Jalousi dræber mit forhold! - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2015

jenny4

Har du prøvet at opsøge en psykolog omkring det? Eller måske en parterapeut sammen med din mand?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Har du prøvet at opsøge en psykolog omkring det? Eller måske en parterapeut sammen med din mand?

Nej, men overvejer det faktisk rigtig kraftigt! .. Ved bare ikke lige hvor man finder sådan en, og hvem man skal vælge.

Har du nogle bud?

Anmeld Citér

18. maj 2015

loop

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg håber virkelig på at kunne få noget hjælp her..

Jeg er SÅ træt af at være jaloux, og ikke bare lidt men virkelig ekstremt! .. Så meget at det er ved at ødelægge mit forhold.

Jeg prøver gang på gang at styre mig, men jeg kan simpelthen ikke. Hvor meget jeg end gerne vil og prøve!

Jeg kan blive jaloux bare min mand skal hjem til en kammerat, jeg bliver jaloux når jeg tænker på alle de unge piger min mand møder på sit arbejde. Jeg bliver jaloux når jeg bare ved han er på facebook, fordi jeg ved der dukker en masser pæne billeder op af piger.

Og nu til den helt store dræber,

Min mand skal til en kammerats bryllup her og et par uger, og jeg er allerede ved at gå ud af mit gode skind.. Fordi jeg ved at hende her pigen som kammeraten skal giftes med, og hendes veninder er kendt for at være EKSTREM smukke og samtidig pænt slutty 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at bekæmpe denne jalousi, den er seriøst ved at tag livet af mig!!! 

Det skal siges at min mand er en MEGET flot og charmende mand, og han derfor altid får meget opmærksomhed.

Men jeg er også en pæn pige og har arbejdet som model et par år. Så jeg burde ikke føle mig så truet. Men det gør jeg!

HJÆLP!

Hvor længe har i været sammen?

og

Har i børn sammen?

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym

Jeg var engang altid jealous, ligesom du beskriver. Jeg er det ikke mere.

Dengang var det altid en slags forelskelses skørhed, hvor jeg ikke kunne undvære ham jeg nu var forelsket i og konstant var bange for at mistet ham og bange for at blive fravalgt, som ikke værende god nok osv.

Forskellen fra dengang og til nu er vel nok "egensikkerhed" jeg er ikke afhængig af hvad min mand gør. Jeg elsker ham og har ikke lyst til at undvære ham, men jeg kan sagtens klare mig selv. Jeg har lagt planer for hvordan jeg skal leve hvis der skulle ske noget så vi ikke kunne være sammen, hvordan jeg så ville have et rækkehus og forhåbentlig finde nogle veninder at rejse med. Så tabet af ham ville ikke være så stort, fordi jeg ville få noget andet i stedet. I må ikke misforstå at han tæller så lidt at han kan erstattes, det er på ingen måde det jeg mener. Ingen og intet kan erstatte ham. Men det at jeg i stedet for at være bange, udfylder angsten med at der trods alt kommer gode ting ud af en splittelse, gør at jeg slapper langt mere af. I dag er han taget til Holland i 4 dage, sammen med 2 single fyre - juhuuu - i gamle dage var jeg gået helt beserk over det. Men nu glæder jeg mig over at få alenetid, tid til bare at være mig

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Hvor længe har i været sammen?

og

Har i børn sammen?

Vi har været sammen i halvandet år og venter os vores første barn om 2 måneders tid!

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg var engang altid jealous, ligesom du beskriver. Jeg er det ikke mere.

Dengang var det altid en slags forelskelses skørhed, hvor jeg ikke kunne undvære ham jeg nu var forelsket i og konstant var bange for at mistet ham og bange for at blive fravalgt, som ikke værende god nok osv.

Forskellen fra dengang og til nu er vel nok "egensikkerhed" jeg er ikke afhængig af hvad min mand gør. Jeg elsker ham og har ikke lyst til at undvære ham, men jeg kan sagtens klare mig selv. Jeg har lagt planer for hvordan jeg skal leve hvis der skulle ske noget så vi ikke kunne være sammen, hvordan jeg så ville have et rækkehus og forhåbentlig finde nogle veninder at rejse med. Så tabet af ham ville ikke være så stort, fordi jeg ville få noget andet i stedet. I må ikke misforstå at han tæller så lidt at han kan erstattes, det er på ingen måde det jeg mener. Ingen og intet kan erstatte ham. Men det at jeg i stedet for at være bange, udfylder angsten med at der trods alt kommer gode ting ud af en splittelse, gør at jeg slapper langt mere af. I dag er han taget til Holland i 4 dage, sammen med 2 single fyre - juhuuu - i gamle dage var jeg gået helt beserk over det. Men nu glæder jeg mig over at få alenetid, tid til bare at være mig

wow, hvor er du bare sej! Simpelthen! 

Hvor er det fedt og befriene at høre at man kan komme over på den "anden side", hvis man kan sige det sådan! 

Jeg ville DØ hvis min mand skulle afsted i 4 dage, og især hvis det var med singlevenner..

Jeg er egentlig ikke så mange for at han skulle "kneppe" en anden til brylluppet eller få numre eller noget i den stil.

Det væreste er at vide at han kigger på andre piger og synes at de er smukke, den tanke er nærmest den væreste!!

Anmeld Citér

18. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Nej, men overvejer det faktisk rigtig kraftigt! .. Ved bare ikke lige hvor man finder sådan en, og hvem man skal vælge.

Har du nogle bud?

Jeg tror det kunne være en rigtig god ide - hvor I landet bor du?

Anmeld Citér

18. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Hvor er det fedt og befriene at høre at man kan komme over på den "anden side", hvis man kan sige det sådan! 

Jeg ville DØ hvis min mand skulle afsted i 4 dage, og især hvis det var med singlevenner..

Jeg er egentlig ikke så mange for at han skulle "kneppe" en anden til brylluppet eller få numre eller noget i den stil.

Det væreste er at vide at han kigger på andre piger og synes at de er smukke, den tanke er nærmest den væreste!!

Men tænk i stedet på, at han går ud blandt andre, kigger, får måske tilbud og vælger alligevel altid at gå hjem til dig. Han HAR valgt dig!

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ja det forstår jeg godt. Men jeg har sådan en lille regel inde i mit hoved og den gælder når jeg selv kigger på en flot fyr. At selvom han er flot, så snorker han i sengen, hans sved lugter ikke særligt godt, og han har for vane at ævle om vildt kedelige ting og han gider ikke at se de film jeg gider at se. Og så tænker jeg om min mand, han gider se de samme film som jeg, han lugter ikke og han er altid klar til at støtte mig når jeg er ked af det. Alt det gode han har, det har en flot fyr på gaden ikke, han er bare en tom kasse med et godt udseende. (Det er han selvfølgelig ikke for dem der kender ham)
Men når man går i byen kender man jo ikke de flotte, ergo er de for mig tomme. Men min mand, han indeholder alt det jeg kender og sætter pris på. Sådan har din mand det helt sikkert også med dig

Anmeld Citér

18. maj 2015

loop

Anonym skriver:

Vi har været sammen i halvandet år og venter os vores første barn om 2 måneders tid!

Så har i jo jeres egen famile = du er ikke bare en løs kæreste (som ellers kunne være grunden til du ikke var inviteret til brylluppet).

Ikke at brylluppet har noget med din jalousi at gøre (objektivt), men din mand sender et signal til omgivelserne ved at møde alene op selvom han er i fast forhold med dig, og du venter jeres fælles barn. Jeg synes også det er underligt, at du slet ikke har mødt hans venner/veninder. Har han heller ikke mødt dine? At du møder hans venner/veninder kan jo være med til at "afdramatisere" noget for dig, og hvem ved, måske de også kunne blive dine venner. Jeg tror det er vigtigt i får snakket om hvorfor  du ikke har mødt hans venner. Ens venner kan sige en masse om hvem man selv er, så jeg synes det er vigtigt. Har du heller ikke mødt hans familie?

Ellers mener jeg også at du må have professionel hjælp til at finde ud at hvad der ligger til grund for at du bliver jaloux. Når du så ved det, kan du arbejde målrettet med at få det løst, så du kan få et afslappet liv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.