Svigerinde underlig opførsel overfor min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
36 svar
74 synes godt om
9. juni 2015

Anonym trådstarter

hej med jer

min mand har en storebror som har kone og 3 drenge den ene er ikk så gammel ligesom vores datter. Han er Halvandet  månede ældre end vores datter. 

Sagen er at når vi ses osv. Så snakker min mand og jeg altid både med deres 2 ældste drenge og leg en gang i mellem når de spørger os. Og da deres nye dreng bliv født har vi også sad og snakket med ham og holdt ham nogle gange. 

Men min svigerinde direkte overser vores datter som om hun ikk er der. Siden hun bliv født for 10 måneder siden har hun kun været ved hende 2 gange højst. Det længste hun stod bare en smule tæt ved vores datter var da hun var få uger gammel da de skulle se hende første gang. Det kan jeg tydelig huske at hun stod bare uden smil og sagde ja hun ligner dig(altså mig) og lidt efter sagde hun ja hun ligner også min mand. Også 30 sekunder efter gik hun væk. Et andet gang var til jul hvor vi var ved dem. Hvor hun lige kigget op mod vores datter og sagde at det bliver da spændende at få gaver. Og det var stort set det i de 10 måneder. Og det var kun 2 gange hvor vi mødtes at hun sagde Hej og farvel til vores datter. 

Og den opførsel KAN ALLE SE det kan ikk blive mere tydeligere hun har aldrig smilt til hende eller prøvet at bære hende. Ikk en gang nusse hendes hånd eller kind INTET. 

hvad mener i om den opførsel? Er det bare mig? Jer derude har i det sådan med jeres svigerindes børn og omvendt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

hej med jer

min mand har en storebror som har kone og 3 drenge den ene er ikk så gammel ligesom vores datter. Han er Halvandet  månede ældre end vores datter. 

Sagen er at når vi ses osv. Så snakker min mand og jeg altid både med deres 2 ældste drenge og leg en gang i mellem når de spørger os. Og da deres nye dreng bliv født har vi også sad og snakket med ham og holdt ham nogle gange. 

Men min svigerinde direkte overser vores datter som om hun ikk er der. Siden hun bliv født for 10 måneder siden har hun kun været ved hende 2 gange højst. Det længste hun stod bare en smule tæt ved vores datter var da hun var få uger gammel da de skulle se hende første gang. Det kan jeg tydelig huske at hun stod bare uden smil og sagde ja hun ligner dig(altså mig) og lidt efter sagde hun ja hun ligner også min mand. Også 30 sekunder efter gik hun væk. Et andet gang var til jul hvor vi var ved dem. Hvor hun lige kigget op mod vores datter og sagde at det bliver da spændende at få gaver. Og det var stort set det i de 10 måneder. Og det var kun 2 gange hvor vi mødtes at hun sagde Hej og farvel til vores datter. 

Og den opførsel KAN ALLE SE det kan ikk blive mere tydeligere hun har aldrig smilt til hende eller prøvet at bære hende. Ikk en gang nusse hendes hånd eller kind INTET. 

hvad mener i om den opførsel? Er det bare mig? Jer derude har i det sådan med jeres svigerindes børn og omvendt?

Hvordan er hun med sine egne børn? Og børn generelt? Jeg synes hun lyder rigtig trist. Er hun ellers glad og imødekommende?

Anmeld Citér

9. juni 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

hej med jer

Måske har hun også et lille håb om at få en datter ligesom dig, 3 drenge og en mand og så kun hende ene kvinde  tror måske bare det er en forsvarsmekanisme  hun bruger. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Troldemommi skriver:

Måske har hun også et lille håb om at få en datter ligesom dig, 3 drenge og en mand og så kun hende ene kvinde  tror måske bare det er en forsvarsmekanisme  hun bruger. 

Det var også den første tanke, der slog mig. ;-)

Men det kan selvfølgelig også være, at hun bare ikke er et baby/børne-menneske? Det kan man godt være, selvom man selv har børn. Ville du kunne spørge hende direkte (på en pæn måde naturligvis)?

Anmeld Citér

9. juni 2015

helle85

Troldemommi skriver:

det tænkte jeg også  

men det kan også være hun ikke er intreseret i jeres baby da hun jo har sin egen og måske så har fået nok baby(eller hvordan man skal forklare det 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvordan er hun med sine egne børn? Og børn generelt? Jeg synes hun lyder rigtig trist. Er hun ellers glad og imødekommende?

Hun kan ikk lyse mere op overfor sine egne børn og det skal ALTID KUN omhandle hende og hendes børn. 

Jeg har ikk rigtig set hende hvordan hun er overfor andre børn eller hørt hende snakke om andre børn nogensinde, end hendes egne. Grund til jeg ikk har set er fordi når vi altid mødes er det altid min svigerforældre og dem og vi her hjemme der altid ses. 

Men hvordan skulle hun kunne underviser i teenager alderen og op efter dem med handicap hvis ikk man kan sige et ord med et smil til ens eget svigerindes datter?

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Hvorfor tror du det? 

Og hvis du hørte hende da hun var gravid vil man tro at hun vil ha været ked af hvis det bliv en pige. Grund til jeg sagde det er fordi da hun var gravid og først skulle se køn til md scanning der snakket vi om køn. Og der sagde hun at hun vil ha en dreng mere for det vil være underligt at ha en pige når nu man havde 2 drenge men hvis det bliv en pige så det ok så har hun 2 brødre der vil passe på hende

Synes selv hun lyd overbevisende men jeg ved sku ikk kan ikk læse tanker

Anmeld Citér

9. juni 2015

Carina:-)

Jeg tror hun er "misundelig" hvis man kan bruge det ord.

Min ene svigerinde var ligesådan og hun ønskede sig en datter men havde "kun" drenge.

Det kunne lyde som om hun simpelthen er ked af det og prøver at gemme sig bag en facade for ikke at vise det.

Jeg ville tage en snak med hende. Sig det som det er og at du er ked af det og virkelig gerne vil have at hun bliver en tæt person i din datters liv. 

Jeg tog snakken med min svigerinde ,og godt nok ville hun ikke give mig ret i at det var så slemt som jeg opfattede det men vi havde en lang snak og det hjalp. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hun kan ikk lyse mere op overfor sine egne børn og det skal ALTID KUN omhandle hende og hendes børn. 

Jeg har ikk rigtig set hende hvordan hun er overfor andre børn eller hørt hende snakke om andre børn nogensinde, end hendes egne. Grund til jeg ikk har set er fordi når vi altid mødes er det altid min svigerforældre og dem og vi her hjemme der altid ses. 

Men hvordan skulle hun kunne underviser i teenager alderen og op efter dem med handicap hvis ikk man kan sige et ord med et smil til ens eget svigerindes datter?

Bare fordi hun ikke kan smile eller taler til din datter, kan hun da godt arbejde med handikappede. Det har da intet med hinanden at gøre.. som andre siger, måske har hun altid ønsket sig dn datter. Og det fik du så, så det gør hende trist. 

Synes det er lidt hårdt at hentyde at hun ikke kan arbejde  på grund af at hun ikke kan smile til din datter..

Ikke alle er ELLEVILDE  med andres børn, men kan med sine egne, og det er INTET galt i. Så længe hun ikke er ond ved hend, så synes jeg ikke kan sige sådan.  

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Bare fordi hun ikke kan smile eller taler til din datter, kan hun da godt arbejde med handikappede. Det har da intet med hinanden at gøre.. som andre siger, måske har hun altid ønsket sig dn datter. Og det fik du så, så det gør hende trist. 

Synes det er lidt hårdt at hentyde at hun ikke kan arbejde  på grund af at hun ikke kan smile til din datter..

Ikke alle er ELLEVILDE  med andres børn, men kan med sine egne, og det er INTET galt i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.