For mig lyder det ikke som om det egentlige issue er om han hjælper til eller ej, men mere at hans skal vælge jer og dig til fremfor alle de andre aktiviteter han render til..?
Det er en kæmpe omvæltning at få børn - både for mor og far, men ofte kommer forældrerollen hurtigere og mere instinktivt for mor end for far. Måske du kan tage den indgangsvinkel og sige til ham, at du godt ved at baby pt ikke er helt så spændende for ham og at det bliver bedre. Og så i stedet for at bede ham gøre ting alene, så bede ham gøre det sammen med dig - højst sandsynligt aner han ikke hvad han skal stille op med jeres datter.
Mht jeres forhold så skal det plejes fra begge parter. Din kæreste er så vidt jeg kan læse stadig interesseret i dig (hvilket er godt) men føler sig måske tilsidesat fordi jeres datters behov altid kommer først (og det er det nødt til pt). Men fortæl ham at du godt kan savne at I har mere tid sammen du og han, lav en date uden jeres datter (også selvom det kun er et par timer), læg op til sex på et tidspunkt hvor det passer bedre så han ved at det er timingen du siger nej til og ikke ham.
Og så er du nødt til at skære ud i pap at det ikke fungerer for dig at stå med det hele og evt aftal nogle faste opgaver som er hans. Herhjemme blev det at rydde væk efter aftensmad og give bad, og det kører vi stadig efter efter tre år. Min mand laver også andre ting, men de to ting diskuterer vi aldrig rollefordelingen på - og især badetid nyder både vores søn og min mand.
Anmeld
Citér