hvad sker der med danmark nu :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er af den overbevisning, at det er ens borgerpligt, at stemme til et folketingsvalg.

Hvis man ikke tager stilling til om man ønsker rød eller blå blok, så kan man ikke heller tillade sig, at sætte spørgsmålstegn ved, at de næste 4 år kommer til, at være.

Det kan selvfølgelig være svært, at gennemskue tingene, men man må gøre det bedste for det og så stemme efter sin bedste overbevisning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Anonym

Loa skriver:

Men du tænker ikke at der er en grund til at DF har fået så mange stemmer?? 

Er alle de folk bare syge i hovedet? Eller hader alle undtagen sig selv? 

Jeg er simpelthen SÅ træt af den snak hele tiden. Velkommen til virkeligheden, der var præcis det samme for fire år siden bare med omvendte partier.

Der var en grund til det blev rød regering sidst og der er en grund til det blev blå denne gang. 

Jeg vælger at tro at mange, rigtig mange af dem der stemmer DF ikke hader udlændige og absolut intet godt ønsker for dem, men at de ønsker en mere fair måde at det hele foregår på. Og måske ikke kan forstå hvorfor mange ting sejler herhjemme og folk fra andre lande kan komme hertil og få i pose og sæk uden at yde noget. 

Jeg vælger at tro at de fleste absolut intet har imod at hjælpe dem der vil yde noget, men ikke gider kaste penge i grams på folk der ikke gider indordne sig eller tage et arbejde.

Og nej, jeg stemte ikke selv DF. 

Jo det er der. Men der var også en grund til at nazisterne i sin tid blev valgt i Tyskland, men det betyder ikke jeg synes det var en god ide, hvor meget jeg end kan forstå at folket var presset.

Jeg tænker at en stor del af folks årsag til at stemme DF er frygt. Og jeg synes det er dybt tragisk at så mange mennesker er så angste. Men jeg mener at angsten er malplaceret. Jeg synes vi har meget til fælles med flygtninge, vi frygter jo de samme ting. Forskellen er at frygten er en realitet for dem. Det er den trods alt slet, slet ikke for os. Og jeg kan love dig at en grænsebom og et par politimænd ikke havde gjort en forskel i Kbh (i det jeg næppe vil kalde terrorangreb, men hellere én syg persons gerning).

Mener du at flygtninge ikke gider yde noget eller ikke vil indordne sig? Jeg har svært ved at se hvilken kategori de ender i??? Og jeg mener det er DYBT uanstændigt ikke at tage sig godt af flygtninge, jeg tror de fleste bør kunne sætte sig ind i hvordan det føles at frygte for sine børns liv??? Og der vil jeg skære alle over en kam i og med at alle partier på højrefløjen tillader DF's voldsomt frastødende retorik og uanstændige forslag.

Hvad med forslaget om obligatorisk svinekød på plejehjem og offl. institutioner? ALLE med en hjerne ved at svin er rødt kød, som forhøjer risikoen for kræft, forhøjet kolesterol og overvægt da det ofte er fedt kød. Så hvad går sådan et forslag ud på, udover ren og skær chikane?? Og her vil jeg tillade mig en drage endnu en historisk parallel. For nazisterne begyndte også i det "små" hvor jøder pludseligt ikke måtte have kæledyr, så måtte blinde jøder ikke have blindestok osv. osv. Og jeg synes DF's svinekødsforslag er lige så pilhamrende grotesk!! Fuldstændig vanvittigt!

Så ja, mange mennesker er tilsyneladende syge i hovederne, men jeg tror som sagt nærmere det er et spørgsmål om frygt og der taler DF jo virkelig til de svage. Jeg tror på at vi skal hæve os over det niveau, som forresten ofte er under bæltestedet. DF er notoriske for at stille ulovlige forslag og jeg synes det klinger hult når de så hylder grundloven, efter de har forsøgt at få et grundlovsstridigt lovforslag igennem. Så har man altså ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok. Og der er mange lignende eksempler.

Det korte med de lange; folk ved åbenbart ikke bedre. Men det er ærgerligt at vi alle skal stå til måls i den udenlandske presse, for at være racister. Og jo, du kan sagtens finde et venstrefløjsparti der vil de samme ting som DF dog minus racismen.

Og når du siger "folk fra andre lande kan komme hertil og få i pose og sæk uden at yde noget" er du nok nødt til at udpensle helt for mig!! Hvilke flygtninge drejer det sig om? Hvad skal de yde?

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym

DF kan snakke sig til stemmer. Og virkelig dette der er sket denne gang. En snak til folkets følelser. = mange stemmer. 

Dette valg er lidt for min mening bygget op på valgflæsk. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Marts<3

Men der er jo også noget galt med vores kontanthjælp... Det kan jeg egentlig godt forstå man ville ændre på.... Sorry to say....

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Men der er jo også noget galt med vores kontanthjælp... Det kan jeg egentlig godt forstå man ville ændre på.... Sorry to say....

Hvad mener du  Der er galt  med Den? ☺

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Hvad mener du  Der er galt  med Den? ☺

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar  alle sammen Jeg forstår  lidt mere af Det hele nu.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Carina:-)

Marts<3 skriver:

Ja det er jeg enig med dig i .

Det er på tide der bliver ryddet op så der også er penge til vores børns fremtid.

Håber at der bliver set på hele systemmet så de der er syge kan få en ordentlig "løn" så de kan koncentrere sig om at blive raske og dem der godt kan få su sats så de kan komme igang.

Har selv et familiemedlem der er 51 og aldrig har arbejdet. Hun får så mange tilskud at som hun selv siger ikke kan se at det kan betale sig for hende at taget et ufaglært job. 

Og min egen svigerdatter er 23 og ville tabe penge på at bruge hendes sosuuddannelse frem for nu hvor hun får forsørgerkh.

Og så har jeg min exsvigerdatter der har psykiske udfordringer der gør at hun ikke kan klare sig selv,men alligevel bliver hun sat i samme bås på trods af at hun højst sandsynligt aldrig blvier rask- 

Det er da trist at vi har unge mennesker gående der godt kan yde at det går ud over de syge der n´bliver parkeret på samme ydelse.

Håber de står ved deres ord om at hele systemmet skal gennegåes og strammes op de rigtigte steder. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Marts<3 skriver:

Jeg vil til en vis grad give dig ret. 

Vis man er over 25 kan man vist få 13,000 udbetalt om mdr og det syntes er meget jeg er selv under 25 og får 10,000 udbetalt som forsøger og jeg kan godt lige få det til at hænge sammen (står tit og skal have dyr medercin både til mig selv men osse til min datter ) 

Men der jeg syntes det burde være anderledes er at syge Burde få en helt anden ydelse i stedet for at blive plaseret på kontanthjælp. 

Der burde være noget der hed en syge kontanthjælp hvor alle med en dokumenteret sygdom blev sat på i stedet og fik hjælp efter det. 

Da jeg syntes der er stor forskel på at være arbejds løs og for syg til at kunne varetage et job 

Sygedagpenge kan man kun være på en vis tid og vis de kan se man ikke kan blive rask bliver man smit på kontanthjælp. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

SandraXOXO

anna111 skriver:

Jeg vil til en vis grad give dig ret. 

Vis man er over 25 kan man vist få 13,000 udbetalt om mdr og det syntes er meget jeg er selv under 25 og får 10,000 udbetalt som forsøger og jeg kan godt lige få det til at hænge sammen (står tit og skal have dyr medercin både til mig selv men osse til min datter ) 

Men der jeg syntes det burde være anderledes er at syge Burde få en helt anden ydelse i stedet for at blive plaseret på kontanthjælp. 

Der burde være noget der hed en syge kontanthjælp hvor alle med en dokumenteret sygdom blev sat på i stedet og fik hjælp efter det. 

Da jeg syntes der er stor forskel på at være arbejds løs og for syg til at kunne varetage et job 

Sygedagpenge kan man kun være på en vis tid og vis de kan se man ikke kan blive rask bliver man smit på kontanthjælp. 

Jeg er over 25, syg forsøger og på kh, satsen er stadig 14xxx før skat og ca 10xxx udbetalt. Tror du ikke du har misforstået noget? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.