Må jeres børn tegne på sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2015

sne190810

Nej! ....dog tegner jeg (efter ønske ) engang imellem på Runas arme. En tattoo som mor jo også har

Når ja, ja ja ;-) 

men her snakker vi tusch på huden, flere gange om måneden a'la det her; 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

sne190810

Carina:-) skriver:

Sådan er det også her 

Vi tegner ,maler osv på os selv og har det sjovt imens.

Om aften bliver det vasket af ,for selv om vi støtter det impulsive og kreative i vores fam så er vi godt klar over at det er ikke flertallet der deler vores livssyn på kreativitet 

Det Kan jeg også forstå, ig det lyder ligeså ganske hyggeligt. 

Herhos os, er problemstillingen mere at det er noget som sker tit, og jeg ved sgu ikk - men jeg kan altså ikke få det af ved et enkelt bad. :-) det tager flere dage, og er overalt på kroppen. 

Får af vide det er vandbaseret tuscher, men syntes så bare at det burde gå af ved en alm vask så? Eller er det meget normalt det tager et par gange med sæbe og skrub? 

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

HVPigen skriver:

Er stadig gravid, men mener godt jeg kan have en holdning til det alligevel . 

Nej det må hun bestemt ikke når hun når den alder , syntes det er noget grisseri de skal lære det og gøre det. Og en eller anden dag er det på vægge og møbler også  og tøjet -- hvis de får lov. 
Derimod er jeg helt indforstået med det kan komme på fingerne. 
men at der kommer en tændstik mand eller ligne på armen eller ben 
det vist ikke længere et uheld så ! 

Her snakker vi om decideret tegninger og kruseduller op og ned af både arme og ben. 

Bevares, du får heller ikke mig op og ringe over lidt streger på hænderne eller sådan. ;-) Jeg tænker mere bare på allergier og sart barnehud, med al sådan tusch over det hele, at det en dum Kombo.

Anmeld Citér

15. maj 2015

modesty

sne190810 skriver:

Jeg har som sådan ikke et problem med det, jeg er mere bare bange for evt allergier. Det lyder ikke sundt i mine ører med tusch på børnehud (eller bare hud, for den sags skyld). 

Det er min mand herhjemme, som er imod det, han syntes det er grimt og vil ikke have det sker. Han mener det er en unødvendig ting at lære børn, at tegne på hinanden, når nu der er andre ting som faktisk er lavet og bedre egnet til at tegne på. 

OK, kan godt se det med allergier, men tænker at det ikke er et problem hvis man kun gør det engang imellem. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

dorthemus

sne190810 skriver:

Når ja, ja ja ;-) 

Hmm dét er ikke pænt 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Fremad

NEJ! 

Det er kæmpe hit at skrive på hinanden i midatters klasse pt... Og her vil simpelthen ikke have det... De kan tegne og skrive på papir.... 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Mor til Ella

Nej. Ikke at jeg bliver "sur" hvis de gør, men her hjemme lære jeg dem at man får noget at male på, har set så mange unger overmale alt andet end papiret i huset, og det vil jeg bare ikke acceptere.

men fordi de "kommer til" at male lidt på sig selv, det kan vi da sagtens grine af og lave sjov med

Anmeld Citér

15. maj 2015

Valle81

De gør det ikke på dem selv, i hvert fald meget sjældent.

Men nogle gange holder vi tattoo-aften, og så må alle unger overtegne mor og far. De elsker det og det er så sjovt��

Anmeld Citér

15. maj 2015

TNBC

sne190810 skriver:

Når ja, ja ja ;-) 

Det er måske også lige lovligt meget.
Jeg tænkte bare sådan lidt på armen, hånden.. men det er meget.

Hvorfor tegner hun så meget på sig selv?
Har I overvejet at give hende et sted hun kan male sådan noget der?

Anmeld Citér

15. maj 2015

EnGodMor

Tusch hører til papir, så Nixen, her får de ikke lov til at side og tegne på dem selv. 

Ligesom at man jo hellere ikke får lov til at  hopper i møblerne, man får hellere ikke lov til at smadrer porcelæn i gulvet, man ligger ikke hånden på en kogeplade,  osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.