Vi glider fra hinanden efter fødslen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Mange mænd ser ikke det der skal laves og tænker ikke så langt. Du kan vælge at blive sur og indebrændt over det, eller du kan vælge at bede ham om at gøre tingene - det er ihvertfald min erfaring. 

Sig til ham at der skal laves mad, tømmes opvasker og støvsuges - han kan vælge om han vil lave det, eller om han vil tage datteren, mens du gør det. Gå ind og spille computer, mens du laver det hele er ikke en valgmulighed.

Og hvis han fx vælger at tage datteren, så bland dig udenom hvad de laver, også selvom han sætter sig og spiller computer med hende på skødet.

Ja, du har nok ret. Synes bare det ee ufatteligt, at jeg konstant skal bede om hjælp. Han har vel øjne i hovedet og noget mellem ørerne..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes at du skal sluge at det er irriterende at spørge ham. Vi må alle gå på kompromis'er i vores parforhold, og det her bør ikke være en deal-breaker.

Jeg kan dog godt forstå at du er meget(!) frustreret over at han er så meget væk. Og han virker heller ikke til at være særlig konstruktiv når det kommer til konfliktløsning.

Det må jeg nok bare gøre. Synes bare oftest det er mig, der skal "sluge kameler" i vores forhold.. 

Han er ekstremt konfliktsky - men tror også det bunder i en hård opvækst....

Anmeld Citér

23. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Giv ham baby i armene, så snart det er muligt, hvis baby grynter gå på toilet " undgå " det er dig der ender med baby, læg det op til at den der lave mad har armene fri. Osv. 

Det hjalp her. Det med at daffe lidt i baggrunden overlad bleskift når han er hjemme. 

Hans alene fritid har han udenfor hjemmet, som jeg læser det. Så kan han også have baby indtil det er sovetid ud over amning.  

Anmeld Citér

23. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Det må jeg nok bare gøre. Synes bare oftest det er mig, der skal "sluge kameler" i vores forhold.. 

Han er ekstremt konfliktsky - men tror også det bunder i en hård opvækst....

Vi må nok bare leve med at vores mænd ikke tænker lige som os og acceptere at vi er nød til at spørger dem om hjælp, i stedet for at forvente de gør det af sig selv.

Jeg er selv i gang med at sluge den tørre kamel her hjemme og vi er ikke engang forældre endnu. 

Anmeld Citér

23. maj 2015

jenny4

Anonymbebs skriver:

Vi må nok bare leve med at vores mænd ikke tænker lige som os og acceptere at vi er nød til at spørger dem om hjælp, i stedet for at forvente de gør det af sig selv.

Jeg er selv i gang med at sluge den tørre kamel her hjemme og vi er ikke engang forældre endnu. 

Men fornuftigt at "tage kampen op" inden baby kommer..

Anmeld Citér

23. maj 2015

MorTilN

jenny4 skriver:

Men fornuftigt at "tage kampen op" inden baby kommer..

Ja synes jeg også. PB start er fastsat, så jeg synes vi har lidt travlt med at få det på plads, hvor han tror det hele falder ham mere naturligt når baby kommer, men for at være ærlig så tør jeg ikke tage chancen især fordi jeg ved mit temperament stikker helt af over for ham når jeg er træt og det er så syndt for ham synes jeg.

Anmeld Citér

23. maj 2015

jenny4

Anonymbebs skriver:

Ja synes jeg også. PB start er fastsat, så jeg synes vi har lidt travlt med at få det på plads, hvor han tror det hele falder ham mere naturligt når baby kommer, men for at være ærlig så tør jeg ikke tage chancen især fordi jeg ved mit temperament stikker helt af over for ham når jeg er træt og det er så syndt for ham synes jeg.

Mit bedste råd er at huske at sætte pris på den indsats han så gør - også selvom han ikke gør det på samme måde som dig eller ikke helt "lever op til dine standarder". Det er dræbende når han synes han har gjort noget godt, og så får at vide at det ikke var helt rigtigt. Hjørnerne skal slibes af stenen, men forvent ikke at den bliver til en diamant

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Så har jeg et godt råd til dig..

Snak om jeres forventninger til hinanden som forældre inden du bliver gravid.

Det er (åbenbart) for sent at regne med noget, når barnet er her.

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Mit bedste råd er at huske at sætte pris på den indsats han så gør - også selvom han ikke gør det på samme måde som dig eller ikke helt "lever op til dine standarder". Det er dræbende når han synes han har gjort noget godt, og så får at vide at det ikke var helt rigtigt. Hjørnerne skal slibes af stenen, men forvent ikke at den bliver til en diamant

Helt enig..

Når han så endelig skifter en ble, så lad være med at stå og ånd ham i nakken. Lad være med at kommentere på det, når han ikke gør det rigtigt (=ligesom dig)...

Det har jeg erfaret, at der ikke kommer noget godt ud af ;-)

Anmeld Citér

23. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Helt enig..

Når han så endelig skifter en ble, så lad være med at stå og ånd ham i nakken. Lad være med at kommentere på det, når han ikke gør det rigtigt (=ligesom dig)...

Det har jeg erfaret, at der ikke kommer noget godt ud af ;-)

Ja og helt ærligt så ville vi jo også selv blive tossede hvis de rettede på os.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.