Jeg vil holde dåb. Han vil ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Vi har en datter på snart 4 år som er døbt. Hun blev døbt da hun var 5 mdr. Vores søn er nu 4 1/2 mdr og manden vil ikke snakke om dåb. Jeg spørger ind til det hele tiden og om vi ikke snart skal finde en dato men han vil ikke. Det betyder utrolig meget for mig at han bliver døbt men kæresten vil ikke alt det med kirke og så skal vi hjem og holde fest og vi bliver max 10 personer så det er ikke engang en kæmpe fest. Jeg bliver mere og mere stresset og ked af det og har opgivet at han vil kunne passe kjolen som vores datter havde på. Hvad skal jeg gøre?? Jeg har endda også sagt at jeg nok skal tage mig af alt men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre??

Det betød også meget for min svigerinde, men min bror ville heller ikke.

Så de lavede en aftale, ingen kjole, bare en dragt og det kunne blive i kirken. Ganske almindeligt tøj og bare noget at spise bag efter med taler og kage.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2015

ErDetSnartNU

Er du religiøs? Herhjemme skal barnet ikke døbes da vi mener det er hyklerisk at stå i kirken og love en masse ting (endda på sit barns vegne!) og sige trosbekendelsen osv når vi ikke tror på gud. Måske har din kæreste det på samme måde? 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Snoopy77

Jeg forstår ikke hvordan du bare vil planlægge en dåb for jeres fælles barn når din mand ikke vil have barnet døbt? 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Frk.S

Hmm, har du spurgt ham, hvorfor han gerne ville være med til det med jeres datter, men ikke nu.

Jeg synes det lyder mærkeligt at han ikke orker det, når du tilbyder at stå for alt. Kan der ligge noget andet bag?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Ja, det kunne jeg godt sige til ham. Men kan jeg så godt selv finde en dato og selv invitere folk og finde faddere og gudfar?? Håber inderligt at når jeg selv går igang at han så gerne vil deltage alligevel!! Ville være lidt øv at stå i kirken uden ham ved min side 

Ja det synes jeg godt du kan tillade dig. Han har selv meldt sig ud af det foretagende og kan derfor ikke tillade sig at brokke sig over de valg omkring dåb du tager. Han har jo haft alle muligheder for at medvirke.  

forstår godt du synes det er træls hvis han ikke kommer med. Men det er endnu mere træls hvis du lader være at døbe dit barn når det betyder så meget for dig

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det betød også meget for min svigerinde, men min bror ville heller ikke.

Så de lavede en aftale, ingen kjole, bare en dragt og det kunne blive i kirken. Ganske almindeligt tøj og bare noget at spise bag efter med taler og kage.

Her kan han sagtens også bare få en dragt på og bagefter skal vi bare hjem og hygge os med spisen. Ikke det vildt store... Ligesom med vores datter... 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Jeg forstår ikke hvordan du bare vil planlægge en dåb for jeres fælles barn når din mand ikke vil have barnet døbt? 

Har jeg ikke noget at skulle have sagt?? Hvad skal jeg ellers gøre?? 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Snoopy77

Anonym skriver:

Har jeg ikke noget at skulle have sagt?? Hvad skal jeg ellers gøre?? 

Jo selvfølgelig. Men det har han vel også? Jeg tænker lidt om det haster? Og så se tiden lidt an. Jeres barn kan jo sagtens blive navngivet nu og så døbt senere hvis det er fordi din mand ikke vil lige nu?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mama85

Hvis barnedåben betyder noget for dig, så synes jeg at du skal gå i gang med planlægningen. Du har givet ham muligheden for at være med, og når han ikke kommer med en begrundelse der ikke hedder af religiøse eller mangel på samme, men derimod at han ikke orker/gider gæster, så skal baby da døbes som storsøster.

Så må far træffe valget om han kommer med, eller så kan han vel finde en aktivitet de få timer, det tager at få barnet døbt og byde folk på frokost 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mama85

Snoopy77 skriver:

Jeg forstår hellere ikke at TS bare skal finde sig i at manden ikke gider at få barnet døbt uden grund?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.