Chef uenig ang ferie NU!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.481 visninger
38 svar
95 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i en ret svær situation 

Jeg har for 5,5 mdr siden fået et deltids job.. 

Arbejder hver dag.. Men altså ikke 37 timer / timeløn.. 

Jeg skulle meddele ferie sidste måned, og det blev sendt på skrift til min chef! 

Jeg fik så meddelt min ene Søn's Far (er ik sammen) om dette samt givet SFO og BH besked om hvornår vi holder ferie! 

Netop IDAG skriver min chef at dette ikke kan lade sig gøre nu da en kollega har bedt om ferie samtidig! - og jeg er den eneste der kender hendes vagt. 

Men jeg har jo bestilt ferie ??! 

- Min kæreste har jo osse lagt hans ferie i de planlagte uger!. 

Hvis jeg bare skal indfinde mig i at min chef skal ha ret, så får jeg kun 1 uge med begge mine børn samtidig samt skal jeg finde en babysitter da min kæreste arbejder og ikke mulighed for at ta dem.  (Havde bedt om 3 uge, men kan kun få 2 nu - og de passer ik med hvornår min ene søn er hjemme). 

Help..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Leneur

Anonym skriver:

Jeg skulle meddele ferie sidste måned, og det blev sendt på skrift til min chef! 

Jeg fik så meddelt min ene Søn's Far (er ik sammen) om dette samt givet SFO og BH besked om hvornår vi holder ferie! 

Netop IDAG skriver min chef at dette ikke kan lade sig gøre nu da en kollega har bedt om ferie samtidig! - og jeg er den eneste der kender hendes vagt. 

Hvis jeg bare skal indfinde mig i at min chef skal ha ret, så får jeg kun 1 uge med begge mine børn samtidig samt skal jeg finde en babysitter da min kæreste arbejder og ikke mulighed for at ta dem.  (Havde bedt om 3 uge, men kan kun få 2 nu - og de passer ik med hvornår min ene søn er hjemme). 

Help..  

Har din chef i første omgang sagt ok til de uger du gerne vil holde ferie? For så kan han/hun ikke gøre så meget ved det, når det er så tæt på ferie som det er nu.

Hvis ikke skulle du have ventet med at give alle besked og bestille ferie indtil det var clearet med din chef. Håber dog han/hun har forståelse for det når du fortæller hvordan landet ligger.... 

Anmeld Citér

17. juni 2015

fo82

Anonym skriver:

Help..  

ferielovens paragraf 15 svarer ret godt på dit spørgsmål :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Har din chef i første omgang sagt ok til de uger du gerne vil holde ferie? For så kan han/hun ikke gøre så meget ved det, når det er så tæt på ferie som det er nu.

Hvis ikke skulle du have ventet med at give alle besked og bestille ferie indtil det var clearet med din chef. Håber dog han/hun har forståelse for det når du fortæller hvordan landet ligger.... 

Ja, min Chef havde godkendt det..  

Dvs.. Hun sagde det mundligt til mig at hun havde fået min besked og det var helt fint. 

Er der andre regler når man "kun" er deltid og ikke fuldtidsansat? 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Valle81

Ingen forskel på om du er fuldtid eller deltid.

Hun kan ikke ændre på din ferie nu, og hun er også alt for sent ude med planlægning.

Anmeld Citér

17. juni 2015

Morjanne76

Jeg tænker, at man ikke bestiller ferie, men ønsker ferie.

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ingen forskel på om du er fuldtid eller deltid.

Hun kan ikke ændre på din ferie nu, og hun er også alt for sent ude med planlægning.

Netop..  Det er så tæt på ferie nu. 

Hun er bare meget fast besluttet på at jeg ikke kan få ferie i de ønskede uger jeg havde bedt om. 

Er osse bange for at hun tager det op som en diskution (jeg er konflikt sky, og indretter mig tit efter andre istedet for). 

Men det her handler om at jeg gerne ville nyde den ferie med begge af mine børn sammen. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Jeg tænker, at man ikke bestiller ferie, men ønsker ferie.

Hvad mener du ? 

Om jeg bestiller ferie eller ønsker ferie er vel det samme overfor ens chef? 

- Hun havde jo godkendt det. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Du skriver at du fik jobbet for ca. 5 mdr siden. I sådan en situation tænker jeg at det klogeste nok ville være, at være fleksibel, for at fremme et videre godt arbejdsmiljø.

Anmeld Citér

17. juni 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Hvad mener du ? 

Om jeg bestiller ferie eller ønsker ferie er vel det samme overfor ens chef? 

- Hun havde jo godkendt det. 

Din chef kan vel ikke først have fået den anden kollegaes ferieønsker nu? Så han/ hun må have vidst at I ikke begge kunne holde ferie. 

Som en anden skriver, er det nok nødvendig at være fleksibel som ny. Så må det være dig, der bliver tilgodeset næste gang sommerferien skal planlægges. 

Nu har jeg selv siddet og lavet sommerferieplan på min arbejdsplads og nogen har en forventning om, at de bestiller ferie og ikke ønsker dvs. at de forventer at få den ferie, de beder om. Det er bare ikke altid muligt. Nu ved jeg godt, at du skriver, at hun mundtlig havde sagt ok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.