Loa skriver:
Men du tænker ikke at der er en grund til at DF har fået så mange stemmer??
Er alle de folk bare syge i hovedet? Eller hader alle undtagen sig selv?
Jeg er simpelthen SÅ træt af den snak hele tiden. Velkommen til virkeligheden, der var præcis det samme for fire år siden bare med omvendte partier.
Der var en grund til det blev rød regering sidst og der er en grund til det blev blå denne gang.
Jeg vælger at tro at mange, rigtig mange af dem der stemmer DF ikke hader udlændige og absolut intet godt ønsker for dem, men at de ønsker en mere fair måde at det hele foregår på. Og måske ikke kan forstå hvorfor mange ting sejler herhjemme og folk fra andre lande kan komme hertil og få i pose og sæk uden at yde noget.
Jeg vælger at tro at de fleste absolut intet har imod at hjælpe dem der vil yde noget, men ikke gider kaste penge i grams på folk der ikke gider indordne sig eller tage et arbejde.
Og nej, jeg stemte ikke selv DF.
Jo det er der. Men der var også en grund til at nazisterne i sin tid blev valgt i Tyskland, men det betyder ikke jeg synes det var en god ide, hvor meget jeg end kan forstå at folket var presset.
Jeg tænker at en stor del af folks årsag til at stemme DF er frygt. Og jeg synes det er dybt tragisk at så mange mennesker er så angste. Men jeg mener at angsten er malplaceret. Jeg synes vi har meget til fælles med flygtninge, vi frygter jo de samme ting. Forskellen er at frygten er en realitet for dem. Det er den trods alt slet, slet ikke for os. Og jeg kan love dig at en grænsebom og et par politimænd ikke havde gjort en forskel i Kbh (i det jeg næppe vil kalde terrorangreb, men hellere én syg persons gerning).
Mener du at flygtninge ikke gider yde noget eller ikke vil indordne sig? Jeg har svært ved at se hvilken kategori de ender i??? Og jeg mener det er DYBT uanstændigt ikke at tage sig godt af flygtninge, jeg tror de fleste bør kunne sætte sig ind i hvordan det føles at frygte for sine børns liv??? Og der vil jeg skære alle over en kam i og med at alle partier på højrefløjen tillader DF's voldsomt frastødende retorik og uanstændige forslag.
Hvad med forslaget om obligatorisk svinekød på plejehjem og offl. institutioner? ALLE med en hjerne ved at svin er rødt kød, som forhøjer risikoen for kræft, forhøjet kolesterol og overvægt da det ofte er fedt kød. Så hvad går sådan et forslag ud på, udover ren og skær chikane?? Og her vil jeg tillade mig en drage endnu en historisk parallel. For nazisterne begyndte også i det "små" hvor jøder pludseligt ikke måtte have kæledyr, så måtte blinde jøder ikke have blindestok osv. osv. Og jeg synes DF's svinekødsforslag er lige så pilhamrende grotesk!! Fuldstændig vanvittigt!
Så ja, mange mennesker er tilsyneladende syge i hovederne, men jeg tror som sagt nærmere det er et spørgsmål om frygt og der taler DF jo virkelig til de svage. Jeg tror på at vi skal hæve os over det niveau, som forresten ofte er under bæltestedet. DF er notoriske for at stille ulovlige forslag og jeg synes det klinger hult når de så hylder grundloven, efter de har forsøgt at få et grundlovsstridigt lovforslag igennem. Så har man altså ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok. Og der er mange lignende eksempler.
Det korte med de lange; folk ved åbenbart ikke bedre. Men det er ærgerligt at vi alle skal stå til måls i den udenlandske presse, for at være racister. Og jo, du kan sagtens finde et venstrefløjsparti der vil de samme ting som DF dog minus racismen.
Og når du siger "folk fra andre lande kan komme hertil og få i pose og sæk uden at yde noget" er du nok nødt til at udpensle helt for mig!! Hvilke flygtninge drejer det sig om? Hvad skal de yde?