Svigerinde underlig opførsel overfor min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Bare fordi hun ikke kan smile eller taler til din datter, kan hun da godt arbejde med handikappede. Det har da intet med hinanden at gøre.. som andre siger, måske har hun altid ønsket sig dn datter. Og det fik du så, så det gør hende trist. 

Synes det er lidt hårdt at hentyde at hun ikke kan arbejde  på grund af at hun ikke kan smile til din datter..

Ikke alle er ELLEVILDE  med andres børn, men kan med sine egne, og det er INTET galt i. 

Du misforstår jeg mener hvis ikk man kan snakke og smile til andre børn hvordan kan hun arbejde med andre børn/teenager handicappede børn. Håber du forstår lidt bedre hvad jeg mener nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg tror hun er "misundelig" hvis man kan bruge det ord.

Min ene svigerinde var ligesådan og hun ønskede sig en datter men havde "kun" drenge.

Det kunne lyde som om hun simpelthen er ked af det og prøver at gemme sig bag en facade for ikke at vise det.

Jeg ville tage en snak med hende. Sig det som det er og at du er ked af det og virkelig gerne vil have at hun bliver en tæt person i din datters liv. 

Jeg tog snakken med min svigerinde ,og godt nok ville hun ikke give mig ret i at det var så slemt som jeg opfattede det men vi havde en lang snak og det hjalp. 

Må man spørger om hvad fik dig til at tro/gætte at din svigerinde er misundelig? 

Har hun selv sagt det? Eller sat en facade op? 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Må man spørger om hvad fik dig til at tro/gætte at din svigerinde er misundelig? 

Har hun selv sagt det? Eller sat en facade op? 

Det var den der afstandstagen hele tiden og så sagde min svigermor på et tidspunkt at alle kvinder ønsker sig en datter og alle mænd en søn Og min svigermor har "kun" drenge og hun sagde så at det altid havde været en sorg at hun ikke også fik en datter.

Så fik jeg tanken at det nok var for at beskytte sig selv at min svigerinde ikke ville være tæt med hendes niece. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvorfor tror du det? 

Og hvis du hørte hende da hun var gravid vil man tro at hun vil ha været ked af hvis det bliv en pige. Grund til jeg sagde det er fordi da hun var gravid og først skulle se køn til md scanning der snakket vi om køn. Og der sagde hun at hun vil ha en dreng mere for det vil være underligt at ha en pige når nu man havde 2 drenge men hvis det bliv en pige så det ok så har hun 2 brødre der vil passe på hende

Synes selv hun lyd overbevisende men jeg ved sku ikk kan ikk læse tanker

Fordi det kan være mærkeligt at blive mor til en pige, når man har to drenge.. det er ikke unormal tanke gang.  

Hun siger jo at det vil være underligt,  fordi hun har to drenge. 

...

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det var den der afstandstagen hele tiden og så sagde min svigermor på et tidspunkt at alle kvinder ønsker sig en datter og alle mænd en søn Og min svigermor har "kun" drenge og hun sagde så at det altid havde været en sorg at hun ikke også fik en datter.

Så fik jeg tanken at det nok var for at beskytte sig selv at min svigerinde ikke ville være tæt med hendes niece. 

Årh okay 

vil du fortælle mig noget af jeres samtale. Fx hvad startet du med at sige og hvad fortalte hun osv? 

Og jeg ved ikk hvorfor skulle alle kvinder ønske sig datter  og mænd søn? Jeg har ellers hørt også herinde på baby at nogle kvinder når de bliver gravid eller før så ønsker de sig en dreng eller dem der kun har drenge siger næste gang ønsker jeg mig en dreng mere. 

Og det nok ikk det samme men min svigerindes mor har jo en datter og 2 drenge. Og da min svigerinde var gravid håbede hendes mor at det var en pige sagde hun på et tidspunkt. Men min svigerinde hoppede op og sagde. Jamen jeg vil altså ha en dreng og hvis det bliver en pige så bliver hun altså ikk med alt det der lyserødt noget.

en gang da hendes søn og min datter bliv født sagde min svigerindes mor til min svigerindes børn at se nu har i endelig fået jer en  dejlig kusine så kan hun holde styr på jer knægte. Sådan for sjov. Men vi alle kunne se at min svigerinde sendte dræber blik over til sin mor.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Du misforstår jeg mener hvis ikk man kan snakke og smile til andre børn hvordan kan hun arbejde med andre børn/teenager handicappede børn. Håber du forstår lidt bedre hvad jeg mener nu

Fordi det er noget andet npr det er din niece, fordi man har et andet forhold til hende, end de børn/unge man arbejder  med. 

Og du ved ikke hvordan  hun er med andre børn, kun din datter. Så kan du ikke danne dig et billede  af hvordan hun er.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Fordi det er noget andet npr det er din niece, fordi man har et andet forhold til hende, end de børn/unge man arbejder  med. 

Og du ved ikke hvordan  hun er med andre børn, kun din datter. Så kan du ikke danne dig et billede  af hvordan hun er.

Ja men de børn/unge hun arbejder med er jo heller ikk hendes børn. Vil det så sige at hun heller ikk snakker og smiler til dem?

Anmeld Citér

9. juni 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Årh okay 

vil du fortælle mig noget af jeres samtale. Fx hvad startet du med at sige og hvad fortalte hun osv? 

Og jeg ved ikk hvorfor skulle alle kvinder ønske sig datter  og mænd søn? Jeg har ellers hørt også herinde på baby at nogle kvinder når de bliver gravid eller før så ønsker de sig en dreng eller dem der kun har drenge siger næste gang ønsker jeg mig en dreng mere. 

Og det nok ikk det samme men min svigerindes mor har jo en datter og 2 drenge. Og da min svigerinde var gravid håbede hendes mor at det var en pige sagde hun på et tidspunkt. Men min svigerinde hoppede op og sagde. Jamen jeg vil altså ha en dreng og hvis det bliver en pige så bliver hun altså ikk med alt det der lyserødt noget.

en gang da hendes søn og min datter bliv født sagde min svigerindes mor til min svigerindes børn at se nu har i endelig fået jer en  dejlig kusine så kan hun holde styr på jer knægte. Sådan for sjov. Men vi alle kunne se at min svigerinde sendte dræber blik over til sin mor.

Jeg ved det ikke ,har selv både drenge og piger :) Men tænker at det lyder meget logisk at man gerne vil have en af samme køn som en selv.

Jeg er vældig glad for mine drenge,men ville være ked at mangle mine piger og jeg er rigtig glad for at jeg har begge køn .

Jeg sagde til hende at jeg følte at hun var fjern og ikke int i min datter. At hver gang jeg prøvede at få hende til at vise int så ville hun ikke og at jeg var ked af at hun ikke forsøgte at have samme kontakt som jeg havde til hendes drenge. 

Hun var så ikke helt enig med mig i at det var så slemt som hun sagde,men jeg ville nok heller ikke indrømme det hvis jeg var misundelig for det kunne misforstås som om jeg ikke elskede de børn jeg havde. Og det er jo ikke sådan at hun ikke elsker sine drenge,hun vil nok bare gerne have en pige :)

Anmeld Citér

9. juni 2015

God-mor

Anonym skriver:

hej med jer

min mand har en storebror som har kone og 3 drenge den ene er ikk så gammel ligesom vores datter. Han er Halvandet  månede ældre end vores datter. 

Sagen er at når vi ses osv. Så snakker min mand og jeg altid både med deres 2 ældste drenge og leg en gang i mellem når de spørger os. Og da deres nye dreng bliv født har vi også sad og snakket med ham og holdt ham nogle gange. 

Men min svigerinde direkte overser vores datter som om hun ikk er der. Siden hun bliv født for 10 måneder siden har hun kun været ved hende 2 gange højst. Det længste hun stod bare en smule tæt ved vores datter var da hun var få uger gammel da de skulle se hende første gang. Det kan jeg tydelig huske at hun stod bare uden smil og sagde ja hun ligner dig(altså mig) og lidt efter sagde hun ja hun ligner også min mand. Også 30 sekunder efter gik hun væk. Et andet gang var til jul hvor vi var ved dem. Hvor hun lige kigget op mod vores datter og sagde at det bliver da spændende at få gaver. Og det var stort set det i de 10 måneder. Og det var kun 2 gange hvor vi mødtes at hun sagde Hej og farvel til vores datter. 

Og den opførsel KAN ALLE SE det kan ikk blive mere tydeligere hun har aldrig smilt til hende eller prøvet at bære hende. Ikk en gang nusse hendes hånd eller kind INTET. 

hvad mener i om den opførsel? Er det bare mig? Jer derude har i det sådan med jeres svigerindes børn og omvendt?

Jeg tror at din svigerinde er "misundelig", ked af det fordi du fik en pige og hun fik en dreng. Fordi hun havde 2 drenge i forvejen. Hun er helt sikkert lykkeligt (!) for sin tredje søn, men derfor kan hun godt gå med en sorg over at vide at hun muligvis aldrig får en datter. Jeg tror også at de fleste kvinder ønsker en datter, fordi man har en drøm om at få et rigtig godt mor-datter forhold. Du skriver at hun i sin graviditet sagde at hun ønskede en dreng igen pga, det ville være mærkeligt at få en pige, men det tror jeg udelukkende hun har sagt for at beskytte sig selv.. 

Jeg forstår godt at du bliver lidt ked af det, hvis hun slet ikke viser nogen form for interesse i din datter, og derfor havde jeg også sagt til hende en dag på en pæn måde, hvordan du oplever hende. Måske det vil få hende i tale og få jer begge to til at forstå hinanden lidt bedre. Jeg kan følge jer begge to i at det er rigtig svært.. Men snak helt sikkert med hende på et tidspunkt, det skal bare ikke være på en anklagende måde, det er meget vigtigt. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja men de børn/unge hun arbejder med er jo heller ikk hendes børn. Vil det så sige at hun heller ikk snakker og smiler til dem?

Nej, det siger jeg ikke. Men siger at det kan være svære,  hvis hun ønsker sig en datter, at være tættere på din datter, fordi det er familie, end på arbejdet.  Man har jo et helt andet forhold til folk på arbejde  (og andre) end man har familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.