Hvor mange timer om ugen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Jeg ved at han er ansat til 42 timer, og at lønnen er fast, altså joblønnet. Men han får ikke overarbejdstimer som afspadsering eller udbetalt da det er hans timeplan de timer han har.

det jeg mener er helt forkert, er at han har fået så mange timer som han har, og at han heller ikke får løn for alle de "ekstra" timer han jo faktisk er på arbejde i forhold til det hans kontrakt siger. Og så synes jeg det er helt vanvittigt at han har mellem 50 og 60 timer de fleste uger. De andre uger har han mellem 40 og 50 timer  og så er der spørgsmålet, må han overhovedet også have så mange timer på en uge? Jeg kan godt se at der er noget galt med timerne generelt, men må de også gerne skrive så mange timer på ugentligt?

ja han må få meldt sig ind i en fagforening...

Det der er jo vildt hans arbejdsgiver tager ham godt bag i så. Det jo 18 timer på en 60 timers uge som han ikke får løn for.

Kan han så komme ind i en fagforening så de kan tjekke det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Muffinmus

De tager da røven på ham. Håber satme han får guldet for det arbejde. Han skal klart ind i en fagforening og få hjælp.. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Det der er jo vildt hans arbejdsgiver tager ham godt bag i så. Det jo 18 timer på en 60 timers uge som han ikke får løn for.

Ja det er helt vanvittigt!!! Har siddet og regnet alle timer efter i dag, både frem i tiden og bagud, og i gennemsnit havde han 21 timer for meget om måneden, og der har været helligdage ind over som ikke er talt med. Han er jo aldrig hjemme mere, og så at se hans lønseddel som kom her til D 1 havde han hverken fået søndags tillæg eller lørdags tillæg ELLER for Alt det ekstra arbejde han har lavet.. Han har dog snakket med købmanden om week tillæg og det ville de lige se på  

siger ham skal melde sig ind som det første han gør imorgen  han er bare så konfliktsky og vil helst ikke blive uvenner med chefen, så derfor gør han ikke selv noget ved det.. Men han har jo ligesom krav på at få løn  til de timer han arbejder.. Mænd altså 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

De tager da røven på ham. Håber satme han får guldet for det arbejde. Han skal klart ind i en fagforening og få hjælp.. 

Tak, er fuldstændig enig  

Anmeld Citér

31. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Han arbejder i supermarked, så de har lange dage. Han har dage hvor han er på arbejde i 12 timer og 15 minutter 

der henvises stort set ved alt til funktionærloven (den har jeg ikke styr på) og så står der 42 timer ugentligt.. Men så vidt jeg kan se har en ikke en endte måned endnu haft 42 timer i snit om ugen.. Faktisk hat han 21 timer for meget om måneden, og deri har jeg ikke talt helligdage med.. De tilægges vel også?

12 timers er meget normalt nu om dage desværre...

Der er ikke rigtig regler for antal timer MEN han er garanteret løn for 42 timer i følge hans kontakt... Han SKAL have løn eller afspadsering for alle timer over det... Pauser er nok selv betalt...

Er han derimod uddeler, eller souschef går de ekstra timer rigtig tit for egen regning desværre...

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Han har krifa som a-kasse, skal han så være under samme fagforening? Hvis ikke, kan du evt anbefale en god en? 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

12 timers er meget normalt nu om dage desværre...

Der er ikke rigtig regler for antal timer MEN han er garanteret løn for 42 timer i følge hans kontakt... Han SKAL have løn eller afspadsering for alle timer over det... Pauser er nok selv betalt...

Er han derimod uddeler, eller souschef går de ekstra timer rigtig tit for egen regning desværre...

Skal han også have ekstra løn /afspadsering selvom timerne er planlagt frem i tiden? For sådan som det kører nu får han det ikke.

Anmeld Citér

31. maj 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg ved at han er ansat til 42 timer, og at lønnen er fast, altså joblønnet. Men han får ikke overarbejdstimer som afspadsering eller udbetalt da det er hans timeplan de timer han har.

det jeg mener er helt forkert, er at han har fået så mange timer som han har, og at han heller ikke får løn for alle de "ekstra" timer han jo faktisk er på arbejde i forhold til det hans kontrakt siger. Og så synes jeg det er helt vanvittigt at han har mellem 50 og 60 timer de fleste uger. De andre uger har han mellem 40 og 50 timer  og så er der spørgsmålet, må han overhovedet også have så mange timer på en uge? Jeg kan godt se at der er noget galt med timerne generelt, men må de også gerne skrive så mange timer på ugentligt?

ja han må få meldt sig ind i en fagforening...

Som joblønnet er alt over 42 i og for sig interessetimer han ikke får løn for, men synes de presset citronen når han konsekvent har så mange overarbejds timer som salgsassistent. Så burde de sku ansætte en mere 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Som joblønnet er alt over 42 i og for sig interessetimer han ikke får løn for, men synes de presset citronen når han konsekvent har så mange overarbejds timer som salgsassistent. Så burde de sku ansætte en mere 

Er det også interessetimer når de timer er skrevet ind som timeplan?

Anmeld Citér

31. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Skal han også have ekstra løn /afspadsering selvom timerne er planlagt frem i tiden? For sådan som det kører nu får han det ikke.

Ja da, alt over de 42 timer skal han stadig have løn for... Dog ikke overvejes tillæg da han jo siger ja ved IKKE, at sige han ikke vil ha alle de timer....

Men alle timer over de 42 skal han altså ha løn for ellee afspadsering og div søndags helligdage osv tillæg...

De tager godt nok røven på ham, nok fordi ved har erfaret som du selv nævner han er konflikt sky...

Mange købmænd butikker bruger det de laver en måneds vagtplan hvor de så fordeler alle timerne så man evt har en del 12 timers i en uge, så en eller 2 fridage i en anden osv...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.