Janey skriver:
Jeg synes efterhånden, det er noget tyndt at anklage, alle DFs vælgere for at være racister. Der er helt sikkert racister, der stemmer på DF, men jeg tror simpelthen ikke på, at 20% af Danmarks befolkning er racister eller utrygge mennesker, der er bange for de fremmede. DF er efterhånden så kendt for sin holdning til indvandrere, at mange folk ikke ser andet, når man snakker DF, og det er noget misvisende.
Jeg er ikke tilhænger af DFs socialpolitik, så jeg kommer aldrig til at stemme på dem, men jeg kender nogle stykker, der gør, og det har intet med indvandrere at gøre eller, at de skulle være racistiske. Tværtimod er de kun interesserede i socialpolitikken og, at de stoler på, at DF vil gøre det godt på dette område. De stemte tidligere A, men tror ikke længere på, at de kan og vil gøre det bedste for dem, og så mener de, at A (og andre partier) snart er på linje med DF på indvandrerområdet, så de har sat deres stemmer, der hvor de tror, at der vil blive gjort mest for de svage i det danske samfund.
Personligt vil jeg da også gerne indrømme, at jeg går ind for stramninger på indvandrerområdet. Ikke fordi jeg ikke kan lide ”de fremmede” eller er bange for dem (jeg arbejder i en international virksomhed og arbejder sammen med muslimer og andre kulturer hver dag), men fordi jeg ikke tror på, at det er en langsigtet løsning. Der er millioner af mennesker, der hver dag lever under elendige kår og frygter for dem selv og deres familie, og vi vil jo aldrig kunne tage dem alle sammen her til EU og hjælpe dem, så vi er nødt til at finde en bedre løsning, der ikke kun hjælper de få, der har råd til at betale en menneskesmugler, men også de mange millioner svage, der sidder tilbage.
Sagde faktisk det samme i går. A førte ikke den sociale politik som de havde lovet og DF lover den nu. Derudover har tonen fra såvel A og V været helt på linie med DF i valgkampen.
Jeg kunne ikke stemme DF, men kan sagtens følge din logik.