Hej. Jeg blev rigtig ked af det og skuffet over min kæreste idag.. Jeg kan ikke finde ud af om jeg overdriver situationen.. Jeg kan ikke komme udenom jeg desværre er en del jaloux anlagt, men det er min kæreste sådan set også. Han skjuler det nok bare mere. Men ihvertfald, er sagen den at min kærestes ekskæreste, som han var sammen med i 4 år og voksede op med, (3 år før han mødte mig) (vi har været sammen I 2 år og bor sammen) - har gået mig lidt på nerverne til tider pga. et par hændelser..
Da vi havde været sammen i et halvt års tid, ringede min kærestes tlf en dag da vi sov og det var hans ekskæreste der var fuld og bla. begyndte at fortælle om hendes far der var syg og fik os nævnt sætningen "Der er aldrig nogen der vil elske dig som jeg gjorde" hvor min kæreste ikke svarede på det og fortalte bare, at han han var glad sammen med mig. Og så lagde han ellers på men var dog venlig i hele samtalen. Han sagde at de ting hun sagde, er kun fordi hun var fuld og hun lavede det nr et års tid tidligere og havde desuden også en kæreste så det var ik noget jeg sku tage seriøst..
Jeg ved de har haft et specielt forhold, på godt og nok mest ondt, og selvom jeg ved han elsker mig og jeg udmærket er klar over han aldrig ville bytte mig ud med nogen eller hende, så har han altid sagt at hun trods alt har været en stor del af hans fortid og at de er vokset op sammen, at der jo er en grund til de gik fra hinanden og han aldrig ville vælge at være sammen med hende igen, selv hvis vi ik havde fundet hinanden. Men aligevel følte han ikke han ku være bekendt bare lægge på fordi hun skulle kunne sige hvad hun ville bla. omkring nogle problemer med hendes far som han jokendte til.
- Jeg gjorde det klart, at jeg ikke gad hun skulle ringe i ny og næ og læsse sine fulde problemer af på ham (da jeg vidste hvor godhjertet han er med netop at hjælpe folk, og det forstod han også og sagde at han jo heller ikke kunne finde på at kontakte hende til en hygge snak, og at det ikke betød de skulle ringe/ skrive til hinanden i ny og næ. For det ville han ikke selv have hvis det var omvendt.
Et lille halvt år efter sad vi så en dag ved siden af hinanden, hvor hans tlf ringede og han sagde det var hans eks kærestes nr.. Han havde slettet hendes nr for længe siden, men kunne kende det.. Jeg flipper så ud og spørger hvorfor hun ringer og han siger han ikke ved hvorfor hun ringer nu, men at hun ringede dagen inden og spurgte hvordan det gik..
Her flippede jeg helt ud og blev mega skuffet og sur, og spurgte hvorfor han ikke havde sagt det dagen inden til mig, fordi jeg jo følte at hvis ikke hun havde ringet på det tidspunkt der da vi sad sammen, om han så overhovedet ville ha fortalt hun ringede dagen inden...
- Han forsikrede mig om det var et kort opkald, og at han bare fortalte hende at ham og jeg var flyttet sammen og hun bla. fortalte om hendes far der ikke havde det så godt igen... Han sværgede at der intet som helst andet snak var der ikke skulle være der, (hvilket jeg os tror på. Han sværger ikke "for sjovt" ) og at hun slet ikke havde sagt noget ligende som sidst og undskyldte for at han ikke havde sagt det dagen inden, men at han ikke ønskede at skabe unødvendig drama for et kort opkald der ikke var noget at lægge i..
Efter det ville jeg have han skiftede sit nr. så hun ikke kunne ringe mere.. og det havde han ikke noget imod. Efter det sagde jeg at hvis hun nogensinde kontaktede ham igen. På fks .Facebook (de kan jo godt kontakte hinanden aligevel, selvom de ikke er venner derinde) så skulle han sige det.
Så sidste år på hans fødselsdag sagde han pludselig " skat. Jeg vil bare lige fortælle at min ekskæreste har skrevet "Tillykke
" på facebook og viste mig beskeden. Han spurgte om det var okay for mig at skrive et tak tilbage, og det sagde jeg ja til. Så længe det var det. Jeg var bare glad for han fortalte det.
Igår havde han så fødselsdag igen, og jeg spurgte her tidligere om hun egentlig havde skrevet (og tænkte at det havde hun nok ikke, for så ville han jo have fortalt det ) det svarede han så ja til, og at han ville ha sagt det men han havde egentlig ikke havde tænkt mere over det og skrev bare et tak og en smiley tilbage og viste mig os beskeden.
Jeg spurgte ham så, om han egentlig nogensinde havde skrevet Tillykke til hende på hendes fødselsdag, mens vi havde været sammen og der overraskede han mig og sagde at det gjorde han faktisk sidste år nogle måneder inden hun skrev Tillykke til ham.. igen sværgede han det bare var et tillykke og ikke nogen samtale udover ellers.. (han har dog ikke skrevet tillykke til hende iår)
Her var det så jeg blev virkelig ked af det og spurgte hvorfor han dog ikke siger det til mig for, for mig er det vigtigt... Han sagde at han ærlig talt ikke lægger mere I det, end at han bare skriver et enkelt Tillykke til en der har været en stor del af hans fortid, og at han kunne forstå hvis de havde skrevet søde eller noget i den dur til hinanden, eller skrevet videre men at det jo ik var tilfældet.. og at grunden til han ikke sagde det der, og heller ik nævnte det igår, er at det for ham ik er noget han tænker videre over og som han ikke synes der grund til at skabe drama over. Han ved hvordan jeg reagere og at han ved jeg blir i dårligt humør hvis han siger hun har skrevet..
På den ene side synes jeg at jeg overdriver og på den anden side kan jeg ikke lade være med at være skuffet. Jeg ved godt mange stadig kan være venner med sin eks i et forhold og det har jeg respekt for man kan, jeg ville bare ikke kunne have min kæreste skulle have daglig kontakt med hans eks, OG jeg skal lige understrege min kæreste ville gå amok hvis jeg havde nogen form for kontakt med min eks kæreste hvilket jeg aldrig har haft selvom han bor i samme by som os på Sjælland, hvor min kærestes eks bor i Jylland. Derfor går det mig os mere på, at jeg ved hvor sur han selv ville blive.
Det skal lige siges jeg slet ikke tvivler på min kærestes kærlighed til mig. Han viser dagligt hvad jeg betyder for ham, har friet til mig og har aldrig gået bag om ryggen på mig eller vist mig mistillid. Det slet ik fordi jeg tror han vil forlade mig pga hende eller noget.. Men aligevel er det hårdt at tænke på de er vokset op sammen og været sammen, og self har haft et bånd i så mange år. Nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan man kan stoppe med at elske hinanden og ikke savne hinanden efter så mange år sammen.. Mår jeg sammenligner vores to år og min kærlighed til min kæreste, og så tænker på de var sammen i 4 får jeg en klump i halsen..
Jeg har før nævnt det her for min kæreste hvor han siger det ikke er år det gælder og at de to sluttede for en grund og det tog ham to år at komme over hende, og det var det der skulle til.. Da de to år var gået gik der endnu et år og han mødte mig og sagde at han aldrig har været lykkeligere. Han kan godt tænke tilbage til tider (ligesom jeg jo sagtens også kan med min eks) og tænke på hvordan det går hende, men at han aldrig ville tilbage til hende selv hvis han ik var med mig.
Jeg ved ikke rigtig hvad min hensigt med det her er, nok bare at få det ud og vide om jeg overreagere som jeg kan være temmelig god til, til tider..
Hvordan har i det med jeres kærestes/mænds ekskærester ? Er det okay for jer der er kontakt? (Hvis der er børn involveret er det jo nødvendigt kan man sige)