Anonym skriver:
hej med jer
min mand har en storebror som har kone og 3 drenge den ene er ikk så gammel ligesom vores datter. Han er Halvandet månede ældre end vores datter.
Sagen er at når vi ses osv. Så snakker min mand og jeg altid både med deres 2 ældste drenge og leg en gang i mellem når de spørger os. Og da deres nye dreng bliv født har vi også sad og snakket med ham og holdt ham nogle gange.
Men min svigerinde direkte overser vores datter som om hun ikk er der.
Siden hun bliv født for 10 måneder siden har hun kun været ved hende 2 gange højst. Det længste hun stod bare en smule tæt ved vores datter var da hun var få uger gammel da de skulle se hende første gang. Det kan jeg tydelig huske at hun stod bare uden smil og sagde ja hun ligner dig(altså mig) og lidt efter sagde hun ja hun ligner også min mand. Også 30 sekunder efter gik hun væk. Et andet gang var til jul hvor vi var ved dem. Hvor hun lige kigget op mod vores datter og sagde at det bliver da spændende at få gaver. Og det var stort set det i de 10 måneder. Og det var kun 2 gange hvor vi mødtes at hun sagde Hej og farvel til vores datter.
Og den opførsel KAN ALLE SE det kan ikk blive mere tydeligere
hun har aldrig smilt til hende eller prøvet at bære hende. Ikk en gang nusse hendes hånd eller kind INTET.
hvad mener i om den opførsel? Er det bare mig? Jer derude har i det sådan med jeres svigerindes børn og omvendt?
Der kan være tusind forklaringer på din svigerindes opførsel lige fra en misundelse til en ligegyldighed.
Må med skam erkende, jeg dårligt husker andres babyer hvis de er kommet til verden mens mine egne var under 1 år - var så fyldt op med mit mirakel, og had da nok dikket eller sagt: ej hvor er han/hun sød, men i bund og grund var mit fokus alene på mit mirakel.
det var den første forklaring der lige faldt mig ind: hun har nok i sin egen.
Den anden forklaring der sprang mig i øjnene, var en snert af misundelse over at se den lille pige hun måske selv har ønsket sig og nu beskytter hun sig selv.
En tredje er hun måske ikke ser jer som tætte, og derfor ikke føler for at investere i jeres datter.
Det kan da også være hun ikke er et baby menneske mm.
hvad synes jeg om opførslen - egentlig tror jeg slet ikke jeg havde opdaget det, igen det første år af mine børns liv var jeg i min egen bobel og opdagede ikke så meget
og jeg har heller ikke den store familie, så ved egentlig ikke om jeg ville være skuffet i situationen, om jeg ville være ligeglad, om jeg ville bliv ked eller....?
Men jeg kan læse det går dig på, og tænker om I har et forhold hvor man kan tage sådan noget op, for du kan jo også træde lige ned i hvepserede og gøre mere skade end gavn. Hvis I har et forhold hvor man godt kan bringe sådan en ting op så ville jeg gøre det og få renset luften.