Du er ikke en dårlig mor, men du har lige oplevet du er et menneske og ikke superwoman.
Synes den episode du beskriver i og for sig lyder rimelig harmløs - går ud fra det dask på maven netop blot har været et dask. Men det som forskrækker dig er din hensigt med dasket, hensigten om at slå.
jeg har også prøvet at være desperat, kørt helt der ud i frustration. Helt derude hvor jeg bare kun kunne overkomme at få puttet og så falde om, og f.... Om de så ikke lige der fik lyst til at prøve alle grænserne. Jeg har prøvet at få lysten til at tage dem i armene og ryste dem mens jeg skreg dem ind i hovedet - bare det at have lysten til det skræmte mig.
Og går vi bag om glansbilledet, bag om den tjekkede mor, der altid har overskud og stimulerer sine bærn på kryds og tværs, ja så tror jeg vi også møder den mor der er dybt desperat til tider, der kunne sende ungerne hen hvor peberet gror, den mor der har lyst til at sige op og smække med døren. Og den mor kan have lyst til et dask - spørgsmålet er bare om vi har gjort det.
du har gjort det og du har lært det var helt igennem uhensigtsmæssigt. Og din dreng kan formodentlig slet ikke huske det. I aften npr han laver samme nummer, så ved du. At du skal gå fra situationen. Og ja nu skal du leve med den dårlige samvittighed, velkommen til den verden: at være mor handler også om at have dårlig samvittighed 
og så ellers ro på, du er ikke med mindre du selv tror det i farezonen for at blive en der slår sit barn. Du bør ikke indberettes osv. Med mindre du selv er bange for om du kan styre dig selv.
Anmeld
Citér