hjælp .. er det mig der overdriver eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2015

lille-fisen

Jeg kan sagtens se hvor du kommer fra og det samme med din kæreste. Slå koldt vand i blodet  det lyder total uskyldigt. Du skriver du på ingen måde er i tvivl mht. Til din kæreste - hold fast i det og drop alle de andre tanker. 

De har været en del af hinandens liv længe og derfor er det da også naturligt at man efter at have været kærester godt kan snakke sammen og skrive tillykke med fødselsdagen. Det betyder ikke at man savner og elsker hinanden. Men at man måske ser den anden som en slags ven nu, som man trods alt kender og holder af på sin egen måde.

Jeg har da ex-kærester som jeg stadig taler med ind imellem. Jeg "elsker" dem ikke mere og savner dem ikke. Men jeg holder af dem og synes den dag i dag stadig at de er gode mennesker, som er hyggelige at snakke med. Vi har da haft det godt og sjovt sammen, men selvfølgelig er der en grund til vi ikke er sammen i dag - ville ikke bytte min nuværende kæreste for noget i verden og det ville mine ex-kærester da heller ikke med deres nuværende kærester. Det er jo bare hyggesnak - man kender jo hinandens familier osv. - så i bund og grund ligger der ingenting i det overhovedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2015

Carina:-)

Jeg forstår godt dine følelser ,men du bliver nødt til at finde ud af hvorfor du føler dig truet af hende.

Intet af det du skriver indikerer at din kæreste holder dig for nar,men han har et særligt forhold til en som han har været tæt på -Men det behøver ikke betyde at han ikke elsker dig. 

Jeg kan godt forstå dig ,men en ting er sikker - den dag han får nok af din kontrollerende jalouxi .Der vil det blive svært for dig at "holde" på ham for de fleste mennekser magter bare ikke kontrol ,og hysteri i det lange plan.

Det er voldsomt opslidende for et forhold med en kæreste der ikke kan slappe af og man gider bare ikke at skulle blive ved med at skulle overbevise om at man er reel nok og at man elsker personen.

Jalouxi i småmængder kan være smigrende ,men i større mængder der dræber det gnisten og kærligheden. 

Jeg synes din kæreste har været yderst tålmodig og nu må du give slip og stole på ham . Ellers ender du med selv at jage ham væk. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

sollou

Tusind tak for jeres svar.. jeg havde nok brug for at høre de ting. Han er nemlig en super dejlig fyr og elsker ham overalt. Men det rart at høre i fortæller i også sagtens kan skrive Tillykke til en ekskæreste og stadig holde af en eks, uden det har noget at gøre med i vil tilbage til personen og ikke noget med der er følelser at gøre. Men det jeg nok os blev ekstra skuffet over, er dog fordi jeg jo også kender hans holdning til min eks kæreste. Min kæreste ville blive meget skuffet og sur hvis JEG skrev til min.. da jeg sagde jeg synes der var lidt dobbelt moralsk, sagde han først at han synes det var anderledes fordi min ekskæreste bor her i byen, han har fælles venner med ham og at han tit støder ind i ham på han hans arbejde. Han siger han ikke kan lide ham, men at han aligevel har respekt nok til at give ham hånden, hvilket jeg også synes er flot af ham, for det mener han jo ikke jeg kunne omvendt.. (det nok sandt) og han mener derfor det aligevel ikke helt kan sammenlignes, fordi hans  ekskæreste bor i Jylland, og jeg derfor ikke kan gå og se på hende til hverdag.. det kan jeg til dels også godt se forstå..

Aligevel synes jeg ikke, det er helt fair sat op. For han skal ikke (ikke fordi han har haft andet kontakt end det Tillykke der på det sidste) - have mere kontakt end det, når han ikke SELV ville acceptere det omvendt. Men jeg har sagt til ham nu, at hvis hun en dag skriver til ham så vil jeg vide det. Det betyder ikke jeg flipper ud, for han kan ikke styre om hun skriver, men så ved jeg det ihvertfald, og det betyder meget for mig. Siger ikke min kæreste ikke er loyal,  for det er han. Og ved hans hensigt er netop ikke at såre mig for noget han ikke lægger mere I, end en fødselsdags hilsen fra/til hans ekskæreste. Men jeg kunne selv aldrig finde på ikke at fortælle det til min kæreste hvis det var omvendt. Derfor er det så vigtigt for mig.. hvis han bare SIGER det. Selv hvis det virker som en lille unødvendig ting (gjorde han jo også sidste år da hun skrev) og måske havde han også tænkt sig at sige hun havde skrevet denne gang , inden jeg selv dagen efter allerede spørger. Men så er min reaktion altså også anderledes.. Så får jeg ikke den der jaloux følelse i kroppen.. 

Men ja, jeg er jaloux anlagt og det siger jeg også til min kæreste.. han siger det ikke som sådan gør noget, for det er han egentlig også selv, og det har jeg også bemærket i nogle situationer. Men, han siger det egentlig ikke er det han ser som problemet, det mere min til tider voldsomme reaktioner på ting. Jeg har et stort temperament, og ved godt han synes det nogen gange bliver for meget, men det er dog tit noget vi nogle dage efter griner af fordi jeg så får navnet hulk. 

Jeg ved dog godt det noget jeg skal passe på med. Jeg kan ikke selv lide at have de følelser i min krop, og har tit overvejet at snakke med en for at hjælpe først og fremmest mig selv.. jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte.

Men igen. Det rart at høre det mange af jer skriver, jeg har ikke selv haft en ekskæreste jeg har været sammen med så mange år, og ham kan (selv jeg) aligevel gå og tænke på til tider. (Dog uden der er nogle som helst følelser eller savn tilbage) 

Ja selv jeg kan tænke tilbage.... 

og jeg burde ikke sammenligne, men når jeg tænker på at min kæreste og hendes forhold varede så længe og at de voksede op sammen, så er det svært at håndtere nogle gange fordi jeg ik selv har prøvet det med en ekskæreste. Men ja, vi gik sure i seng igår og grunden til jeg faktisk skrev var fordi vi idag skulle til en fødselsdag, jeg ikke bare lige kan droppe men mistede fuldstændig lysten og havde brug for at høre andres meninger, for måske at få øjnene op for at så er det heller ikke  værre. Så da vi vågnede imorges, gav han mig et kram og jeg sagde bare til ham jeg ikke ville køre i det længere, og at han bare skulle sige det en anden gang, for så ville jeg slet ikke reagere så voldsomt. Det sagde han at det ville han love, og at hans mening aldrig er at såre mig, og ved jeg jo også godt..

Anmeld Citér

12. juni 2015

ErDetSnartNU

Sprit25 skriver:

Synes måske psykolog er lige voldsomt nok 

måske hellere en coach?

Jeg må indrømme, at jeg også tænkte at der er brug for en psykolog her. Hvis man lider af jalousi, besiddertrang og har et så stort behov for at kontrollere sin kæreste, så bunder det efter min bedste overbevisning i et lavt selvvfærd, som sikkert også kommer på udtryk i andre relationer (bevidst eller ubevidst). 

Ts - for at tale lige ud af posen, så synes jeg at du overdriver i ekstrem grad. Du har en kæreste, som har vist sig villig til at gå langt for din skyld, og alligevefor din skyldl kræver du, at han skifter nummer pga få fuldesamtaler på 2 år? Jeg ville være bange for, at du i det lange løb ender med at skubbe ham væk, både fordi folk (og kærlighed) ikke kan trives med at blive kontrolleret og mistroet i så stor grad, men også fordi han måske ender med en følelse af, at han ikke kan stille dig tilfreds uanset hvor meget han prøver og opgiver for din skyld. Og i sidste ende, så handler det jo hverken om ham eller eksen - det handler om dig, den måde du vælger at takle det på, og hvorfor du lader hende fylde så meget i dit liv og jeres forhold. 

(Skrevet fra mobilen - teksten hoppede så der er sikkert ord der ikke passer ind flere steder)

Anmeld Citér

12. juni 2015

jenny4

sofji skriver:

Tusind tak for jeres svar.. jeg havde nok brug for at høre de ting. Han er nemlig en super dejlig fyr og elsker ham overalt. Men det rart at høre i fortæller i også sagtens kan skrive Tillykke til en ekskæreste og stadig holde af en eks, uden det har noget at gøre med i vil tilbage til personen og ikke noget med der er følelser at gøre. Men det jeg nok os blev ekstra skuffet over, er dog fordi jeg jo også kender hans holdning til min eks kæreste. Min kæreste ville blive meget skuffet og sur hvis JEG skrev til min.. da jeg sagde jeg synes der var lidt dobbelt moralsk, sagde han først at han synes det var anderledes fordi min ekskæreste bor her i byen, han har fælles venner med ham og at han tit støder ind i ham på han hans arbejde. Han siger han ikke kan lide ham, men at han aligevel har respekt nok til at give ham hånden, hvilket jeg også synes er flot af ham, for det mener han jo ikke jeg kunne omvendt.. (det nok sandt) og han mener derfor det aligevel ikke helt kan sammenlignes, fordi hans  ekskæreste bor i Jylland, og jeg derfor ikke kan gå og se på hende til hverdag.. det kan jeg til dels også godt se forstå..

Aligevel synes jeg ikke, det er helt fair sat op. For han skal ikke (ikke fordi han har haft andet kontakt end det Tillykke der på det sidste) - have mere kontakt end det, når han ikke SELV ville acceptere det omvendt. Men jeg har sagt til ham nu, at hvis hun en dag skriver til ham så vil jeg vide det. Det betyder ikke jeg flipper ud, for han kan ikke styre om hun skriver, men så ved jeg det ihvertfald, og det betyder meget for mig. Siger ikke min kæreste ikke er loyal,  for det er han. Og ved hans hensigt er netop ikke at såre mig for noget han ikke lægger mere I, end en fødselsdags hilsen fra/til hans ekskæreste. Men jeg kunne selv aldrig finde på ikke at fortælle det til min kæreste hvis det var omvendt. Derfor er det så vigtigt for mig.. hvis han bare SIGER det. Selv hvis det virker som en lille unødvendig ting (gjorde han jo også sidste år da hun skrev) og måske havde han også tænkt sig at sige hun havde skrevet denne gang , inden jeg selv dagen efter allerede spørger. Men så er min reaktion altså også anderledes.. Så får jeg ikke den der jaloux følelse i kroppen.. 

Men ja, jeg er jaloux anlagt og det siger jeg også til min kæreste.. han siger det ikke som sådan gør noget, for det er han egentlig også selv, og det har jeg også bemærket i nogle situationer. Men, han siger det egentlig ikke er det han ser som problemet, det mere min til tider voldsomme reaktioner på ting. Jeg har et stort temperament, og ved godt han synes det nogen gange bliver for meget, men det er dog tit noget vi nogle dage efter griner af fordi jeg så får navnet hulk. 

Jeg ved dog godt det noget jeg skal passe på med. Jeg kan ikke selv lide at have de følelser i min krop, og har tit overvejet at snakke med en for at hjælpe først og fremmest mig selv.. jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte.

Men igen. Det rart at høre det mange af jer skriver, jeg har ikke selv haft en ekskæreste jeg har været sammen med så mange år, og ham kan (selv jeg) aligevel gå og tænke på til tider. (Dog uden der er nogle som helst følelser eller savn tilbage) 

og jeg burde ikke sammenligne, men når jeg tænker på at min kæreste og hendes forhold varede så længe og at de voksede op sammen, så er det svært at håndtere nogle gange fordi jeg ik selv har prøvet det med en ekskæreste. Men ja, vi gik sure i seng igår og grunden til jeg faktisk skrev var fordi vi idag skulle til en fødselsdag, jeg ikke bare lige kan droppe men mistede fuldstændig lysten og havde brug for at høre andres meninger, for måske at få øjnene op for at så er det heller ikke  værre. Så da vi vågnede imorges, gav han mig et kram og jeg sagde bare til ham jeg ikke ville køre i det længere, og at han bare skulle sige det en anden gang, for så ville jeg slet ikke reagere så voldsomt. Det sagde han at det ville han love, og at hans mening aldrig er at såre mig, og ved jeg jo også godt..

Den der lever i fortiden, risikerer at gå glip af nuet og fremtiden. Nyd din kæreste og lad være med at spilde dine tanker på hans eks. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Sprit25

sofji skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er dobbeltmoralsk når han ikke vil have du snakker med din Eks. Men du virker heller ikke til at behovet for at snakke med din Eks?

Anmeld Citér

12. juni 2015

sollou

Jeg kan godt forstå du synes det er dobbeltmoralsk når han ikke vil have du snakker med din Eks. Men du virker heller ikke til at behovet for at snakke med din Eks?

Ja nemlig. Og nej har jeg slet ikke.. og jeg ved godt han heller ikke som sådan har behovet, for at have mere kontakt med hans ekskæreste end det Tillykke der, men hvis han nu en dag sagde han ville så ville jeg ikke finde mig i det, netop pga. jeg så ville finde det meget dobbelt moralsk.

Meeeen,  det er jeg så også ret sikker på ikke sker.

Anmeld Citér

12. juni 2015

Sprit25

sofji skriver:

Ja nemlig. Og nej har jeg slet ikke.. og jeg ved godt han heller ikke som sådan har behovet, for at have mere kontakt med hans ekskæreste end det Tillykke der, men hvis han nu en dag sagde han ville så ville jeg ikke finde mig i det, netop pga. jeg så ville finde det meget dobbelt moralsk.

Jeg ville lade ham have det ene tillykke der. 4 år er meget og det er sært når de personer ikke er i ens liv mere. Som sagt jeg er bedste venner med min Eks. Han er den bedste mand, sød, omsorgsfuld og ham jeg snakker med om meget. Da jeg kom udfra min bachelor og troede jeg dumpede var det ham jeg gik til. Ikke min kæreste eller veninde men ham. 

Kan godt forstå du ikke ønsker hun ringer i tide og utide men det ønsker han jo heller ikke. Du må gerne skrive privat hvis du vil 

Anmeld Citér

12. juni 2015

TNBC

sofji skriver:

Så har du Heller  ikke noget at bekymre dig for... det er hende der ringer til ham, 1-2gange om året, fordi hun måske lige har brug for at snakke om ham, lyder som om det er hendes  far hver gang.. tænkes at din kæreste er den bedste at snakke om hendes far med.? 

At de skriver tillykke, en gang om året. På fb, som bare er et sted på nettet.

Jeg synes det er voldsomt at du siger han skal skifte nr og siger hver gang hun ringer, det viser lidt at du næsten ikke stoler på ham. Du siger at intet vil ske, men alligevel har du brug for at styrer det.

Han har jo ikke behovet for ay snakke med hende, men hun har en enkel gang eller to, behov  for at snakke med ham.

Så til dit spørgsmål, ja jeg synes du overdriver.

Anmeld Citér

12. juni 2015

sollou

Yurie skriver:

Så har du Heller  ikke noget at bekymre dig for... det er hende der ringer til ham, 1-2gange om året, fordi hun måske lige har brug for at snakke om ham, lyder som om det er hendes  far hver gang.. tænkes at din kæreste er den bedste at snakke om hendes far med.? 

At de skriver tillykke, en gang om året. På fb, som bare er et sted på nettet.

Jeg synes det er voldsomt at du siger han skal skifte nr og siger hver gang hun ringer, det viser lidt at du næsten ikke stoler på ham. Du siger at intet vil ske, men alligevel har du brug for at styrer det.

Han har jo ikke behovet for ay snakke med hende, men hun har en enkel gang eller to, behov  for at snakke med ham.

Så til dit spørgsmål, ja jeg synes du overdriver.

Ja men grunden til jeg ville have han skiftede nr dengang, var at  jeg ikke var rolig ved jeg vidste hun bare kunne ringe ham op når hun ville, når jeg tænker på de ting hun sagde første gang da hun var fuld og ringede. Nemlig, "der aldrig nogen der vil elske dig som mig" og så videre i den dur. For det var ikke kun den ene ting hun sagde. Det er personligt over min grænse. Jeg synes det respektløs, af hende og ringe og sige de ting når hun ved min kæreste er sammen med mig. Og da også respektløs over for hendes kæreste, men det kommer jo så heller ikke mig ved.. Det var jo netop ikke kun om hendes far snakken gik på.. det kom først efter, hun så ellers havde fyret det andet af. Og når min kæreste ikke følte han kunne være bekendt at lægge på, når hun sagde de ting så kunne jeg ikke se andre måder end at han skiftede nr. Han sagde også selv, det nok var bedst på den måde så.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.