Hvor tit bliver i .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis vi snakker mere end mundhuggeri, så vil jeg sige, at vi nok har været uvenner 2 gange på de 16 år, vi har været sammen. Mundhuggeri pga. stress eller, at noget i vores dagligdag irriterer os, som diskussion om rengøring osv. vil jeg tro sker 3-4 gange om året.

Vi har aldrig råbt eller kastet med ting i vores skænderier, da det er uacceptabel opførsel hjemme hos os. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2015

modesty

Hej alle, 

Jeg gad godt vide hvor tit i bliver uvenner med jeres bedre halvdel derude??

Jeg har svaret en gang om måneden.

Måske et par gange om måneden har vi mundhuggerier i petitesse-afdelingen. Hvor der er dårlig stemning i måske et kvarters tid, og så bliver  vi venner igen.

Cirka en gang hver eller hver anden måned, kan det være en større diskussion som typisk omhandler hvis arbejde der skal prioriteres højest, eller opdragelses-uenigheder. Men jeg synes egentlig at vi er gode til at tage de her diskussioner i et nogenlunde toneleje selvom vi er uenige.

Deciderede skænderier/kriser med råben og smækken med døre har vi ikke haft siden sønnen var baby (altså cirka 2-3 år siden) og vi var meget pressede grundet manglende søvn og minus tid til at pleje parforholdet.

Anmeld Citér

4. juni 2015

Carina:-)

Jeg er hidsig af natur og dermed også nemt at få op i det røde felt. 

Så vi tager jævnligt en diskution -Indimellem så ender det så med et brøl hvor jeg smækker med dørene og han ender med at sige undskyld 

Jeg ved ikke lige hvor tit det sker,det er i perioder men om  det er tit nok til at jeg ikke kan huske enkelte tilfælde eller også går jeg ikke nok op i det til at det er noget jeg hæfter mig synderligt ved :)

Anmeld Citér

4. juni 2015

Hike

Mangler en svarmulighed: Aldrig  I hverfald ikke her de første 10 år 

Anmeld Citér

4. juni 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi har perioder hvor vi er uvenner næsten hver dag...

over et eller andet åndssvagt som egentlig ikke betyder noget...

og så er der lange perioder hvor der ikke er noget...

Tror det er sundt for et forhold at man er uvenner ind imellem for at man finder hinanden og får en større forståelse for den anden part og lærer om sig selv også :)

Anmeld Citér

4. juni 2015

Nicolinesommer

Wampires skriver:

Vi har perioder hvor vi er uvenner næsten hver dag...

over et eller andet åndssvagt som egentlig ikke betyder noget...

og så er der lange perioder hvor der ikke er noget...

Tror det er sundt for et forhold at man er uvenner ind imellem for at man finder hinanden og får en større forståelse for den anden part og lærer om sig selv også :)

Jeg må sige at jeg virkelig er enig med dig. Jeg er af den mening at jeg tror det er vigtigt at man er uvenner i et forhold. Selvom man er god til at snakke om tingene på en ordenlig måde, så tror jeg det er sundt at få lidt afløb fra tingene i et godt skænderi indimellem! 

Herhjemme skændes vi et par gange om måneden.

Anmeld Citér

4. juni 2015

female

aarhusmor skriver:

jeg markerede 1 år. Egentlig er vi aldrig nogensinde uvenner. Vi råber og skriger aldrig, er aldrig sure på hinanden. Men vi kan godt tage en seriøs snak om at der er noget ved den anden som irriterer og så ser vi om vi kan finde en løsning i mellem os.

Jeg tror i de 12,5 år vi har været sammen, har vi haft et skænderi ca. 3 gange.

Det lyder meget idyllisk, men jeg kan godt savne lidt at få et godt skænderi, fordi det giver en noget andet og jeg husker svagt at så når man bliver gode venner igen, så er alt bare så godt. Så jeg lever stabilt, men en smule for stabilt

Ha ha det svar kunne jeg have skrevet. Vi er stort set aldrig uvenner. Tror ikke vi har været det siden vi fik børn. Men er da lige før man kan savne et  godt skænderi (med de gode ting der følger med eksempelvis forsoningssex )

Anmeld Citér

4. juni 2015

mpr

Kan ikke stemme for mangler en der siger "det svinger" vi har igennem 4 år aldrig været sådan rigtig rigtig uvenner hvor man har råbt af hinanden... Men i perioder er der nogle diskussioner som godt kan gå lidt op i spidser når der er nogle ting som vi ikke er helt enige om hvordan skal fungere med hensyn til hans datter og moren.. Og det kan nogle gange godt spidse lidt til, men det er over bagateller normalt som bliver kørt lidt for langt ud eller hvis vi bare er udkørte efter 5 dage med nonstop problemer med hans datter som skal sætte sig på tværs hele tiden for tiden..  Sjovt nok er der aldrig problemer der bare omhandler os selv og hinanden.. Måske en gang og det var på grund af ferieplanlægning  

Anmeld Citér

4. juni 2015

MorDk

Lidt mere end et par gange om måneden

Anmeld Citér

4. juni 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg gad godt vide hvor tit i bliver uvenner med jeres bedre halvdel derude??

Vi har kun været sådan rigtig uvenner 2 gange, hvor jeg er gået ind og sove på sofaen, og så var det glemt dagen efter. Den dag i dag husker jeg ikke engang hvad det skænderi drejede sig om. Mundhugges det gør vi max en gang om måneden, og det er oftest om at min mand ikke er så god til at huske aftaler så jeg bliver irriteret over når han for 5. gang på 2 døgn spørger mig hvad det nu lige var vi skulle om lørdagen Men det er ikke noget som skaber dårlig stemning og det er jo også en lille bagatel. Jeg mener at vi har et sundt forhold selvom vi ikke skændes. Ingen af os bryder os om drama og dårlig stemning, så vi snakker om de små ting hvis der er noget inden de vokser sig store. Vi har ikke været uvenner siden vi fik vores barn for 2 år siden. Vi har været sammen i 6,5 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.