Jeg vil holde dåb. Han vil ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2015

MM00

Anonym skriver:

Vi har en datter på snart 4 år som er døbt. Hun blev døbt da hun var 5 mdr. Vores søn er nu 4 1/2 mdr og manden vil ikke snakke om dåb. Jeg spørger ind til det hele tiden og om vi ikke snart skal finde en dato men han vil ikke. Det betyder utrolig meget for mig at han bliver døbt men kæresten vil ikke alt det med kirke og så skal vi hjem og holde fest og vi bliver max 10 personer så det er ikke engang en kæmpe fest. Jeg bliver mere og mere stresset og ked af det og har opgivet at han vil kunne passe kjolen som vores datter havde på. Hvad skal jeg gøre?? Jeg har endda også sagt at jeg nok skal tage mig af alt men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre??

Jeg tænker at i kunne tag folk med hjem til kaffe og kage. Kage kan købes hos bageren eller familien kan bage den. Kaffe og te er nemt at lave. Måske sodavand/juice til børnene. 

Så behøver det ikke være noget fint med borddækning osv. 

Du kunne købe nogle kort også skrive indbydelse der i eller lave det på en computer det er også nemt.

Mit sidste forslag er at i får jeres søn døbt uden at holde noget bagefter. Så inviterer de nærmeste med i kirke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det har jeg også overvejet. Tror jeg nævner det for ham at vi kunne gøre det sådan. Men han har bare også meldt ud at han ikke gider kirken  Altså han vil helst foruden det hele. 

Syntes bare ikke at vi kan tillade os at lade være med at døbe ham når nu vores datter er døbt. Hvad vil han så sige når han bliver ældre og vil konfirmeres?? Så skal han jo døbes inden. Og hvorfor blev storesøster døbt og ikke jeg?? Det er da også mærkeligt at kun det ene barn er blevet døbt men ikke det andet! 

Personligt ville jeg respektere min mand hvis han gav udtryk for han ikke havde overskuddet. 

Jeg ville dog nok høre ham om hvorvidt modstanden mod dåben alene var overskuddet eller om det også handlede om en religiøs vaklen. Var det "kun" overskuddet jamen så er det jo ikke værre end I kan gøre det når han ahr fået overskuddet igen. Er det også en religiøs vaklen, jamen så er det jo egentlig nemt at forklare børnene en gang.

Og så til sidst, må jeg indrømme mine alarmklokken ville ringe meget højt hvis min mand ikke en gang kunne overkomme at tage lidt præsentabelt tøj på og gå ned i en kirke i et par timer og få vores barn døbt. Jeg ville personligt ikke have fokus på dåben men på min mand i den situation. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Manna

Hvordan var DU sidst i holdt dåb? Kunne det evt. have noget med det at gøre at han ikke vil?

Bare en ide....

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Altså - nu ER det jo ikke en superbesværlig ting at blive døbt hvis han vil døbes senere. Den eneste forskel er at han selv kan sige "ja" til at han tror på gud og det er da kun en positiv ting at det ikke bliver trukket ned over hovedet på ham som det gør ved babyer? 

Hvordan ville du have det hvis din mand ville indlemme jeres søn/børn i islam/scientology/pinsebevægelsen/indsæt selv en religiøs gruppe og han så bare gik i gang med at arrangere den religiøse indlemmelse på trods af at du sagde at du ikke ville have det? Det er nøjagtigt det samme som der sker her - vi/folk er bare så vant til kristendommen at man måske ikke har øje for den religiøse symbolik der er i handlingen. 

Men det er ikke fordi han ikke vil have ham døbt. Han gider det ikke og orker det ikke. Både i kirken og det bagefter. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

T10 skriver:

Jeg tænker at i kunne tag folk med hjem til kaffe og kage. Kage kan købes hos bageren eller familien kan bage den. Kaffe og te er nemt at lave. Måske sodavand/juice til børnene. 

Så behøver det ikke være noget fint med borddækning osv. 

Du kunne købe nogle kort også skrive indbydelse der i eller lave det på en computer det er også nemt.

Mit sidste forslag er at i får jeres søn døbt uden at holde noget bagefter. Så inviterer de nærmeste med i kirke. 

Ja kaffe og kage kunne også være en ide.... Det vil jeg også lige nævne for ham.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

Manna skriver:

Hvordan var DU sidst i holdt dåb? Kunne det evt. have noget med det at gøre at han ikke vil?

Bare en ide....

Hmm... Meget normal tror jeg  He he ej det kan jeg ikke helt huske. Ved godt hvad du mener... 

Anmeld Citér

22. juni 2015

AJ14

Man behøver jo ikke stille det store op. Men kan man overtale en af bedste forældrene til at holde det ? Også kunne du refundere udgifter og hjælpe til  der ? Så skal han jo ikke tænke på andet end at stå op og tage noget tøj på og bevæge sig ud af døren. Eller bestille bord på en kro eller cafe til kaffe og kage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.