Anonym skriver:
Det har jeg også overvejet. Tror jeg nævner det for ham at vi kunne gøre det sådan. Men han har bare også meldt ud at han ikke gider kirken
Altså han vil helst foruden det hele.
Syntes bare ikke at vi kan tillade os at lade være med at døbe ham når nu vores datter er døbt. Hvad vil han så sige når han bliver ældre og vil konfirmeres?? Så skal han jo døbes inden. Og hvorfor blev storesøster døbt og ikke jeg?? Det er da også mærkeligt at kun det ene barn er blevet døbt men ikke det andet! 
Personligt ville jeg respektere min mand hvis han gav udtryk for han ikke havde overskuddet.
Jeg ville dog nok høre ham om hvorvidt modstanden mod dåben alene var overskuddet eller om det også handlede om en religiøs vaklen. Var det "kun" overskuddet jamen så er det jo ikke værre end I kan gøre det når han ahr fået overskuddet igen. Er det også en religiøs vaklen, jamen så er det jo egentlig nemt at forklare børnene en gang.
Og så til sidst, må jeg indrømme mine alarmklokken ville ringe meget højt hvis min mand ikke en gang kunne overkomme at tage lidt præsentabelt tøj på og gå ned i en kirke i et par timer og få vores barn døbt. Jeg ville personligt ikke have fokus på dåben men på min mand i den situation.
Anmeld
Citér