Anonym skriver:
For at gøre en lang historie (relativt) kort, så har jeg for en måneds tid siden fået udbetalt en sum i erstatning, som følge af en ulykke jeg var ude for forrige år, hvor jeg pådrog mig piskesmæld, muskelsprængninger i nakke/skuldre, samt postcommotionelt syndrom som følge af længerevarende blackout/hovedtraume. Jeg blev meget chokkeret over at få afvide at jeg var erstatningsberettiget, da eksempelvis piskesmæld stort set aldrig bliver anerkendt i forsikringssager, og jeg havde på ingen måde forventet dette... Blev selvfølgelig glad, men i særdelshed lettet fordi sagen nu endelig, efter to år var lukket...
Den dag i dag døjer jeg med spændingshovedpine, migræne, abnorme muskelspændinger, synsforværring, sovende arme/hænder, koncentrationsbesvær, hukommelsesbesvær og skæv muskulatur i skuldre og nakke... Jeg har været igennem et utal af undersøgelser, brugt mere tid end de fleste i en MR maskine, haft dage hvor jeg er sengeliggende, jeg er indskrænket ifht kommende erhverv... Og jeg er ikke en gang 25 endnu 
Da jeg fortæller min kæreste at jeg har fået erstatning, er hans første kommentar "det bliver de lettest tjente *** kroner du nogensinde kommer til at have rådighed over" og efterfølgende udtalelser i retningen af "tror sgu jeg lægger mig på vejen og bliver kørt over, så kan jeg købe mig en fed bil" osv...
Jeg blev sur, han gik i forsvar, og vi begravede den der... En måned efter får jeg nærmest kvalme af at se på ham når jeg tænker på det. Jeg kæmper hver eneste dag med smerter og et handicap der ikke er til at se og føle på... Og han tillader sig at bagatelisere og joke med det!? Er det ok jeg er sur??
Nej det er ikke sjovt at joke omkring det, for det er et helvede at leve i, og jeg ville ønske at jeg ikke havde mine smerter.
Han er nød til at forstå at det altså ikke er for sjov, og man joker ikke med at komme til skade, for hvad hvis det nu virkelig sker, men skaderne er meget voldsommere, er det så sjovt mere?
Det omkring pengene, bare fordi du ikke har tjent dine, er det da ikke ensbetydende med at I skal dele dem, og hans ikke. Dine skal bruges til at du kan klare en hver dag, hans til hverdagen, så I kan leve.
Jeg ville sætte mig ned og tage en snak med ham, hvor du fortæller hvordan din hver dag er, og at det ikke bare er en leg.
Og så ville jeg helt sikkert overvejer et forhold, hvor han opfører sig på den måde, allerede nu. Hvad når der kom børn, og du en dag bare ikke kan gøre noget, vil han træde frem og hjælpe, eller vil han brokke sig over at du altid har ondt, og du ikke laver noget.. ?? Eller at han har haft en hård dag på arbejde, og har brug for hvile, og at du har "slappet" af hele dagen, så du kan sagtens klare resten af dagen.
Han lyder til at han ikke har meget forståelse overfor andre, at han ser et liv med kroniske smerter, som den lette vej ud.