Ja, jeg starter lige med at advare. Den her bliver nok lang. Har gået og holdt det inde i flere måneder nu, så nu kommer det hele altså lige.
Jeg føler, at min kæreste og jeg glider længere og længere væk fra hinanden. Jeg interesser mig rigtig meget for vores barn, bruger tid sammen med hende, når hun er vågen - leger med hende osv. og når hun sover, så hviler jeg mig for det meste på sofaen.. For jeg er "alene" med hende om natten. Forstået på den måde, at far arbejder og skal have sin søvn - og jeg ammer, så han ville nok ikke kunne gøre nogen gavn alligevel. Det er også helt ok.
MEN...... Når han så har fri i hverdagene og kommer hjem fra job, så står den på træning, computerspil eller kiggen på mobiltelefon. Der er ikke noget med, at han lige sætter sig og er med til at hygge med den bette. Det er hans interesser, der bliver passet - ikke "vores"..... som i vores barn.
Nu er det så blevet weekend og vi har længe haft en aftale om, at denne weekend skulle holdes helt fri for aftaler. Så vi kunne bruge noget tid sammen, bare os. Jeg kan mærke, at jeg har haft rigtig meget brug for at "pleje" vores forhold lidt. For jeg føler virkelig ikke, at der er ret meget tilbage efterhånden.
Han kommer hjem fra job, tidligere end normalt. Så jeg bliver bare glad og tænker "fedt, så har vi mere tid sammen". Men inden jeg får set mig om, har han været i bad og er på vej ud af døren for at træne. Fint nok - fred være med det. Han kommer så hjem igen halvanden time senere, skifter tøj og kører så igen, fordi han skal lave bil med en kammerat!
Så nu ligger jeg her, alene med vores barn. Og oven i det, er jeg blevet snot forkølet og har dundrende hovedpine.
Og alligevel kører han bare.
Det var så lige dråben, der fik bægeret til at flyde over.
Det har stået på længe, det med at han ikke viser nogen interesse for hverken mig eller vores barn. Han siger selv, at det er fordi hun er så lille, at han ikke ved hvad han skal gøre... Og at det bliver anderledes, når hun bliver større. Men hallo - hun er da hans barn, uanset om hun er 3 måneder eller 3 år gammel......
Og så lige en anden ting. Det eneste tidpunkt, han rører mig på, er når han vil have sex. Og det er som regel altid lige når jeg har lagt mig for at slappe af eller når jeg lige har været i bad eller mens jeg står og laver mad. Altså de mest "upraktiske" tidspunkter... Og så brokker han sig konstant over, at han aldrig får Noget. Jeg laver ALT, virkelig alt herhjemme. Handler ind, laver mad, gør rent, vasker tøj, tager mig af den lille og sørger for alt husligt. Fordi hvis jeg ikke gør det, bliver det ikke gjort. Ville også gerne gøre det, hvis han tilbød sin hjælp indimellem eller gav en hånd med med den lille. Men det gør han ikke, ikke uden protest ihvertfald.h
Har haft et par rigtig hårde nætter, fordi den bette har været syg og okke har sovet ordentlig om natten. Og så lagde jeg mig på sofaen igår, lige inden hun skulle puttes kl 20 og der sad han så med hende i sofaen. Så ville jeg være sød og sige til ham hvor meget, det betyder for mig, at jeg lige fik lov at ligge inden jeg skulle prøve at putte hende. Så svarer han "Ja, jeg er jo bare kommet sent hjem fra en mega lang dag på arbejdet og nu når jeg så ikke det, jeg gerne vil".....
Vi snakker tyve minutter, hvor han sad med hende inden jeg tog hende igen og puttede hende. Og det, han skulle nå, var at spille computer..... De tyve minutter, var det eneste han havde hende igår!!!
Synes bare, at han skubber mig længere og længere væk med den opførsel. Synes han er egoistisk. Og jeg gider snart ikke skære det ud i pap for ham mere, at jeg har brug for, at han hjælper til med den lille. Især når hun eller jeg selv er syg.
Overvejer indimellem bare at ende det. Jeg er jo alligevel nærmest alene med vores barn. Så ville jeg da slippe for at diskutere med ham og blive skuffet over hvor lidt han gider at være far hver eneste dag.....
Men jeg elsker ham så pisse højt. Og når han så endelig gider at sætte sig med vores pige, så stråler hun og man kan bare se hvor glad hun bliver. Og det får mit hjerte til at smelte, for jeg kan også se hvor glad han bliver.
Men hvorfor skal han nærmest tvinges til det??? Hvorfor skal jeg bede ham om alting? Hvorfor kan han aldrig bare tage noget af sig selv? Som for eksempel at aflyse sin aftale om at lave bil med sin ven, nu hvor jeg er blevet syg.... Er sku flov over, at skulle bede andre om hjælp, fordi han hellere vil lave bil end at hjælpe sin egen kæreste.. Men jeg har bare ikke overskuddet... Jeg kan mærke, at jeg mister noget for ham hver dag. Og jeg går og er små irriteret og sur hele tiden, fordi han er sådan.
Puha. Så fik jeg lidt luft. Tak til dig, hvis du stadig læser med... Havde virkelig brug for at komme af med det.