Må man det når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2015

Mom2

Ud fra, at man fraråder solbadning når man er gravid, så vil jeg sige at solarie også er et no go.
Grunden er, at du kan ændre temp. på forstervandet og det er ikke sundt/godt for baby.

Nu læste jeg lige, at du skal til bryllup. Hvad med spray tan? Det er mindre skadeligt end solarie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

l.kjoeller

PUHK skriver:

Om jeg har en kilde, der siger at UV stråling ikke går igennem samtlige hudlag, kød, blod, indvolde og livmodersæk og gør dit barn solbrændt? Nej, det tror jeg ikke, man har lavet undersøgelser på....................

Der er ingen undersøgelser, der tyder på, at solbadning er skadeligt for fosteret. Det betyder selvfølgelig ikke, at man er 100 % sikker på, at det ikke kan være skadeligt, men sådan er det jo med så meget.

Du kan Google "solbadning + graviditet" og finde en masse (uvidenskabelige) svar.

Så er det måske også lige  skarpt nok at konkludere at " ovenstående er et fjollet svar" . Var bare det jeg ville frem til 

Anmeld Citér

17. maj 2015

l.kjoeller

Mor1986 skriver:

Min mor tog sol ofte da hun ventede min bror. Og det har altså ikke haft nogen negativ effekt 

Det er jo også mange der solbader et helt liv uden hudkræft men behøver jo ikke betyde det er sundt. Man ved os at pigmenterne er særlig følsomme så man kan få grimme permanente pigmentforandringer ved at gøre det. Men der var en anden årsag til jeg spurte til en kilde 

Anmeld Citér

17. maj 2015

l.kjoeller

Nu ved jeg  ikke  om mit svar var et af dem der gør siden træls. Men med alt respekt. Så må folk  vel godt nævne holdning i en debat så længe den ikke bliver personlig. Synes jeg ikke min var i hvertfald. Så er det jo helt op til dig hvordan du ønsker at leve dit liv. Who care what people think 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Nu ved jeg  ikke  om mit svar var et af dem der gør siden træls. Men med alt respekt. Så må folk  vel godt nævne holdning i en debat så længe den ikke bliver personlig. Synes jeg ikke min var i hvertfald. Så er det jo helt op til dig hvordan du ønsker at leve dit liv. Who care what people think 

Det var ikke din. Den med samvittigheden! 

Men jeg ved det ikke er sundt og tager aldrig sol. Bruger normal en Dove creme med let farve, men den har jeg hørt jeg ikke må bruge, så nu hvor folk soler ude, ville jeg høre om to gange kunne skade fosteret. Jeg ved hvad mine risiko er :-) 

Anmeld Citér

17. maj 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det var ikke din. Den med samvittigheden! 

Men jeg ved det ikke er sundt og tager aldrig sol. Bruger normal en Dove creme med let farve, men den har jeg hørt jeg ikke må bruge, så nu hvor folk soler ude, ville jeg høre om to gange kunne skade fosteret. Jeg ved hvad mine risiko er :-) 

Kan sagtens forstå din lyst i hvertfald. Man har jo brug for at føle sig lidt lækker  midt i alt det man ikke må.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Christina88 skriver:

Ud fra, at man fraråder solbadning når man er gravid, så vil jeg sige at solarie også er et no go.
Grunden er, at du kan ændre temp. på forstervandet og det er ikke sundt/godt for baby.

Nu læste jeg lige, at du skal til bryllup. Hvad med spray tan? Det er mindre skadeligt end solarie

Nej. Fostervandets temperatur er altså selvregulerende. Med mindre hun bliver overophedet og dehydreret, så er det ikke farligt for barnet!

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
l.kjoeller skriver:

Så er det måske også lige  skarpt nok at konkludere at " ovenstående er et fjollet svar" . Var bare det jeg ville frem til 

Det var et fjollet svar. For det udgav sig for at have svaret på hendes spørgsmål, hvilket det ikke havde. Det var blot et udtryk for brugerens egen holdning (hvilket er fint - men så skal det også præsenteres således).

Anmeld Citér

17. maj 2015

lineog4

Som jeg læser det jeg lige kunne google hurtigt, så frarådes solbadning kun for din skyld og ikke for baby.

jeg har oplevet i en af graviditeterne at jeg fik pigment forandringer og derfor fik lysebrune pletter i ansigtet (var ikke så kønt).

Derudover tror jeg kun du skal overveje at maven ikke bliver for varm - du kunne jo eventuelt have hvidt klæde over. 

Men hvad med er par dage ude i solen, synes allerede jeg har fået lidt farve nu 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Mom2

PUHK skriver:

Nej. Fostervandets temperatur er altså selvregulerende. Med mindre hun bliver overophedet og dehydreret, så er det ikke farligt for barnet!

Netop fordi man kan blive overophedet frarådes det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.