Hvor mange timer om ugen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Ja det er helt vanvittigt!!! Har siddet og regnet alle timer efter i dag, både frem i tiden og bagud, og i gennemsnit havde han 21 timer for meget om måneden, og der har været helligdage ind over som ikke er talt med. Han er jo aldrig hjemme mere, og så at se hans lønseddel som kom her til D 1 havde han hverken fået søndags tillæg eller lørdags tillæg ELLER for Alt det ekstra arbejde han har lavet.. Han har dog snakket med købmanden om week tillæg og det ville de lige se på  

siger ham skal melde sig ind som det første han gør imorgen  han er bare så konfliktsky og vil helst ikke blive uvenner med chefen, så derfor gør han ikke selv noget ved det.. Men han har jo ligesom krav på at få løn  til de timer han arbejder.. Mænd altså 

Ja mænd heh  ahm det jo helt vildt det der og at han ikke engang får tillæg, han vil kunne melde sig arbejdsgiver og få en god erstatning. Ej jeg helt mundlam også at han ikke selv gør noget ved det men det de der mænd de tænker ikke så meget over det, de gør det bare "for det jo deres arbejde".

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Er det også interessetimer når de timer er skrevet ind som timeplan?

Synes det lyder ret fusket... Især at det er 42 timer.... Min mand har en høj stilling men er ansat efter 37 timer og resten er så interessetimer han ikke får løn for... Men at det er skrevet ind i planen lyder mystisk... Tænker mere han skulle have en uge der hedder 37 timer og så bliver han bedt om at arbejde mere på dagen eller selv blir

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Ja da, alt over de 42 timer skal han stadig have løn for... Dog ikke overvejes tillæg da han jo siger ja ved IKKE, at sige han ikke vil ha alle de timer....

Men alle timer over de 42 skal han altså ha løn for ellee afspadsering og div søndags helligdage osv tillæg...

De tager godt nok røven på ham, nok fordi ved har erfaret som du selv nævner han er konflikt sky...

Mange købmænd butikker bruger det de laver en måneds vagtplan hvor de så fordeler alle timerne så man evt har en del 12 timers i en uge, så en eller 2 fridage i en anden osv...

Okay, super mange tak for svar! Det vidste jeg nemlig ikke.. Og ja, det plejer nemlig at være fordelt, men enten kan de ikke tælle/regne (konsekvent) eller også ved de bare hvem der er nemme at udnytte..

ind i en fag forening med ham..

Anmeld Citér

31. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Han har krifa som a-kasse, skal han så være under samme fagforening? Hvis ikke, kan du evt anbefale en god en? 

Det ved jeg faktisk ikke jeg er selv medlem af krifa både a-kasse og fagforening men vil tro det.

Ellers skulle HK vist være en fagforening som operere inden for butiksområdet

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Ja mænd heh  ahm det jo helt vildt det der og at han ikke engang får tillæg, han vil kunne melde sig arbejdsgiver og få en god erstatning. Ej jeg helt mundlam også at han ikke selv gør noget ved det men det de der mænd de tænker ikke så meget over det, de gør det bare "for det jo deres arbejde".

Ja præcis! Men jeg finder mig simpelthen ikke i at de gør sådan noget.. Han arbejder jo gratis for butikken!

nu får vi ham meldt ind og så ser vi det an. Selvom han er konfliktsky så nytter det jo ikke noget at blive ved med at lade det passere.. Det fusk og humbug 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Synes det lyder ret fusket... Især at det er 42 timer.... Min mand har en høj stilling men er ansat efter 37 timer og resten er så interessetimer han ikke får løn for... Men at det er skrevet ind i planen lyder mystisk... Tænker mere han skulle have en uge der hedder 37 timer og så bliver han bedt om at arbejde mere på dagen eller selv blir

Hadet er mærkeligt, men har siddet og regnet efter for 2 måneder i dag, og den er god nok! Desværre 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Det ved jeg faktisk ikke jeg er selv medlem af krifa både a-kasse og fagforening men vil tro det.

Ellers skulle HK vist være en fagforening som operere inden for butiksområdet

Må prøve at ringe krifa op imorgen og høre dem ad 

Anmeld Citér

31. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Må prøve at ringe krifa op imorgen og høre dem ad 

God idé

Deres kundecenter har jo åbent for telefonen mandag-fredag fra 7-22

Anmeld Citér

31. maj 2015

birthee

Det vigtige i forhold til fagforening er at få meldt sig ind i en der har overenskomst på området - det giver de bedste forudsætninger for forhandling med arbejdsgiver...

Anmeld Citér

31. maj 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Når man er på jobløn plejer alt ud over ens normtid at være interesse tid. Medmindre at andet står i ens kontrakt eller lokalaftale

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.