Må man det når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2015

l.kjoeller

PUHK skriver:

Det var et fjollet svar. For det udgav sig for at have svaret på hendes spørgsmål, hvilket det ikke havde. Det var blot et udtryk for brugerens egen holdning (hvilket er fint - men så skal det også præsenteres således).

Det er vel ikke mere fjollet end at skrive det er ufarligt  uden at kunne underbygge det med sikkerhed men det kan godt ske det bare er mig der tænker det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Christina88 skriver:

Netop fordi man kan blive overophedet frarådes det.

Det kan du også i lande, der har temperaturer, der overstiger 20 grader om sommeren. Eller ved at gå i Sauna. Læs nedenstående link under punktet Spa, sauna og dampbad:

http://www.sygehuslillebaelt.dk/wm380642#bm sauna

Og hvis du kan gå i sauna uden at blive overophedet (naturligvis mens du mærker efter i din egen krop), så kan du også gå i solarie.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

l.kjoeller skriver:

Det er vel ikke mere fjollet end at skrive det er ufarligt  uden at kunne underbygge det med sikkerhed men det kan godt ske det bare er mig der tænker det 

Så hvis nogen skriver et indlæg og spørger, om det er farligt at spise agurker, mens man er gravid, og jeg svarer, at det er det, så er det ikke fjollet? Det kan da godt være, at det er farligt at spise agurker.... Du kan ikke underbygge noget som helst med sikkerhed. Men jeg er sikker på, at solariebrug er et emne, der er blevet undersøgt ifbm gravidtitet, og hvis der ikke er kommet resultater fra disse undersøgelser, der understøtter, at det er farligt for fosteret, så vil jeg vove at skrive, at det er helt okay at benytte sig af det som gravid.

Anmeld Citér

17. maj 2015

l.kjoeller

PUHK skriver:

Så hvis nogen skriver et indlæg og spørger, om det er farligt at spise agurker, mens man er gravid, og jeg svarer, at det er det, så er det ikke fjollet? Det kan da godt være, at det er farligt at spise agurker.... Du kan ikke underbygge noget som helst med sikkerhed. Men jeg er sikker på, at solariebrug er et emne, der er blevet undersøgt ifbm gravidtitet, og hvis der ikke er kommet resultater fra disse undersøgelser, der understøtter, at det er farligt for fosteret, så vil jeg vove at skrive, at det er helt okay at benytte sig af det som gravid.

Jeg mener at det ene ikke er mere korrekt at påstå end det andet her. Men vi ser forskelligt på det  

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

l.kjoeller skriver:

Jeg mener at det ene ikke er mere korrekt at påstå end det andet her. Men vi ser forskelligt på det  

Så får du godt nok travlt med dit videnskabsteoretiske ordkløveri, hvis du skal rette på alle, der giver et svar på baby.dk

Men nej - du har ret. Vi ved ingenting. Overhovedet.

....................................................................

Anmeld Citér

17. maj 2015

Mille123

Anonym skriver:

Gå i solarium og i beauty Angel lys???? Hvis ikke? Hvorfor? 

Vil blot fortælle, at jeg, grundet noget træls kløende hudeksem, har fået lysterapi på sygehuset 25 behandlinger af ca 3 min varighed pr. Gang, ved ikke hvad lysforskellen (uv strålingen) er på det på sygehuset kontra solarium, men jeg har fået en del mørke prikker af det i ansigtet. Det ligner nærmest leverpletter ����  - så jeg kan i hvertfald skrive under på pigmentforandringerne  

Anmeld Citér

18. maj 2015

*CKB*

Anonym skriver:

Gå i solarium og i beauty Angel lys???? Hvis ikke? Hvorfor? 

For at undgå solarie, kan du i Matas få spray til kroppen og creme til ansigtet uden parfume og parabener. Det holder et par dage til en uge. Tag det på dagen før, da det har en sjovt lugt den første dag.. Der går også et par timer før farven er helt fremme, og så ka du jo se om du vil smøre en tur mere på.

Så er du sikker på ikk at blive overophedet, grimme pigmenteringer og hva der ellers er skrevet.

Jeg gjorde det selv, og det blev pænt. Måske kan du også "øve" dig i at ta det på op til.. Så er du sikker på hvordan det blir.

Bare et forslag til et alternativ. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

l.kjoeller

PUHK skriver:

Så får du godt nok travlt med dit videnskabsteoretiske ordkløveri, hvis du skal rette på alle, der giver et svar på baby.dk

Men nej - du har ret. Vi ved ingenting. Overhovedet.

....................................................................

Undskyld  mig. Men grunden  til jeg skrev var netop at du kaldte  et andet indlæg for fjollet Så ved ikke hvem retter her. MEn jeg lader den ligge nu. Ingen grund til vi skal fylde tråden . 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym trådstarter

*CKB* skriver:

For at undgå solarie, kan du i Matas få spray til kroppen og creme til ansigtet uden parfume og parabener. Det holder et par dage til en uge. Tag det på dagen før, da det har en sjovt lugt den første dag.. Der går også et par timer før farven er helt fremme, og så ka du jo se om du vil smøre en tur mere på.

Så er du sikker på ikk at blive overophedet, grimme pigmenteringer og hva der ellers er skrevet.

Jeg gjorde det selv, og det blev pænt. Måske kan du også "øve" dig i at ta det på op til.. Så er du sikker på hvordan det blir.

Bare et forslag til et alternativ. 

Jeg har købt en, men efter at have spurgt omkring mig, så skulle det være skadeligt for barnet, hvor solen er skadelig for mig. Hvert fald hvis man endnu ikke er tre måneder henne. Det var derfor jeg spurgte til solen, fordi jeg havde fået sådan en skrækhistorie om creme og Spraytan. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

*CKB*

Anonym skriver:

Jeg har købt en, men efter at have spurgt omkring mig, så skulle det være skadeligt for barnet, hvor solen er skadelig for mig. Hvert fald hvis man endnu ikke er tre måneder henne. Det var derfor jeg spurgte til solen, fordi jeg havde fået sådan en skrækhistorie om creme og Spraytan. 

Okay.. Jeg tænkte det var fint nok, eftersom det ingen parfume eller parabener er i? 

Men jeg kan godt forstå dyner forsigtig.. Det var jeg også! Er selv tæt på terminen nu, så det er måske derfor jeg fik at vide det var ok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.