Hvor mange timer om ugen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.677 visninger
40 svar
11 synes godt om
31. maj 2015

Anonym trådstarter

min mand er ansat til 42 timer om ugen, men hans arbejdsgiver har givet ham alt for mange timer mener jeg!! 

Jeg er bare i tvivl om hvor mange timer om ugen man egentlig må arbejde? Har set på nettet noget der hedder 48 timer, men er det gældende for alle???

han har uger hvor han har op mod 60 timer!! Andre 58 og 56. Er det overhovedet lovligt? Han arbejder forresten i butik.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

min mand er ansat til 42 timer om ugen, men hans arbejdsgiver har givet ham alt for mange timer mener jeg!! 

Jeg er bare i tvivl om hvor mange timer om ugen man egentlig må arbejde? Har set på nettet noget der hedder 48 timer, men er det gældende for alle???

han har uger hvor han har op mod 60 timer!! Andre 58 og 56. Er det overhovedet lovligt? Han arbejder forresten i butik.

Der er regler om hvor mange timer i træk du må arbejde...inden for nogle fag men ikke alle 

Anmeld Citér

31. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Men så ha han vel uger hvor han har knap så mange timer? 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Der er regler om hvor mange timer i træk du må arbejde...inden for nogle fag men ikke alle 

Anmeld Citér

31. maj 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hvad er hans Jobbeskrivelse?

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men så ha han vel uger hvor han har knap så mange timer? 

Ja det skulle man tro, men for at give et overblik over fire sammenhængende uger kan man se det slet ikke passer:

58 timer

41 timer

48 timer

60 timer

Det er ret mange timer på en måned  han har ikke fået næste skema endnu.

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anja82

Hvad står der på hans kontrakt i forhold til timer pg overarbejde?

noget andet er hans fagforening vil hurtig kunne fortælle hvor mange timer han max må arbejde..

Anmeld Citér

31. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Jeg kender kun de regler der hedder:

Du kan ikke tvinges til at arbejder over 48 timer/uge inkl. overarbejde, have minimum 1 fridøgn på 7 dage og der skal gå 11 timer fra du har fri til du møder igen.

Der er dog undtagelser fra de regler som skal fremgår i ens overenskomstaftalen.

Du kan også læse om EU's 48-timers regel her:

http://www.selskabsadvokaterne.dk/artikler/andet/arbejdstid/

Vis i er i tvivl så ring til din mands fagforening og hør dem ad.

Anmeld Citér

31. maj 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg har været ansat i butik i 15 år... jeg har også haft uger hvor jeg har haft 42 timer.. altså hvor jeg har arbejdet alle dag fra mandag - lørdag... men de fleste uger har jeg jo en fridag..... der hvor jeg var ansat havde ved 3 hele fridage og en frilørdag om måneden - nogle få måneder kun 2 hele dage.... synes det lyder vildt at han arbejder så meget... er han i supermarked eller butik i et storcenter for di har jo andre åbningstider  end alm butikker.... med alle de overarbejdstimer burde han enten få dem udbetalt eller få afspadsering for dem... hvad står der i hans kontrakt... måske han skulle kontakte sin fagforening

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Hvad er hans Jobbeskrivelse?

Jeg ved det ikke, men den skulle være i overensstemmelse med funktionær. Alt er i hvert fald henvist til den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.