Hende den uduelige Spér

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.069 visninger
33 svar
0 synes godt om
14. september 2009

Klumpe-dumpe

har været på besøg her i dag... hmmm og 1000 spørgsmål kom væltende efter hun gik ud af døren.

Nåh men først mente hun at Malucca har taget fint på. hun har taget 1300g på. på 3½ mdr  Hun mener at fordi Malucca er så aktiv og livlig forbrænder hun simpelthen mere end hun indtager. Men hun kunne ikke komme med ideer om hvad jeg skulle give hende af mad i forhold til det jeg allerede giver hende.
Dog måtte jeg give hende tilsvarende hendes fødselsalder, hvilke undre mig, da der alle steder stå at ved præmaturebørn skal man gå efter korrigeret alder.

Da Malucca var til 5 undersøgelse for en mdr. siden målte hun 62½ cm det gjorde hun så også i dag.

Motorisk var hun "bagefter" i grovmotorikken, ifh fødselsalder og nogle ting korrigeret alder, hvilke jeg havde på fornemmelsen. Hun er meget "blød". Hun har ikke den mindste snert af sidde funktionen, hun kan fx. ikke trille fra ryg til mave og hun vipper når hun ligger på maven uden støtte. Så nu skal hun til at gå til fyseterp. for at hjælpe hende på vej med grovmotorikken, samt "træne" sansemotorik. Det kan være pga hendes lave vægt der gør hun ikke er så stabili. Som sp sagde er det svært at trille rundt når man ingen vægt har at hjælpe med. Hun var foran fødselsalder i finmotorik og snakken.... SKØNT endelig noget hun er "bedst" til.

Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på om hullet i hjertet genere hende mere end lægerne udmidbart troede, da hun sidst blev undersøgt for det som 3 mdr.

Spurgte selv ind til at få en kugledyne på prøve til Malucca, da hun har svært ved at finde ro når hun skal sove, men det skulle jeg også tale med fysserne om, da de vidste mere om det... (Håber virkelig jeg kan få den prøve, og hvis den hjælpe Malucca, at jeg så kan få den bevilliget)

Nåh men det var så min øv formiddag.

Krammer til aller jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

selvfølgelig er der noget Malucca er bedst til søde!!!

jeg går og er bange for at Nikoline ikke kommer til at kravle.... andet end baglæns *g*

hvad er en kugledyne?

knus

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

selvfølgelig er der noget Malucca er bedst til søde!!!

jeg går og er bange for at Nikoline ikke kommer til at kravle.... andet end baglæns *g*

hvad er en kugledyne?

knus

Måske Nikoline også snakker bagvendt  nej selvf. kommer hun til kravle forlæns... Men lige nu er hun bare baglæns.... (kan du huske forlæns og baglæns fra Bamse?)

Jeg sys bare det er øv at der først sker noget nu, jeg har jo hele tiden gjort opmærksom på hun var lidt langsom. og andre jeg kender med ftf, er automatisk blevet tilbudt fys, fra udskrivelse fra neo. Undtaget os....

Og så er der jo det med vægten. det gør mig virkelig ked af det. At hun ikke har taget mere på. Sp mente dog ikke jeg skulle lægge for meget i det. men sys bare ikke 1300 g er meget på 3½ mdr....  Men skal heldigvis ud til vores børnelæge i næste mdr. ham har jeg mere tiltro til....

Det her er en kugledyne:

http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=5

Anmeld

14. september 2009

Jules

Åh ha søde....
Hvis du tvivler så meget på hende hvorfor så ikke tage til sådan noget åben hus noget hvor der også er en sp? Skulle der være heroppe så vidt jeg kan se på kommuneshjemmeside. Så skal du da ihvertfald ikke vente en måned med at få en mening mere.
Men ja hun er jo en lille krudt ugle med al den sparken og heller ikke noget med at sidde stille...Hihi....
Tro mig....jeg fik os et KÆMPE chok og blev meget bekymret da Viktor nu ikke har taget på i snart 4 måneder. Og han plejede jo at tage mellem 250-400 gram på næsten hver 14 dag.... men så længe knægten har det godt så er der ingen andre end mig der er bekymret! Men ja jeg ved jo godt det er normalt at de står stille og vokser i spring når de ´man er i hans alder.

Håber i får den kugledyne og at den kommer til at hjælpe det lille snakke chartol

Op med humøret søde.... Det hele skal nok gå...Man skal bare holde det offentlige lidt MEGET i ørerne....

Anmeld

14. september 2009

anna-jonas

Alle de bekymringer, hva' Trine. Sådan er det vel bare at være mor...............og så hjælper det jo ikke hvis SP kommer forbi, og gokker en oveni hovedet.

Hvornår skal du præmatur-amb?? Der kan de vel lave et tjek på hende. Der findes vel sådan en kommunal fys. der har forstand på børn. Her i Århus, er der sådan en enhed.................der skal Ida overflyttes til, hvis hun ikke har rettet sig efter nytår.

mange knus til dig og din fingernemme Malucca.

Anmeld

14. september 2009

NaFe

Øv vor er det bare nedtur a du ikke kan bruge din sp til en skid....kan du ikke ringe og bede om evt en ny..eller som nævnt før komme til deres åbent hus, det kunne jo være der var en der du kunne bruge...for det er da lidt vigtig når du har nogle spørgsmål omkring malucca a du får et ordentlig svar, og evt ting du kunne gøre....

Men er da helt sikker på a prinessen nok skal komme efter det hele, og som du siger, så der bare nogle andre ting hun er god til..sådan er det med alle... Jeg føler også tit feluca er bagefter fordi nogle a dem i mødregruppens unger kan noget hun ikke lige kan...men altså...de gør det jo i deres helt eget tempo.... Og bare malucca er en glad og aktiv pige..og det er hun jo....

Kræmpe knuser fra os til jer to tøser....og op med humøret... smiler

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Alle de bekymringer, hva' Trine. Sådan er det vel bare at være mor...............og så hjælper det jo ikke hvis SP kommer forbi, og gokker en oveni hovedet.

Hvornår skal du præmatur-amb?? Der kan de vel lave et tjek på hende. Der findes vel sådan en kommunal fys. der har forstand på børn. Her i Århus, er der sådan en enhed.................der skal Ida overflyttes til, hvis hun ikke har rettet sig efter nytår.

mange knus til dig og din fingernemme Malucca.

Hej søde Mette.

Først vil jeg lige sige at jeg fik rigtig dårlig samvitighed over for dig efter jeg havde opretten denne tråd... Det her er jo rent vand i forhold til Ida.

Det er nu ikke fordi jeg sys spéren dunker mig i hovedet, efter min mening har hun bare ikke kompetance til Ftf... Og de bekymringer der dertil følger....

Tjej, jeg tror både og at det er at være mor at bekymre sig, men vi (især DIG!!!!!) har langt mere alvorlige ting at bekymre os om end "bare en rød numse". Ikke at det ikke er slemt i andres mødres verden, da de ikke har prøvet andet... Forstå mig ret.

Det er ikke præmature-amb. vi skal på, med opfølning fra da Malucca var ved at blive kvalt, så er der på den "alm" børneafd. Men det er dog samme læge som fra neo Men det er den 19 okt. (De havde jo glemt os, hun skulle ha´været det som 5 mdr. men bliver så når hun er 8  -Og så mangler jeg en tid til hjerteafd. men det er når hun er 9 mdr. (hmm måske jeg lige skal ringe og tjekke de IKKE har glemt os)

JO det er en kommunal fys enhed Malucca bliver tilknyttet. Langt om længe, har jo nævnt før over for spérn og egen lægen. Men de mente hun udhvilkede sig korrekt, ifl. korrigeret alder... Og det var det jeg kun måtte gå udfra, og ikke stimulere til fødselsalder... (pga risiko for overstilmulering ved ftf) -Og nu følger hun pludselig ikke noget som helt... Udover finmortikken og snakketøjet...

Håber virkelig det bedste for Ida-musen.

Et stort varmt kram til jer

Anmeld

14. september 2009

iln

Jeg synes du skal tage ned i BAdehusgade når de har åbent hus og snakke med en der og evt. forhøre dig om at få en anden SP´er. Det vigtigste er vel at der er et samarbejde ml. dig og hende omkring Malucca og det tyder det da slet ikke på.

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

forresten ang. ideer til mad... har Malucca så prøvet banan/avocado mos i sin grød? eller avocado i sine kartofler?

Anmeld

14. september 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

forresten ang. ideer til mad... har Malucca så prøvet banan/avocado mos i sin grød? eller avocado i sine kartofler?

Hun må ikke få mos da det ikke feder nok(sagde quind-mennesket som alligevel mente alt var okay med vægten)

Men adcocado feder da meget gør det ikke? (og hvordan tilbedereder man dem?)

Her til aften stod Malucca´s menu på: kartofler, gulerødder, ærter, kødbolle, sovs og æg suppleret op med SMØR (rigtig meget) og en ordenlig skvat mme....  -Aldrig har prutten brækkede sig så meget.... (lugtede også lige så grimt som det smagte) så hun ende ud med kartofler og gulerødder... som heller ikke feder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.