Anonym skriver:
Jeg har været sammen med min mand i 10 år, vi har 2 børn. For 2 uger siden var han til en gammel klassefest hvor han var tæt på at kysse/blive kysset af en veninde fra gamle dage. Han sagde dog nej.
På det her tidspunkt havde vi en krise i forholdet, vi skændes meget.
Da han kommer hjem fra festen siger han godt at han var ved at blive kysset, men han er meget lukket og vil ikke snakke med mig. Ham melder også ud at han er i tvivl om vores ægteskab er ved at gå i stykker.
Så i lørdags fortæller han mig at kvinden er en Gl veninde som han var meget glad for for 23 år siden. Han har efterfølgende fundet hendes tlf nr og de har snakket sammen, skrevet sammen og de har mødtes 1 gang hos hende hvor han har drukket kaffe i 15 min.
Da han fortæller dette, siger han også at han ikke er tiltrukket af hende, men vil beholde hende i hans liv som ven. Han vil fortsat skrive, tale og mødes med hende over kaffe.
Jeg har utrolig svært ved at finde ud af hvad jeg skal mene, føle og reagere.
Jeg har de 10 år vi har været sammen altid understreget at jeg ville have svært ved at acceptere en single kvinde som hans veninde. Og nu er det er ultimatum fra hans side.
Jeg føler mig svigtet, lidt bedraget og ført bag lyset af hemmeligheden i deres kontakt som jeg først fik at vide 14 dage efter. Og jeg føler mig så død usikker på den single kvinde som jo forsøgte at kysse min mand, altså hvad er hendes intentioner?
Åh jeg aner ikke hvilket ben jeg skal stå på, eller hvordan jeg kan affinde mig med hende. Har i råd til hvordan jeg kan takle min jalousi, som han siger det er?
I har været sammen i 10 år... Syntes du ikke at du skal have noget tiltro til din mand?
Hvis noget skulle ødelægge et ægteskab på så mange år er det mistillid, og dovenskab. Løs jeres konflikter og tænk på jeres børn sammen.
Selvfølgelig er det i orden at være jaloux men hvis han ville lave noget med en anden, så har han allerede gjort det, også havde han ikke fortalt om hvad der næsten skete til festen, for det gør en person som bevist vil skjule nogle ting ikke :-)