Tusind tak for jeres svar.. jeg havde nok brug for at høre de ting. Han er nemlig en super dejlig fyr og elsker ham overalt. Men det rart at høre i fortæller i også sagtens kan skrive Tillykke til en ekskæreste og stadig holde af en eks, uden det har noget at gøre med i vil tilbage til personen og ikke noget med der er følelser at gøre. Men det jeg nok os blev ekstra skuffet over, er dog fordi jeg jo også kender hans holdning til min eks kæreste. Min kæreste ville blive meget skuffet og sur hvis JEG skrev til min.. da jeg sagde jeg synes der var lidt dobbelt moralsk, sagde han først at han synes det var anderledes fordi min ekskæreste bor her i byen, han har fælles venner med ham og at han tit støder ind i ham på han hans arbejde. Han siger han ikke kan lide ham, men at han aligevel har respekt nok til at give ham hånden, hvilket jeg også synes er flot af ham, for det mener han jo ikke jeg kunne omvendt.. (det nok sandt) og han mener derfor det aligevel ikke helt kan sammenlignes, fordi hans ekskæreste bor i Jylland, og jeg derfor ikke kan gå og se på hende til hverdag.. det kan jeg til dels også godt se forstå..
Aligevel synes jeg ikke, det er helt fair sat op. For han skal ikke (ikke fordi han har haft andet kontakt end det Tillykke der på det sidste) - have mere kontakt end det, når han ikke SELV ville acceptere det omvendt. Men jeg har sagt til ham nu, at hvis hun en dag skriver til ham så vil jeg vide det. Det betyder ikke jeg flipper ud, for han kan ikke styre om hun skriver, men så ved jeg det ihvertfald, og det betyder meget for mig. Siger ikke min kæreste ikke er loyal, for det er han. Og ved hans hensigt er netop ikke at såre mig for noget han ikke lægger mere I, end en fødselsdags hilsen fra/til hans ekskæreste. Men jeg kunne selv aldrig finde på ikke at fortælle det til min kæreste hvis det var omvendt. Derfor er det så vigtigt for mig.. hvis han bare SIGER det. Selv hvis det virker som en lille unødvendig ting (gjorde han jo også sidste år da hun skrev) og måske havde han også tænkt sig at sige hun havde skrevet denne gang , inden jeg selv dagen efter allerede spørger. Men så er min reaktion altså også anderledes.. Så får jeg ikke den der jaloux følelse i kroppen..
Men ja, jeg er jaloux anlagt og det siger jeg også til min kæreste.. han siger det ikke som sådan gør noget, for det er han egentlig også selv, og det har jeg også bemærket i nogle situationer. Men, han siger det egentlig ikke er det han ser som problemet, det mere min til tider voldsomme reaktioner på ting. Jeg har et stort temperament, og ved godt han synes det nogen gange bliver for meget, men det er dog tit noget vi nogle dage efter griner af fordi jeg så får navnet hulk. 
Jeg ved dog godt det noget jeg skal passe på med. Jeg kan ikke selv lide at have de følelser i min krop, og har tit overvejet at snakke med en for at hjælpe først og fremmest mig selv.. jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte.
Men igen. Det rart at høre det mange af jer skriver, jeg har ikke selv haft en ekskæreste jeg har været sammen med så mange år, og ham kan (selv jeg) aligevel gå og tænke på til tider. (Dog uden der er nogle som helst følelser eller savn tilbage)
Ja selv jeg kan tænke tilbage....
og jeg burde ikke sammenligne, men når jeg tænker på at min kæreste og hendes forhold varede så længe og at de voksede op sammen, så er det svært at håndtere nogle gange fordi jeg ik selv har prøvet det med en ekskæreste. Men ja, vi gik sure i seng igår og grunden til jeg faktisk skrev var fordi vi idag skulle til en fødselsdag, jeg ikke bare lige kan droppe men mistede fuldstændig lysten og havde brug for at høre andres meninger, for måske at få øjnene op for at så er det heller ikke værre. Så da vi vågnede imorges, gav han mig et kram og jeg sagde bare til ham jeg ikke ville køre i det længere, og at han bare skulle sige det en anden gang, for så ville jeg slet ikke reagere så voldsomt. Det sagde han at det ville han love, og at hans mening aldrig er at såre mig, og ved jeg jo også godt..