hvad sker der med danmark nu :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
39 svar
62 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg vælger lige at være anonym da jeg ikke vil bankes i hoved.

jeg har ikke stemt idag af den grund at jeg ikke fatter politik jeg har virkelig prøvet og diverse familie har prøvet at forklare og lære mig en del men jeg fatter det ikke. jeg har en hjerneskade som giver indlæringsvanskeligheder så har faktisk heller aldrig lært noget i skolen.. alt er svært for mig at lære. nå men nu kan jeg forstå det såkaldte blå har vundet men hvad betyder deres mærkesager? hvad har de lovet og sagt?

jeg har hørt at os på kh (vi begge er på den lave herhjemme) får trukket flere penge fra vores kh hvilket vil gøre vi ikke kan bo sammen:passer det? 

at de vil indføre så vi skal betale for læge:passer det?

hvad mere har de sagt jeg sidder nu med en rigtig bange følese i maven hvad vil der ske med os nu. jeg er ikke istand til at tage en uddannelse pga masser af forskelige ting

jeg har dårlig helbred arme og ben 

jeg får så meget medicin  mod smerter jeg ikke fungere rigtig anden ligge og sove. jeg har ikke mulighed for at komme i job trods det mit største ønske jobcenteret ved ikke hvad de skal gøre af mig da jeg ikke kan få fp og ikke kan komme på flexjob men jeg kan heller ikke passe et job.. jeg er bange for om jeg ender på gaden nu.. vi lever virkelig stramt hver eneste mdr og kan ikke skære ned nogle steder.. hvordan tror i tingene bliver nu ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Mettefpigen

Har du ikk en sagsbehandler som evt kan hjælpe dig med at komme på sygedagpenge??

Der er ikk nogle der ved noget endnu, da partierne først skal snakke sammen om en ny plan og ministerskift 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Har du ikk en sagsbehandler som evt kan hjælpe dig med at komme på sygedagpenge??

Der er ikk nogle der ved noget endnu, da partierne først skal snakke sammen om en ny plan og ministerskift 

tak for svar. 

jeg har aldrig haft et lønnet job altid kun praktiker og aktiveringer

og aldrig været i a kasse 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

tak for svar. 

jeg har aldrig haft et lønnet job altid kun praktiker og aktiveringer

og aldrig været i a kasse 

Du behøver ikk og ha været i en a-kasse for at være på sygedagpenge...

Anmeld Citér

19. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977

Nej du kommer ikke til at betale for lægen  Så meget kan jeg dog sige. 

Hvordn det kommer til at være med kh, så ved jeg det ikke helt. Jeg har ikke helt styr på hvad fx DF har at sige der, men det er nok ikke noget du skal bekymre dig om i aften. Der ligger et stort arbejde foran dem inden de kan begynde at lave politik 

Anmeld Citér

19. juni 2015

lineog4

Man kan ikke sige det nu, da der først skal dannes en regering og venstre, liberal Allience og konservative,som er de der vil have et loft på kontanthjælpen, har ikke flertal og skal derfor finde stemmerne et andet sted. Dansk Folkeparti har ikke haft samme mærkesag, men man kan jo aldrig vide i forhandlingssituation.

Jeg vil tro de vil kæmpe en del for at sætte det loft, men det er jo ikke sikkert det rammer jer. 

hvad det ellers betyder, hmmm lad os se men jeg sidder da selv og bævrer, hvis de giver huslejerne mere fri så skal vi gå fra hus og hjem eller en af os skal tage et ekstra arbejde, sætter mit lid til dansk Folkeparti - troede aldrig jeg skulle skrive det 

Anmeld Citér

19. juni 2015

Christine

Anonym skriver:

Jeg vælger lige at være anonym da jeg ikke vil bankes i hoved.

jeg har ikke stemt idag af den grund at jeg ikke fatter politik jeg har virkelig prøvet og diverse familie har prøvet at forklare og lære mig en del men jeg fatter det ikke. jeg har en hjerneskade som giver indlæringsvanskeligheder så har faktisk heller aldrig lært noget i skolen.. alt er svært for mig at lære. nå men nu kan jeg forstå det såkaldte blå har vundet men hvad betyder deres mærkesager? hvad har de lovet og sagt?

jeg har hørt at os på kh (vi begge er på den lave herhjemme) får trukket flere penge fra vores kh hvilket vil gøre vi ikke kan bo sammen:passer det? 

at de vil indføre så vi skal betale for læge:passer det?

hvad mere har de sagt jeg sidder nu med en rigtig bange følese i maven hvad vil der ske med os nu. jeg er ikke istand til at tage en uddannelse pga masser af forskelige ting

jeg har dårlig helbred arme og ben 

jeg får så meget medicin  mod smerter jeg ikke fungere rigtig anden ligge og sove. jeg har ikke mulighed for at komme i job trods det mit største ønske jobcenteret ved ikke hvad de skal gøre af mig da jeg ikke kan få fp og ikke kan komme på flexjob men jeg kan heller ikke passe et job.. jeg er bange for om jeg ender på gaden nu.. vi lever virkelig stramt hver eneste mdr og kan ikke skære ned nogle steder.. hvordan tror i tingene bliver nu ? 

Ærligt, så ville jeg være meget bekymret som kontanthjælpsmodtager!!

Men lad os nu se...

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anonym

lineog4 skriver:

Man kan ikke sige det nu, da der først skal dannes en regering og venstre, liberal Allience og konservative,som er de der vil have et loft på kontanthjælpen, har ikke flertal og skal derfor finde stemmerne et andet sted. Dansk Folkeparti har ikke haft samme mærkesag, men man kan jo aldrig vide i forhandlingssituation.

Jeg vil tro de vil kæmpe en del for at sætte det loft, men det er jo ikke sikkert det rammer jer. 

hvad det ellers betyder, hmmm lad os se men jeg sidder da selv og bævrer, hvis de giver huslejerne mere fri så skal vi gå fra hus og hjem eller en af os skal tage et ekstra arbejde, sætter mit lid til dansk Folkeparti - troede aldrig jeg skulle skrive det 

I dag er vi alle i seng med fjenden  Altså alle der har stemt rødt men må nøjes med DF.

Super ærgerligt at vi lige smider flygtningene under bussen for at redde os selv.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Loa

Anonym skriver:

I dag er vi alle i seng med fjenden  Altså alle der har stemt rødt men må nøjes med DF.

Super ærgerligt at vi lige smider flygtningene under bussen for at redde os selv.

Men du tænker ikke at der er en grund til at DF har fået så mange stemmer?? 

Er alle de folk bare syge i hovedet? Eller hader alle undtagen sig selv? 

Jeg er simpelthen SÅ træt af den snak hele tiden. Velkommen til virkeligheden, der var præcis det samme for fire år siden bare med omvendte partier.

Der var en grund til det blev rød regering sidst og der er en grund til det blev blå denne gang. 

Jeg vælger at tro at mange, rigtig mange af dem der stemmer DF ikke hader udlændige og absolut intet godt ønsker for dem, men at de ønsker en mere fair måde at det hele foregår på. Og måske ikke kan forstå hvorfor mange ting sejler herhjemme og folk fra andre lande kan komme hertil og få i pose og sæk uden at yde noget. 

Jeg vælger at tro at de fleste absolut intet har imod at hjælpe dem der vil yde noget, men ikke gider kaste penge i grams på folk der ikke gider indordne sig eller tage et arbejde.

Og nej, jeg stemte ikke selv DF. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Må sige jeg er ikke sat ordentligt ind i det 

Men er selv bekymret da jeg er syg og på kontanthjælp. 

Men man kan ikke Gøre andet ind at tage det som det kommer desværre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.