Jeg vil holde dåb. Han vil ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.377 visninger
36 svar
38 synes godt om
20. juni 2015

Anonym trådstarter

Vi har en datter på snart 4 år som er døbt. Hun blev døbt da hun var 5 mdr. Vores søn er nu 4 1/2 mdr og manden vil ikke snakke om dåb. Jeg spørger ind til det hele tiden og om vi ikke snart skal finde en dato men han vil ikke. Det betyder utrolig meget for mig at han bliver døbt men kæresten vil ikke alt det med kirke og så skal vi hjem og holde fest og vi bliver max 10 personer så det er ikke engang en kæmpe fest. Jeg bliver mere og mere stresset og ked af det og har opgivet at han vil kunne passe kjolen som vores datter havde på. Hvad skal jeg gøre?? Jeg har endda også sagt at jeg nok skal tage mig af alt men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Har du spurgt ham hvorfor han ik vil?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Har du spurgt ham hvorfor han ik vil?

Ja. Han føler han bliver stresset af det og så vil han bare gerne være hjemme og slappe af og det føler han ikke at han kan når man skal have forholdsvis pænt tøj på og gæster. Men gæsterne er familie og nok er vennepar så det vil ikke være noget helt vildt. Og mad vil vi kunne få udefra som med vores datters dåb så han skal ikke stresse og stå i køkken.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja. Han føler han bliver stresset af det og så vil han bare gerne være hjemme og slappe af og det føler han ikke at han kan når man skal have forholdsvis pænt tøj på og gæster. Men gæsterne er familie og nok er vennepar så det vil ikke være noget helt vildt. Og mad vil vi kunne få udefra som med vores datters dåb så han skal ikke stresse og stå i køkken.

Lider han af noget stress i forvejen?

Hmm, jeg tror at det kunne være en god ide ikke at tale eller nævne dåb i små 14 dage, så han lige kan få lidt ro, derefter nævne det igen, også bare gå igang med at planlægge det selv.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Lider han af noget stress i forvejen?

Hmm, jeg tror at det kunne være en god ide ikke at tale eller nævne dåb i små 14 dage, så han lige kan få lidt ro, derefter nævne det igen, også bare gå igang med at planlægge det selv.

Jeg har ikke nævnt det i en måned og selv det virker ikke. Hmm... Nej han lider ikke af stress men har haft en depression engang. 

Men kan jeg godt tillade mig det?? Altså at bare gå igang?? Ellers har jeg det næsten sådan at jeg forbereder det hele selv og inviterer folk og så må han deltage eller lade være. Jeg ved at jeg vil fortryde det inderligt hvis han ikke bliver døbt 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har ikke nævnt det i en måned og selv det virker ikke. Hmm... Nej han lider ikke af stress men har haft en depression engang. 

Men kan jeg godt tillade mig det?? Altså at bare gå igang?? Ellers har jeg det næsten sådan at jeg forbereder det hele selv og inviterer folk og så må han deltage eller lade være. Jeg ved at jeg vil fortryde det inderligt hvis han ikke bliver døbt 

Helt ærligt, hvis det ikke er pga tro at han ikke vil, men pga jah hvad kan man kalde det, dovenskab, så ja så kan du godt gå i gang med planlægningen. Du kan jo bare sige til ham, at nu går du igang..

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Helt ærligt, hvis det ikke er pga tro at han ikke vil, men pga jah hvad kan man kalde det, dovenskab, så ja så kan du godt gå i gang med planlægningen. Du kan jo bare sige til ham, at nu går du igang..

Han har direkte sagt til mig at han gider ikke at holde dåb. Men tror det er en blanding af at han ikke har lyst og ikke orker det. 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Synes du skal sige til ham at du gerne vil holde dåben men at han ikke behøver deltage hvis han ikke vil. 

Kan ikke se nogen grund til at presse ham til noget han ikke har lyst til. 

Men når dagen så kommer så vil han jo nok godt være med alligevel 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Synes du skal sige til ham at du gerne vil holde dåben men at han ikke behøver deltage hvis han ikke vil. 

Kan ikke se nogen grund til at presse ham til noget han ikke har lyst til. 

Men når dagen så kommer så vil han jo nok godt være med alligevel 

Ja, det kunne jeg godt sige til ham. Men kan jeg så godt selv finde en dato og selv invitere folk og finde faddere og gudfar?? Håber inderligt at når jeg selv går igang at han så gerne vil deltage alligevel!! Ville være lidt øv at stå i kirken uden ham ved min side 

Anmeld Citér

20. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Vi har en datter på snart 4 år som er døbt. Hun blev døbt da hun var 5 mdr. Vores søn er nu 4 1/2 mdr og manden vil ikke snakke om dåb. Jeg spørger ind til det hele tiden og om vi ikke snart skal finde en dato men han vil ikke. Det betyder utrolig meget for mig at han bliver døbt men kæresten vil ikke alt det med kirke og så skal vi hjem og holde fest og vi bliver max 10 personer så det er ikke engang en kæmpe fest. Jeg bliver mere og mere stresset og ked af det og har opgivet at han vil kunne passe kjolen som vores datter havde på. Hvad skal jeg gøre?? Jeg har endda også sagt at jeg nok skal tage mig af alt men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre??

Det betød også meget for min svigerinde, men min bror ville heller ikke.

Så de lavede en aftale, ingen kjole, bare en dragt og det kunne blive i kirken. Ganske almindeligt tøj og bare noget at spise bag efter med taler og kage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.