Må jeres børn tegne på sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2015

gokkelok

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

TNBC

sne190810 skriver:

Farvet af en diskussion vi pt. har herhjemme, så kunne jeg godt tænke mig at høre om jer med børn fra 5-6 år og opefter, får lov at tegne på sig selv?

Her mener jeg med tuscher, og tegne som i at overtegne sig selv på hele kroppen? (Op og ned af benene/armene, maven etc.)

Jeg er med på at der lige kan ryge nogle streger på fingrene hist og her, når man sidder og tegner i en malebog eller tegner en tegning. Det er ikke så meget dét, som jeg mener. Men mere om jeres børn decideret for lov at sidde og tegne på sig selv? Lege det er ligesom tattoveringer feks. osv?

Nu har jeg ikke børn selv, men når jeg engang får, så ja.. Det må de gerne, så længe det kan vaskes af, og det ikke er farligt for dem.

Jeg har selv gjort det mange gange, lavet tatoveringer på mig selv(på andre, og andre har gjort det på mig), skrevet ting, bare små tegninger.. Jeg elskede det, det var bare noget andet end at tegne på et papir.
Det gik jo af i vask, og min far havde intet problem med det, jeg tror endda jeg en gang stadigvæk havde det på, da vi var ude(kan ikke huske om man kunne se det eller ej)

Men min far var meget large omkring ting, så at vi tegnede på vores arme, skældte han os ikke ud over.
Min søster havde en dag en væg på sit værelse vi fik lov til at tegne på, lige præcis hvad vi havde lyst til.

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

Kindfed skriver:

Det kunne jeg sagtens finde på, hvis han foreslog det - men det skulle være noget, vi aftalte på betingelse af, at han skulle i bad bagefter, så det ikke smittede af på tøj og sengetøj. Men så ville jeg også synes at det var fuldstændig harmløst og jeg kan nok egentlig ikke forstå, hvorfor det skulle være et problem 

I vores tilfælde er det noget som efterhånden er sket et par gange, uden at blive vasket af. Eller det kan i hvert fald ikke komme af, før end de har været i bad et par gange (med skrub og sæbe hver gang).
Barnet har fra tid til anden klaget over at huden klør, men om det har sammenhæng med at farvelægge barnekroppen med tusch, kommer jo an på hvem man spørger. 

Grunden til denne tråd er, at i vores situation er det som om det er noget som bliver brugt mod kedsomhed. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

MediaAnarchy skriver:

De kan skrubbes af med noget sæbe.

jeg er måske også farvet af at jeg ikke selv har et barn endnu. Lige nu passer jeg tre piger om morgenen, og lige inden vi skal i dagpleje og børnehave vil jeg ikke have de tegner på sig selv. Men som en eftermiddagsaktivitet ville det være en sjov leg.

Og så er jeg måske farvet af en fjollet mor der gav mig en hel væg at overmale - hun formåede at lærer mig at jeg ikke måtte male på de andre vægge, men hvordan ved jeg ikke.

I dag har jeg eg atelier hvor jeg sviner over det hele - så måske skal man passe på med sådan noget

Når ja, men altså det er ikke fordi jeg selv ser mig som en stram tante :-P Er også vokset op med et teenage værelse, hvor væggene var nogle jeg selv+venner havde dekoreret med tegninger/digte/små skriv osv. 

Tak for dit uddybende svar.  

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

An&Jo skriver:

Nej det vil jeg ikke have.. Men det kommer sig af at jeg selv gjorde det meget som barn, og nu ikke længere kan tåle sådan noget på min hud.. 

Så når de ikke kan forstå hvorfor, så laver jeg en streg på mig selv og viser dem hvorfor jeg ikke vil have det.. Min hud reagerer nemlig med det samme.. 

Det er lige præcis dét min bekymring omkring det går på, nemlig udvikling af allergi m.m.

Anmeld Citér

15. maj 2015

An&Jo

sne190810 skriver:

Det er lige præcis dét min bekymring omkring det går på, nemlig udvikling af allergi m.m.

Ja allergier skal man tænke langt frem omkring.. 

Nu kan jeg heldigvis vise mine børn hvorfor det ikke er en god ide, og de gør det heller ikke.. Selvfølgelig kan de godt få lidt på fingrene når de sidder og tegner, men vi vasker det af med det samme det bliver opdaget.. 

Hvis jeg en dag tager dem i at sidde og tegne på sig selv, så tager jeg deres tuscher fra dem, og så må de nøjes med farveblyanter.. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Carina:-)

SandraXOXO skriver:

Jeg tegnede altid på mig selv som barn, var vildt fascineret af tatoveringer og min mor skældte altid ud, istedet for at støtte min passion for kunst på kroppen. Herhjemme har vi sådan noget maling beregnet til kroppen, sminke og en masse vandbasserede tusser, så jo, de får skam lov at udfolde sig. Men det bliver vasket af om aftenen, det er ikke det hele der er lige kønt og de skal helst ikke i skole og ligne nogen der har fået bank med en klovn. 

Sådan er det også her 

Vi tegner ,maler osv på os selv og har det sjovt imens.

Om aften bliver det vasket af ,for selv om vi støtter det impulsive og kreative i vores fam så er vi godt klar over at det er ikke flertallet der deler vores livssyn på kreativitet 

Anmeld Citér

15. maj 2015

helle85

sne190810 skriver:

Farvet af en diskussion vi pt. har herhjemme, så kunne jeg godt tænke mig at høre om jer med børn fra 5-6 år og opefter, får lov at tegne på sig selv?

Her mener jeg med tuscher, og tegne som i at overtegne sig selv på hele kroppen? (Op og ned af benene/armene, maven etc.)

Jeg er med på at der lige kan ryge nogle streger på fingrene hist og her, når man sidder og tegner i en malebog eller tegner en tegning. Det er ikke så meget dét, som jeg mener. Men mere om jeres børn decideret for lov at sidde og tegne på sig selv? Lege det er ligesom tattoveringer feks. osv?

Nej det må mine børn ikke, men det er da sket at de lige har gjort det mens vi ikke lige har kigget. Og i børnehave/sfo

Anmeld Citér

15. maj 2015

esiuol22

Har tegnet på begge mine børn og skrevet "lavet by Mor" på den  og andre kruseduller, med tus der er vandbaseret det eneste jeg tænker på i forholdt til det, er at de ikke skal få eksem af det og at de syntes det er sjovt.

Almindeligt bad når de trænger ingen skruen, går jo af igen med tiden. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

EAF

Nej, men det er vi heldigvis også forskånet for at han har lyst til pt. Elias er 5 år. Der er kun de der små streger fra hvis han ikke ramte papiret eller ikke fik hætten på tussen-streger. Var det harmløst fingermaling eller andet der er til at få af, by all means, lad ham - men tusch der ikke kan komme af bare ved vand og sæbe, nej ellers tak det ville ikke være ok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.