synes jeg...

i aften har Nikoline f.eks fået kartoffelmos med broccoli i, og ½ avocado...

har du prøvet at give Malucca dessert? dvs. 7-8 mundfulde frugtmos efter maden?

jo avocado indeholder vildt mange gode olier, og der er mange kalorier :0)

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Det forstår jeg simpelthen ikke noget af. Min Sp´er sagde i dag at hun vil være nede i Visseladegård en gang om mdr. hvor jeg var velkommen, hvis jeg havde spørgsmål eller ville have ham vejet.
Mystisk at jeg godt kan men du kan ikke.

WHAT????? Hvad hedder din spér?   Det er det jeg siger min er fandme sgu en klaphat!!! Jeg måtte også gerne komme men ikke få hende vejret....

(kommer sgu bare ud til dig, så kan vi sammen gå derned... og så kan det være jeg kan "snyde mig til vejning)

Anmeld

14. september 2009

iln

malucca09 skriver:

WHAT????? Hvad hedder din spér?   Det er det jeg siger min er fandme sgu en klaphat!!! Jeg måtte også gerne komme men ikke få hende vejret....

(kommer sgu bare ud til dig, så kan vi sammen gå derned... og så kan det være jeg kan "snyde mig til vejning)

Hun hedder Grethe Pindstrup. Hun sagde at Visse høre med under området centrum - du bor vel også i centrum - så reelt set er det vel i orden at snige sig ind til en kontrolvejning

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

Nikoline får sjældent mere end tre fødevarer på een gang...  Når du laver grød til Malucca så brug koldpresset rapsolie i stedet for smør, det er meget bedre for dem...
Hvad er forskellen på rapsolie og smør, sådan fedt mæssigt?

avocadoen skal være lidt blød, ligesom når man spiser den selv... Nikoline på ½ afhængig af hvor stor den er self. jeg moser den med ½ banan og blander det i grøden...

hvis den skal i kartoffelmos så laver jeg bare mosen og blander most avocado i bagefter...  jeg bruger smør i Nikolines kartoffelmos, det smager bedst synes jeg...

Ja jeg bliver vildt stresset af hende. Især når jeg ikke kan få af vide hvad jeg så skal gøre... Måske jeg skal se om jeg kan prøve at fange min spl. fra neo. Hun var førhen spér. og hun er virkelig GULD-værd. Tror jeg sender hende et brev, om jeg savner hende og hendes evner og jeg ville ønske hun var min spér. (det kan være hun så får ondt af migNikoline får sjældent mere end tre fødevarer på een gang... Når du laver grød til Malucca så brug koldpresset rapsolie i stedet for smør, det er meget bedre for dem...

hvis den skal i kartoffelmos så laver jeg bare mosen og blander most avocado i bagefter... jeg bruger smør i Nikolines kartoffelmos, det smager bedst synes jeg...

Pt. kan Malucca ikke lide broccoli, så ser hun ud som hun gjorde iaften
Næh det har jeg ikke Bør jeg det?

Må jeg ned og købe advocadoer i morgen... Og du har sikkert ret i at der var blandet for meget sammen...

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Hun hedder Grethe Pindstrup. Hun sagde at Visse høre med under området centrum - du bor vel også i centrum - så reelt set er det vel i orden at snige sig ind til en kontrolvejning

Hun hedder Grethe Pindstrup. Hende har jeg talt med, da vi skulle mødes første gang til mødregr.Hun sagde at Visse høre med under området centrum - du bor vel også i centrum ja man kan hvis ikke bo mere i centrum end jeg gør - så reelt set er det vel i orden at snige sig ind til en kontrolvejning. Hmmm måske man så faktisk bare kan dukke op rundt omkring, altså hvor det lige passer ind, uden det har en betydning om man høre til det ene eller andet sted. forstår du hvad jeg mener?

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

malucca09 skriver:

Ja jeg bliver vildt stresset af hende. Især når jeg ikke kan få af vide hvad jeg så skal gøre... Måske jeg skal se om jeg kan prøve at fange min spl. fra neo. Hun var førhen spér. og hun er virkelig GULD-værd. Tror jeg sender hende et brev, om jeg savner hende og hendes evner og jeg ville ønske hun var min spér. (det kan være hun så får ondt af migNikoline får sjældent mere end tre fødevarer på een gang... Når du laver grød til Malucca så brug koldpresset rapsolie i stedet for smør, det er meget bedre for dem...

hvis den skal i kartoffelmos så laver jeg bare mosen og blander most avocado i bagefter... jeg bruger smør i Nikolines kartoffelmos, det smager bedst synes jeg...

Pt. kan Malucca ikke lide broccoli, så ser hun ud som hun gjorde iaften
Næh det har jeg ikke Bør jeg det?

Må jeg ned og købe advocadoer i morgen... Og du har sikkert ret i at der var blandet for meget sammen...

ja søde... skriv til hende den anden sp! du har ikke brug for mere stress som alene mor!!

i smør er der kun animalsk fedt, det er det "dårlige" fedt det mættede fedt, men de små skal bruge mere af det indtil de er 1 år, det er også derfor de skal have MME og så gå over til sødmælk indtil de er 1 år...  i olie er der mere umættet fedt, og mange af de fedtsyrer de smås hjerne har brug for.... raps olie og solsikke er særligt gode :0) raps er bedst....

nej du bør ikke give hende dessert søde :0) det vælger man selv! :0) det er sundhedsstyrelsens bog der foreslår det, og Nikoline har fået dessert  mange gange :0) hun nyder de der par mundfulde :0)

det var også noget sludder jeg fik skrevet for det var blomkål Nikoline fik!!!

når jeg laver mos så laver jeg til to dage af gangen... prøv også at dampe en majs kolbe og skære majsene af og stavblende dem.... det smager godt i kartoffelmosen :0)

Anmeld

14. september 2009

anna-jonas

malucca09 skriver:

Hej søde Mette.

Først vil jeg lige sige at jeg fik rigtig dårlig samvitighed over for dig efter jeg havde opretten denne tråd... Det her er jo rent vand i forhold til Ida.

Det er nu ikke fordi jeg sys spéren dunker mig i hovedet, efter min mening har hun bare ikke kompetance til Ftf... Og de bekymringer der dertil følger....

Tjej, jeg tror både og at det er at være mor at bekymre sig, men vi (især DIG!!!!!) har langt mere alvorlige ting at bekymre os om end "bare en rød numse". Ikke at det ikke er slemt i andres mødres verden, da de ikke har prøvet andet... Forstå mig ret.

Det er ikke præmature-amb. vi skal på, med opfølning fra da Malucca var ved at blive kvalt, så er der på den "alm" børneafd. Men det er dog samme læge som fra neo Men det er den 19 okt. (De havde jo glemt os, hun skulle ha´været det som 5 mdr. men bliver så når hun er 8  -Og så mangler jeg en tid til hjerteafd. men det er når hun er 9 mdr. (hmm måske jeg lige skal ringe og tjekke de IKKE har glemt os)

JO det er en kommunal fys enhed Malucca bliver tilknyttet. Langt om længe, har jo nævnt før over for spérn og egen lægen. Men de mente hun udhvilkede sig korrekt, ifl. korrigeret alder... Og det var det jeg kun måtte gå udfra, og ikke stimulere til fødselsalder... (pga risiko for overstilmulering ved ftf) -Og nu følger hun pludselig ikke noget som helt... Udover finmortikken og snakketøjet...

Håber virkelig det bedste for Ida-musen.

Et stort varmt kram til jer

Ida skal også ha' scannet hjertet igen, hun havde nemlig et lille hul, som de lige ville følge op på. Vi har allerede fået en tid til marts næste år..............Mon ikke du skulle ringe til hjerteamb. og få en tid til hende. Synes at der er lang tid til d. 19 okt. når tingene er som de er................måske du kunne få den rykket frem. Hvem kontakter fyssen for dig?? Hvem følger op på Malucca's udvikling?? Synes sgu' at man skal være noget opsøgende, når man har et barn, der ikke lige følger "bogen", ikke??
Du skal da overhovedet ikke ha' det skidt, Søde Trine...................du skal da skrive om dine tanker og problemer, lige så tosset du vil. Jeg kunne aldrig drømme om, at tænke, at dine problemer ikke er vigtige................altså i.f.t mine.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.