Må man det når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.580 visninger
36 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2015

Anonym trådstarter

Gå i solarium og i beauty Angel lys???? Hvis ikke? Hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

Hvornårerdetos

Anonym skriver:

Som generelt er solarium farligt så nej, det må man ikke. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er jo op til din egen samvittighed, at vurdere.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Ovenstående er et fjollet svar.

Ja, du må gerne gå i solarium, når du er gravid. Det har ingen effekt på fosteret, selvom du selvfølgelig skal sørge for ikke at blive overophedet/dehydreret. På grund af graviditetshormoner kan pigmenteringen i din hud dog ændres nemt, og du kan få brune skjolder rundt omkring (så vidt jeg ved især i ansigtet). Derudover kan din hud på maven især se branket ud efter fødsel pga det stræk, der er i huden under graviditeten.

Aner ikke hvad beauty angel light er...............

Anmeld Citér

17. maj 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Man har ultra sarte pigmenter under graviditet  og kan få grimme mærker af det. Og hvad solarie/cancer grill angår er det sund fornuft  at lade være

Anmeld Citér

17. maj 2015

l.kjoeller

PUHK skriver:

Ovenstående er et fjollet svar.

Ja, du må gerne gå i solarium, når du er gravid. Det har ingen effekt på fosteret, selvom du selvfølgelig skal sørge for ikke at blive overophedet/dehydreret. På grund af graviditetshormoner kan pigmenteringen i din hud dog ændres nemt, og du kan få brune skjolder rundt omkring (så vidt jeg ved især i ansigtet). Derudover kan din hud på maven især se branket ud efter fødsel pga det stræk, der er i huden under graviditeten.

Aner ikke hvad beauty angel light er...............

Har du en kilde som siger uv stråler ikke går igennem ? Jeg er nysgerrig 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
l.kjoeller skriver:

Om jeg har en kilde, der siger at UV stråling ikke går igennem samtlige hudlag, kød, blod, indvolde og livmodersæk og gør dit barn solbrændt? Nej, det tror jeg ikke, man har lavet undersøgelser på....................

Der er ingen undersøgelser, der tyder på, at solbadning er skadeligt for fosteret. Det betyder selvfølgelig ikke, at man er 100 % sikker på, at det ikke kan være skadeligt, men sådan er det jo med så meget.

Du kan Google "solbadning + graviditet" og finde en masse (uvidenskabelige) svar.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Os&lilledig

Uv stråler er genrelt noget rigtig møg. En mor gør det bedste for sit barn og passer på sig selv. Så ville bestemt holde mig fra UV stråler. Det er ikke sundt for dig og ergo absolut slet ikke for er lille væsen hvor hvert enkelt lille celle skrøbeligt <3 

du er gravid og du vil møde stor respekt for din blege hud, fordi den blege hud betyder at du passer på dig selv og den lille

Anmeld Citér

17. maj 2015

Mor1986

l.kjoeller skriver:

Min mor tog sol ofte da hun ventede min bror. Og det har altså ikke haft nogen negativ effekt 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar allesammen. :-) 

nu spurgte jeg ikke om cancer. Det er jeg klar over. Skal bare til et ret stort bryllup i juli. Så ville tage to gange inden. 

Og den med samvittighed. Bliver virkelig sur over de svar der kommer. Melder mig snart ud af denne side. I kommer altid med så nedladende svar! Hvorfor tror i jeg spørg? Fordi jeg vil sikre mit barn ikke tager skade, da jeg ved folk soler på ferie med store maver. Så det var et spørgsmål. Ikke en undskyldning eller jeg gør det uanset hvad! For så havde jeg ikke spurgt. 

Jer der har svaret direkte på spørgsmålet hvAd enten i talte for eller imod, tak. 

Jer som kun skriver for at dømme! I gør den her side så træls at være på. ALTID! Sorry mit sure opstød! Men det som om man allerede bliver dømt til, at gøre det uanset skade eller ej. 

Jeg er stoppet med at ryge, bruge parfume, neglelak, cremer med farve eller generelt parfume osv! Så jeg gør det der er bedst. Jeg spurgte om det var farligt for fostert. Jeg kender godt risiko for kræft for mig selv! Men to gange med beskyttelse på huden var der tale om fordi jeg ser syg ud og skulle til det bryllup i juli. Ikke at jeg vil gøre det for at se lækker ud hele graviditeten. 

Igen! Den er ikke møntet på jer som var så søde at svare på det jeg reelt spurgte om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.