Chef uenig ang ferie NU!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2015

Anpau

Morjanne76 skriver:

Din chef kan vel ikke først have fået den anden kollegaes ferieønsker nu? Så han/ hun må have vidst at I ikke begge kunne holde ferie. 

Som en anden skriver, er det nok nødvendig at være fleksibel som ny. Så må det være dig, der bliver tilgodeset næste gang sommerferien skal planlægges. 

Nu har jeg selv siddet og lavet sommerferieplan på min arbejdsplads og nogen har en forventning om, at de bestiller ferie og ikke ønsker dvs. at de forventer at få den ferie, de beder om. Det er bare ikke altid muligt. Nu ved jeg godt, at du skriver, at hun mundtlig havde sagt ok. 

Her er jeg så slet ikke enig. Selvom man er ny, kan chefen da ikke bare fucke sådan op med ens privatliv - det er jo netop det der sker. 

Hvis hun først har godkendt, ja så er det da bare ærgerligt at hun mener en din kollega pludselig har mere ret til ferie end dig.  Så må din chef simpelthen selv tage de timer!

fortæl hende det som det er: HUN har godkendt = DU har bestilt ferie og planlagt med respektive fædre mm. Jeg synes du skal kontakte din fagforening, hvis hun ikke kommer til fornuft. Og ja - du kan selvfølgelig miste jobbet på det, men hvem gider helt ærligt arbejde et sted, hvor chefen først siger et og så noget andet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anpau skriver:

Her er jeg så slet ikke enig. Selvom man er ny, kan chefen da ikke bare fucke sådan op med ens privatliv - det er jo netop det der sker. 

Hvis hun først har godkendt, ja så er det da bare ærgerligt at hun mener en din kollega pludselig har mere ret til ferie end dig.  Så må din chef simpelthen selv tage de timer!

fortæl hende det som det er: HUN har godkendt = DU har bestilt ferie og planlagt med respektive fædre mm. Jeg synes du skal kontakte din fagforening, hvis hun ikke kommer til fornuft. Og ja - du kan selvfølgelig miste jobbet på det, men hvem gider helt ærligt arbejde et sted, hvor chefen først siger et og så noget andet. 

Lige mine ord

Anmeld Citér

18. juni 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg står i en ret svær situation 

Jeg har for 5,5 mdr siden fået et deltids job.. 

Arbejder hver dag.. Men altså ikke 37 timer / timeløn.. 

Jeg skulle meddele ferie sidste måned, og det blev sendt på skrift til min chef! 

Jeg fik så meddelt min ene Søn's Far (er ik sammen) om dette samt givet SFO og BH besked om hvornår vi holder ferie! 

Netop IDAG skriver min chef at dette ikke kan lade sig gøre nu da en kollega har bedt om ferie samtidig! - og jeg er den eneste der kender hendes vagt. 

Men jeg har jo bestilt ferie ??! 

- Min kæreste har jo osse lagt hans ferie i de planlagte uger!. 

Hvis jeg bare skal indfinde mig i at min chef skal ha ret, så får jeg kun 1 uge med begge mine børn samtidig samt skal jeg finde en babysitter da min kæreste arbejder og ikke mulighed for at ta dem.  (Havde bedt om 3 uge, men kan kun få 2 nu - og de passer ik med hvornår min ene søn er hjemme). 

Help..  

Ring til din fagforening - som en anden skriver har du ret til at kende din ferie 3mdr før - selv hvis hun ikke havde godkendt den men bare ikke sagt noget ville det være stiltiende samtykke ...

Hvis du ikke er medlem - så er det nu du skal blive det ... Min erfaring siger at hvis der først er bøvl en gang kommer der sikkert mere ....

Held og lykke  

Anmeld Citér

18. juni 2015

sandramor

Mom skriver:

Du skriver at du fik jobbet for ca. 5 mdr siden. I sådan en situation tænker jeg at det klogeste nok ville være, at være fleksibel, for at fremme et videre godt arbejdsmiljø.

Her er jeg så absolut heller ikke enig.... 

Ja det kan godt være hun er ny men chefen overholder ikke de regler der er og det synes jeg ikke hun skal acceptere..: hun har fået lovning på ferie der.. Så er det faktisk chefens problem hvis hun har nosset i det 

hun kan jo åbenbart ikke regne med at få det hun ønsker sig så hvem siger der er anderledes næste år... Samtidig ville jeg altid prioritere ferie med mine børn højere end at redde chefens røv fordi hun har nosset i det

men jeg er nok også typen der mener man ikke skal rulle rundt og sige vuf fordi chefen ber dig om det  

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
sandramor skriver:

Her er jeg så absolut heller ikke enig.... 

Ja det kan godt være hun er ny men chefen overholder ikke de regler der er og det synes jeg ikke hun skal acceptere..: hun har fået lovning på ferie der.. Så er det faktisk chefens problem hvis hun har nosset i det 

hun kan jo åbenbart ikke regne med at få det hun ønsker sig så hvem siger der er anderledes næste år... Samtidig ville jeg altid prioritere ferie med mine børn højere end at redde chefens røv fordi hun har nosset i det

men jeg er nok også typen der mener man ikke skal rulle rundt og sige vuf fordi chefen ber dig om det  

Jeg mener bestemt ikke at man skal rulle rundt fordi chefen beder om det, men hun har fået mundtlig besked, og den kan hun reelt ikke bruge til noget - derfor bed om det skriftligt næste gang

Dernæst skal man jo som relativt nyansat vurdere om det i sidste ende er værd at miste jobbet på?

Jeg kan helt hundrede sige at hvis jeg havde en ny kollega som ville "skabe" sig over ferie 5 mdr inde i sin ansættelse ville jeg miste respekten for, for hvem gider have en kollega der skaber ballede så kort inde i sin ansættelse.

Så er det da bedre at få det til at fungere, også allerede nu ØNSKE ferie til næste sommerferie, og få svaret på skrift.

Også ikke melde noget ud til diverse fædre mm førend man er sikker på at den ønskede ferie kan opfyldes.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anpau

Mom skriver:

Jeg mener bestemt ikke at man skal rulle rundt fordi chefen beder om det, men hun har fået mundtlig besked, og den kan hun reelt ikke bruge til noget - derfor bed om det skriftligt næste gang

Dernæst skal man jo som relativt nyansat vurdere om det i sidste ende er værd at miste jobbet på?

Jeg kan helt hundrede sige at hvis jeg havde en ny kollega som ville "skabe" sig over ferie 5 mdr inde i sin ansættelse ville jeg miste respekten for, for hvem gider have en kollega der skaber ballede så kort inde i sin ansættelse.

Så er det da bedre at få det til at fungere, også allerede nu ØNSKE ferie til næste sommerferie, og få svaret på skrift.

Også ikke melde noget ud til diverse fædre mm førend man er sikker på at den ønskede ferie kan opfyldes.

Nu synes jeg så slet ikke det er at skabe sig, når man HAR bestilt og betalt den rejse man nu skal på, fordi man har fået go fra chefen. Jeg tror det er de færreste der har råd til at miste de penge.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Morjanne76

Anpau skriver:

Nu synes jeg så slet ikke det er at skabe sig, når man HAR bestilt og betalt den rejse man nu skal på, fordi man har fået go fra chefen. Jeg tror det er de færreste der har råd til at miste de penge.

Hvor står der, at hun har bestilt en rejse?

Der er jo ikke andet at gøre end at gå i dialog med chefen. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anpau

Morjanne76 skriver:

Hvor står der, at hun har bestilt en rejse?

Der er jo ikke andet at gøre end at gå i dialog med chefen. 

TS skriver at hun har bestilt ferie. Jeg læser det som om, at hun har bestilt en ferie(rejse) i de ferieuger hun havde fået godkendt fra chefen. Det kan selvfølgelig være mig der læser det forkert

Anmeld Citér

18. juni 2015

Shine

sikke en lorte chef. først siger hun ja. og så derefter nej. så vil det sige at hun bare lige har ombestemt sig eller. sådan en gad jeg ikke at arbejde for. hun respekterer dig ikke. og heller ikke dit liv. hun lyder godt nok uprofessionel. selvfølgelig havde det været perfekt hvis du havde fået dit ja på skrift. men det ændrer jo ikke at hun stadigvæk har skiftet mening. Kan man bare ikke gøre syntes jeg. og nej jeg syntes ikke at du bare skal acceptere. så tror hun bare at hun kan gøre det igen. ik? f*ck hende. du har ikke brug for hende. hellere være på en arbejdsplads hvor man får respekt uanset om man har været der en dag eller et år.

kram herfra.

er hun godt klar over at du har planlagt så meget allerede? hvis ja, hvad sagde hun til det.

Ay nogle mennesker er altså bare tarvelige..

Anmeld Citér

18. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Jeg synes absolut ikke at ts " skaber" sig og jeg kan sagtens forstå at hun ikke vil rykke sin ferie nu, så tæt på. Og jo, hun har fuldt ret til at holde den på det tidspunkt, som hun mundligt har fået tilsagn på af chefen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.